Spel 2022 - Antwerp Expo - 19&20 November 2022
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
aicirtap
- Critico
- Contacteer:
Re: Spel 2022 - Antwerp Expo - 19&20 November 2022
Spel heeft geen kinderopvang zoals bij Spellenspektakel toch?
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Labels:
-
Johanna
- Caballero
Nee, dat klopt.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Re: Spel 2022 - 19&20 November 2022 - Antwerp Expo
mazinho schreef:Ik ervaar deze beurs altijd als zeer ontspannen. Ik ken de nieuwe locatie nog niet, maar verwacht dat het vergelijkbaar zal zijn met de Waagnatie. Echt een fijn evenement. Wat zeggen de Vlamingen?Annemie80 schreef: Hoe groot en druk moet ik me deze beurs voorstellen? We zijn afgelopen jaar bij Zuiderspel geweest en dat was voor ons perfect: ruime looproutes, veel plaats om aan te schuiven. Spellenspektakel is voor ons veel te massaal, dan raken we in een paar uur overprikkeld. Hoe zit dat met Spel, wat kunnen we verwachten?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Zeer fijne beurs inderdaad.
De locatie is wel echt jammer, zeker t.o.v. de waagnatie. Er zijn weer andere voordelen, bijv. bereikbaarheid enz. maar nu is het gewoon een oude, typische beurzenhal. Er gaat een hoop charme van de locatie verloren.
Dacht dat er eerst sprake was van een andere moderne locatie in Sint-Niklaas maar vorig jaar naar deze locatie uitgeweken en nu ook blijkbaar.
- FORUM-Fed
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: FORUM-Federatie vzw
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:

Genotype & Power Plants gaan de beurs spijtig genoeg niet halen, Roll Camera zal wel te spelen zijn maar nog niet te koop. Happy meeple legt Wreck Raiders & Creature Comforts ook op tafel.
Laatst gewijzigd door FORUM-Fed op do 10 nov 2022, 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- FORUM-Fed
- Professor Pimpel
- Contacteer:
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Heel toffe beurs!
En dat het in m'n achtertuin ligt, vergroot alleen maar het plezier.
Tof dat er weer een grote diversiteit aan speluitgevers aanwezig is. Ik mis precies 2 vaste waarden: 999 Games en The Game Master?
Ik wens Living Forest te spelen. Die vind ik dan bij novelty of asmodee?
Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
En dat het in m'n achtertuin ligt, vergroot alleen maar het plezier.
Tof dat er weer een grote diversiteit aan speluitgevers aanwezig is. Ik mis precies 2 vaste waarden: 999 Games en The Game Master?
Ik wens Living Forest te spelen. Die vind ik dan bij novelty of asmodee?
Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
- WTULTC
- Elfenkoning
Living Forest was bij SpellenSpektakel te spelen bij Asmode. Op basis van deze plattegrond lijkt de stand wel kleiner dus ik weet niet of ze daarvoor kiezen om deze weer op een tafeltje te leggen.
Wat mij opvalt is het ontbreken van 999Games en nog een paar uitgevers, maar met name 999Games ontbreekt als een van de grootste uitgevers.
Interessant om te zien dat Geronimo op deze beurs waarschijnlijk de grootste stand zal hebben. Dat zegt denk ik wel iets over hun ambities en ik weet dat ze in België volgens mij na Asmode inmiddels de grootste uitgever zijn. Leuk dat dit in beursstand oppervlakte inmiddels ook tot uiting komt.
Wat mij opvalt is het ontbreken van 999Games en nog een paar uitgevers, maar met name 999Games ontbreekt als een van de grootste uitgevers.
Interessant om te zien dat Geronimo op deze beurs waarschijnlijk de grootste stand zal hebben. Dat zegt denk ik wel iets over hun ambities en ik weet dat ze in België volgens mij na Asmode inmiddels de grootste uitgever zijn. Leuk dat dit in beursstand oppervlakte inmiddels ook tot uiting komt.
- FORUM-Fed
- Professor Pimpel
- Contacteer:
-
Ilse
- PIONier
- Persoonlijke Ondertitel: Semper Ludens
Op de website van de beurs (https://www.spel-forumfederatie.be/) vind je bij het onderdeel "Activiteiten" mooi terug waar je alle speldemonstraties kan vinden. Living Forest staat aangekondigd bij uitgever Asmodee. Op het themaplein Novelty worden nieuwe titels gedemonstreerd, opgepikt op Spiel Essen en die (nog) niet in het Nederlands werden uitgebracht (Akropolis, Tiletum, Caldera Park, The Great Split en Woodcraft).Kevin schreef: Ik wens Living Forest te spelen. Die vind ik dan bij novelty of asmodee?
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Ik begrijp dat 999 Games erg druk is door andere evenementen, waaronder een outletsale met forse logistieke uitdagingen. Jammer dat ze er niet bij kunnen zijn, volgend jaar nieuwe kansen. Gelukkig is er op deze leuke beurs genoeg te doen.WTULTC schreef: Wat mij opvalt is het ontbreken van 999Games en nog een paar uitgevers, maar met name 999Games ontbreekt als een van de grootste uitgevers.
- FORUM-Fed
- Professor Pimpel
- Contacteer:

De BGG Geeklist met alle spellen die je kan spelen op Spel 2022 kreeg ook een fikse update! Neem zeker een kijkje!
-
maartend
- Critico
- WTULTC
- Elfenkoning
Jammer Erwin, maar ik heb inmiddels andere informatie te horen gekregen omtrent het ontbreken van 999Games. Het schijnt niet zo te boteren tussen 999Games en de organisatie.Erwin schreef:Ik begrijp dat 999 Games erg druk is door andere evenementen, waaronder een outletsale met forse logistieke uitdagingen. Jammer dat ze er niet bij kunnen zijn, volgend jaar nieuwe kansen. Gelukkig is er op deze leuke beurs genoeg te doen.WTULTC schreef: Wat mij opvalt is het ontbreken van 999Games en nog een paar uitgevers, maar met name 999Games ontbreekt als een van de grootste uitgevers.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
WTULTC schreef:Jammer Erwin, maar ik heb inmiddels andere informatie te horen gekregen omtrent het ontbreken van 999Games. Het schijnt niet zo te boteren tussen 999Games en de organisatie.Erwin schreef:Ik begrijp dat 999 Games erg druk is door andere evenementen, waaronder een outletsale met forse logistieke uitdagingen. Jammer dat ze er niet bij kunnen zijn, volgend jaar nieuwe kansen. Gelukkig is er op deze leuke beurs genoeg te doen.WTULTC schreef: Wat mij opvalt is het ontbreken van 999Games en nog een paar uitgevers, maar met name 999Games ontbreekt als een van de grootste uitgevers.
Tja, ik houd me bij de mij bekende feiten.
Vermaak jij je maar met jouw roddel.
- FORUM-Fed
- Professor Pimpel
- Contacteer:
Jij weet duidelijk meer dan wij ... de reden die wij kregen is (zoals Erwin terecht aangeeft) dat in deze hele drukke periode's keuzes moeten worden gemaakt, waardoor 999 Games dit jaar niet aanwezig kon zijn op Spel, wat wij zelf ook enorm spijtig vinden!WTULTC schreef:Jammer Erwin, maar ik heb inmiddels andere informatie te horen gekregen omtrent het ontbreken van 999Games. Het schijnt niet zo te boteren tussen 999Games en de organisatie.Erwin schreef:Ik begrijp dat 999 Games erg druk is door andere evenementen, waaronder een outletsale met forse logistieke uitdagingen. Jammer dat ze er niet bij kunnen zijn, volgend jaar nieuwe kansen. Gelukkig is er op deze leuke beurs genoeg te doen.WTULTC schreef: Wat mij opvalt is het ontbreken van 999Games en nog een paar uitgevers, maar met name 999Games ontbreekt als een van de grootste uitgevers.