Magic was leuk tot er geld mee te verdienen was?!

De plek voor 'collectible cardgames' zoals Magic, YuGi-Oh!, Pokémon en anderen

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Magic was leuk tot er veel geld mee te verdienen was!

Peiling eindigde op ma 19 sep 2005, 18:49

Mee eens: het was ooit leuk
9
60%
Mee oneens: het is nog steeds leuk
6
40%

Totaal aantal stemmen: 15

Young Predator
Joker

Bericht door Young Predator »

Maar beste mensen, het is zo gemaakt en zo bedoeld.
Door het commerciele werk rond alle cardgames moet er een hogere prijs betaald woorden voor kaarten,
Dat heb ik zelf ook al verteld ja.
A good student will always teach the teacher

Labels:
MacHenk
Sojaboon

Bericht door MacHenk »

Onzin,

Vergelijk MtG met andere hobbies, neem voetbal.
1x per jaar nieuwe kicksen: ?80
1x per abbonement vereniging: ?150
aanschaf clubtenue: ?50

Voordat ik begin met het eerste spelletje: ?280. En dat geld ben ik kwijt: zie ik nooit meer terug. Bij MtG kun je altijd wel een idioot vinden die je kaarten wil hebben, Ok niet voor de volle prijs, maar altijd wel iets.

Verder is MtG net zo leuk als je het zelf maakt. Als je geen vrienden en of leuke spelers hebt: dan is het niet leuk, anders wel.
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

Ik mis de optie 'het is nooit leuk geweest'. Maar dat ligt vast aan mij.

Kan iemand me uitleggen wat er dan WEL leuk is aan Magic ?
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Ik kan me voorstellen dan het opbouwen van een deck---bedenken welke kaarten je zult gebruiken, anticiperen op wat je tegenstander heeft en niet heeft---een aardige bezigheid is, zeker nu er zo godonmogelijk veel kaarten verkrijgbaar zijn. De populariteit van dit soort spellen wordt wel aangetoond door de vele types plus spin-offs als Blue Moon of de toernooivariant van het Kolonisten van Catan-kaartspel.
MacHenk
Sojaboon

Bericht door MacHenk »

Bee schreef:Ik mis de optie 'het is nooit leuk geweest'. Maar dat ligt vast aan mij.

Kan iemand me uitleggen wat er dan WEL leuk is aan Magic ?
Juist, net als je mij mag uitleggen wat leuk is om in je ondergoed met een nepzwaard en een nepbaard op zondagochtend in een bos rond te rennen, oftewel http://www.stud.tue.nl/~kotkt/nuke/html.

We hebben 'gewoon' allemaal een eigen hobby, laten we het daar bij houden.
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Blijkbaar vind jij Magic erg leuk, dan kan je vast wel aangeven waarom...?
MacHenk
Sojaboon

Bericht door MacHenk »

Jazeker,

Naast de gebruikelijke voor alle hobbies tellende zaken zoals: leuke sfeer, leuke mensen, dichtbij, etc. zijn er voor Magic voor mij een aantal onderscheidende kenmerken:
-Intellect eisend spel: bij selectie kaarten
-Intellect eisend spel: bij spelsituaties
-Intellect eisend spel: regelkennis
-Weersonafhankelijk
-weinig omstandigheden (1 tafel en klaar)
-altijd anders
-dynamische interactie met IRL personen
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

MacHenk schreef: -Intellect eisend spel: bij selectie kaarten
-Weersonafhankelijk
-altijd anders
Neem me niet kwalijk dat ik het zeg, maar met uitzondering van de eerste mogelijkheid ('selectie kaarten') gelden dezelfde argumenten voor vrijwel ieder willekeurig kaart- of bordspel. Ik zeg nadrukkelijk niet dat het verkeerde argumenten zijn: iedereen beleeft spellen op zijn eigen manier en blijkbaar zijn deze voor jou belangrijk. Wat ik wel zeg is dat ik het voor míj karakteristieke van Magic eigenlijk niet in het bovenstaande herken.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Ik ben al lange tijd geen fan meer van Magic: zie mijn andere onderwerp, maar ik kan me wel goed voorstellen dat andere mensen het een leuke hobby /spel vinden
Behalve het verzamelen, ruilen en kopen van kaarten is er natuurlijk ook nog het spel. Het spel wordt niet noodzakelijk bepaald door de hoeveelheid dure kaarten en de regels zijn leuk, makkelijk te leren, maar moeilijk te meesteren.
Ik denk zelf dat een heleboel mensen die Magic niet leuk vinden, het best aardig vinden als ze het een keer gespeeld hebben zonder verslagen te worden door bizarre kaartcombinaties of dure/onmogelijke kaarten.

Het blijft natuurlijk wel: over smaak valt niet te twisten!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
MacHenk
Sojaboon

Bericht door MacHenk »

Vooral het altijd anders is voor mij (met voldoende $$ middelen) een zeer grote aantrekker.
Tijdens wekelijkse drafts die ik doe is vooral het selecteren van de juiste kaart binnen de draft erg leuk.
Tel daarbij op gezellige mensen en een lekker biertje: vrijdagavond geslaagd.
Young Predator
Joker

Onzin,

Vergelijk MtG met andere hobbies, neem voetbal.
1x per jaar nieuwe kicksen: €80
1x per abbonement vereniging: €150
aanschaf clubtenue: €50
Ok.... je vergelijkt appels met peren. Sport is net zoals kunst keiharde onzin. Magic neigt in dat opzicht meer naar Kunst als naar sport.

( even nieuw voetballertje of schilderijtje voor miljoenen euro's? This world is sick )
MacHenk
Sojaboon

Bericht door MacHenk »

Zucht, ik probeer een kostenvergelijking tussen 2 hobbies te doen.

Dat jij een probleem hebt met kunst en voetballuh . .. niet mijn probleem.

Oftewel : grow up
Henk_Glimlach
Veenboer

Bericht door Henk_Glimlach »

Ieder ze eigen mening niet iedereen kan een spel leuk vinden. Het heeft wel wat magic en in hobby kring vind ik het dan nog best leuk om te doen. Heb het al jaren niet meer gedaan maar misschien weer is oppakken (daar gaat me geld ben ik zoweer verslaafd) maar toernooien en zo is me te duur.
Daarom zijn op zich die toernooien waar je wat kaarten moet kiezen en zo een deck maakt om te spelen erg leuk verzonnen (boosterdraft). Heeft bijna iedereen dezelfde kans. En het is zo het is zo duur als het maakt. Al moet je soms dan genoegen nemen dat niet alles mogelijk is. Die hobby was wel een leuke vergelijking de een geeft daar veel geld aan uit en dan ander weer aar. En waar het uiteindelijk allemaal om gaat dat je plezier hebt met het spel dat je speelt.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
Young Predator
Joker

Zucht, ik probeer een kostenvergelijking tussen 2 hobbies te doen.

Dat jij een probleem hebt met kunst en voetballuh . .. niet mijn probleem.

Oftewel : grow up

Dat zal best wel. Ik wijs je alleen even op het feit dat voetbal en cardgames een wereld van verschil zijn..... De laatste keer dat ik een goede conditie en beenspieren had, was toen de nieuwe Magic serie in de winkel lag.... ( vandaar deze belachelijke beredenering, dat je appels met peren vergelijkt )

En btw. grow up? kom op zeg, cardgame spelers horen te weten dat leeftijd niets uitmaakt, als het nou over een frisse discussie gaat of over cardgames.
Als je iets vergelijkt is dat prima, Gebruik dan wel fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal.
Bee
Jakkiebak!

Bericht door Bee »

cymric schreef:
MacHenk schreef: -Intellect eisend spel: bij selectie kaarten
-Weersonafhankelijk
-altijd anders

.... met uitzondering van de eerste mogelijkheid ('selectie kaarten') gelden dezelfde argumenten voor vrijwel ieder willekeurig kaart- of bordspel ..... karakteristieke van Magic eigenlijk niet in het bovenstaande herken.
Het begint misschien off topic te raken, maar wat is het dan wel. Mijn vraag was geen provactie maar een verzoek om informatie. Kom op, Magic Mannen....promoot es waarom je er dan zoveel geld in steekt / zou moeten steken.

Enne for the record (en voor meelezende spelers), de eerste speler die bij mij aan tafel komt spelen in zijn ondergoed en met een nepbaard of die de gore moed heeft om mij daarvoor op zondag ochtend wakker te maken, gooi ik zo uit mijn spel groep, met of zonder nepzwaard.
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven