Ik vind het eigenlijk een heel leuk spel. Maar tegen het einde zijn er zoveel mogelijkheden dat het een beetje een hoofdpijnspel wordt.The Iced One schreef:Grappig, 5 van onze club hebben dat spel samen getest en het ook samen gekocht na de testsessie, iets dat we normaal zeker proberen te vermijden. Zij waren allemaal enthousiast. Ik was er toen zelf niet bij, maar dat toont toch wel dat smaken echt wel verschillenMartyn F schreef: Azul Queen’s Garden was een leuke verrassing, aangezien ik geen fan ben van Azul.
Furnace is niet echt mijn spel. Tegenvaller.
SPIEL 2021 - topper, flopper en verrassing
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Martyn F
- Spelauteur
- Persoonlijke Ondertitel: Bordspelauteur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: SPIEL 2021 - topper, flopper en verrassing
Martyn F
Board game designer
Board game designer
Labels:
-
Eis-T
- Grote Dienaar
Re: SPIEL 2021 - topper, flopper en verrassing
Topper: Belgian Beers Race
Dit spel is het onverachte antwoord op "wat als Elfenland een kroegentocht was?". Prachtig vormgegeven, thematisch klopt het allemaal goed en het speelt bovendien lekker weg met een pintje of 2 erbij.
Flopper: Neko Harbour the card game
Dit spel bleek pure "Pinguin bait". Er staan lollige pinguins op de doos maar die hebben echt niets met wat je doet in het spel van doen. in plaats daarvan loop je boten en zeecontainers te managen en up te graden in je haven. De naam van het spel doet voor Japonisten ook katten vermoeden, maar ook die waren in deze gortdroge kaarten-euro nergens te bekennen. Ik voelde me goed gefopt tijdens de demo!
Verrassing: Seige of Runedar
Wat een spel! een wonderschone productie en intens spannend! Er zijn iets van 5 verschillende manieren op te falen en ze komen allemaal tegelijkertijd op je af. De balans zit meesterlijk in elkaar. Winnen is ons nog niet gelukt maar oh wat waren we er dichtbij. Ik weet nog niet hoeveel replay value dit spel heeft en het is - eigenlijk - veel te lang voor wat het doet. maar dat maakt niet uit, de keuzes zijn heerlijk en het spel is prachtig.
Dit spel is het onverachte antwoord op "wat als Elfenland een kroegentocht was?". Prachtig vormgegeven, thematisch klopt het allemaal goed en het speelt bovendien lekker weg met een pintje of 2 erbij.
Flopper: Neko Harbour the card game
Dit spel bleek pure "Pinguin bait". Er staan lollige pinguins op de doos maar die hebben echt niets met wat je doet in het spel van doen. in plaats daarvan loop je boten en zeecontainers te managen en up te graden in je haven. De naam van het spel doet voor Japonisten ook katten vermoeden, maar ook die waren in deze gortdroge kaarten-euro nergens te bekennen. Ik voelde me goed gefopt tijdens de demo!
Verrassing: Seige of Runedar
Wat een spel! een wonderschone productie en intens spannend! Er zijn iets van 5 verschillende manieren op te falen en ze komen allemaal tegelijkertijd op je af. De balans zit meesterlijk in elkaar. Winnen is ons nog niet gelukt maar oh wat waren we er dichtbij. Ik weet nog niet hoeveel replay value dit spel heeft en het is - eigenlijk - veel te lang voor wat het doet. maar dat maakt niet uit, de keuzes zijn heerlijk en het spel is prachtig.