Spiel 2023!

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Spiel 2023!

Bericht door Erwin »

Bridget schreef: Het speelse kitten van SPIEL Essen heet Meeps

Dankzij de overweldigende deelname van de bordspelgemeenschap heeft de mascotte van 's werelds grootste bordspellenbeurs een naam.
Meer dan 1.000 spelers hebben samen een keuze gemaakt: de mascotte van SPIEL Essen heet Meeps. Deze naam kreeg de overgrote meerderheid van alle uitgebrachte stemmen van de gemeenschap.
Afbeelding
Het speelse, schattige katertje Meeps is nu onderweg als ambassadeur van de SPIEL en zal de bezoekers van 's werelds grootste bordspellenbeurs in Essen op weg naar de beurs en ter plekke voorbereiden op een geweldig evenement.

Het is dus voor het eerst in zijn 40-jarige geschiedenis dat SPIEL Essen een mascotte heeft. Het is bedacht en getekend door een van de bekendste en bekendste bordspel-illustratoren: Michael Menzel. Met Meeps creëerde de kunstenaar - die zelf al meer dan 20 jaar een enthousiaste SPIEL-bezoeker is - een kitten die staat voor de nieuwsgierigheid naar nieuwe dingen, speelsheid en emotionaliteit die kenmerkend zijn voor de spellenbeurs.

Het basisidee voor de mascotte kwam uit het team van Merz Verlag (de club die SPIEL Essen organiseert) tijdens de voorbereidingen voor de verjaardag van de spellenbeurs. Het idee werd juichend ontvangen.
SPIEL-fans vanuit de hele wereld namen deel aan de zoektocht naar een naam en deden meer dan 400 suggesties op sociale media, per e-mail en op de website, waarvan er vijf voor verkiezing werden opgemaakt.
"De gemeenschap heeft gestemd en we vinden de naam heel toepasselijk", zegt Carol Rapp, algemeen directeur van Merz Verlag. "Meeps is gebaseerd op de meeple die bekend is in de bordspelwereld en kan ook staan voor een dierengeluid - en het klinkt gewoon schattig."

https://bordspelwereld.nl/nieuws/spiel- ... heet-meeps
Je hebt het tweede persbericht niet gelezen, met het verzoek de naam nog even niet te publiceren?

Labels:
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Erwin schreef: Je hebt het tweede persbericht niet gelezen, met het verzoek de naam nog even niet te publiceren?
:?: Waarom doe jij het dan wel? En ik meen het ergens anders ook al gelezen te hebben. Waarom is dit zo geheim ook?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Morri schreef:
Erwin schreef: Je hebt het tweede persbericht niet gelezen, met het verzoek de naam nog even niet te publiceren?
:?: Waarom doe jij het dan wel? En ik meen het ergens anders ook al gelezen te hebben. Waarom is dit zo geheim ook?
Waar heb je het over? Wat doe ik wel? Ik heb de naam niet gepubliceerd.

Het zal inderdaad elders ook te vinden zijn. De persman van de beurs had per abuis zijn persbericht een dag te vroeg verstuurd. Niet iedereen zal zijn tweede mail op tijd hebben gezien. Het zij zo, piepklein leed.
xkneepkens
Grote Dienaar
Contacteer:

Bericht door xkneepkens »

Inhoudelijk ben ik erg benieuwd hoe bezoekers Spiel 2023 gaan beleven: de indeling van de hallen gaat flink op de schop, er zal worden gewerkt met thema's per hal. Zo worden hallen 4, 5 en 6 de family en family+ hallen waar veel van de uitgevers te vinden zijn die eerder in hal 3 stonden (zelf zijn wij met Jolly Dutch nu ook in hal 5 ingedeeld). Hal 3 daarentegen word schijnbaar meer een kenner/expert hal.

Dus mogelijk niet meer als sardientjes door hal 3 bewegen, maar meer spreiding van bezoekers? Het zal wel wennen worden voor de Spiel-veteranen die gewend zijn bepaalde uitgevers op 'vaste' plekken te vinden.
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

xkneepkens schreef: Inhoudelijk ben ik erg benieuwd hoe bezoekers Spiel 2023 gaan beleven: de indeling van de hallen gaat flink op de schop, er zal worden gewerkt met thema's per hal. Zo worden hallen 4, 5 en 6 de family en family+ hallen waar veel van de uitgevers te vinden zijn die eerder in hal 3 stonden (zelf zijn wij met Jolly Dutch nu ook in hal 5 ingedeeld). Hal 3 daarentegen word schijnbaar meer een kenner/expert hal.

Dus mogelijk niet meer als sardientjes door hal 3 bewegen, maar meer spreiding van bezoekers? Het zal wel wennen worden voor de Spiel-veteranen die gewend zijn bepaalde uitgevers op 'vaste' plekken te vinden.
Ik ben sinds 1989 een vaste bezoeker. Ik kon de indeling van de oude hallen na een paar jaar wel dromen. Tien jaar geleden genoot ik van de verhuizing naar de (toen) nieuwe hallen, dat was een dagje wennen, maar vooral verfrissend, het voelde als een nieuwe kennismaking.

Family en family+ in 4-6 klinkt logisch. Dat gedeelte sluit goed aan op Eingang Ost, waar ze de grote massa beter kunnen handelen.
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Erwin schreef:
Morri schreef:
Waar heb je het over? Wat doe ik wel? Ik heb de naam niet gepubliceerd.
Sorry, ik dacht dat dat van je eigen site kwam. Ik vond het al wat apart. En ja, dat is niet de enige plek waar ik het gelezen had.
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Er lijken mij belangrijkere zaken te zijn dan dat dat beest Meeps heet en of dat nu wel of niet gepubliceerd had mogen worden. Het is in ieder geval een van de laatste dingen die mij interesseert dat Spiel een nieuwe mascotte heeft en hij Meeps heet.

Zo'n mascotte werkt misschien goed als charme offensief naar nieuwe bezoekers (met kinderen), maar dat ze nu een mascotte hebben lijkt me echt van 0 invloed op of de diehards van dit forum nu wel of niet naar Spiel gaan. Volgens mij hebben wij met z'n allen meer interesse in de inhoud aan spellen die daar aanwezig is.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Meeps, de nieuwe halindeling, het nieuwe logo, het zijn allemaal details die duiden op verandering ingezet door de nieuwe lichting organisatoren. Of die positief, negatief, of neutraal zal blijken voor de profielen van BSM-gebruikers (want ook hier is het geen eenheidsworst), zal de toekomst leren.

En over het belang der dingen…

Afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Contacteer:

Bericht door Stijnhoofd »

Stoopie schreef: De preview pagina op BGG staat ook alweer online:
https://boardgamegeek.com/geekpreview/6 ... 23-preview

Alsmede de geeklist met daarin andere Spiel gerelateerde geeklists:
https://boardgamegeek.com/geeklist/3175 ... tion-lists
Nu nog even wachten op de auction geeklist :)
Recent speelde ik...

Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Stijnhoofd schreef: Nu nog even wachten op de auction geeklist :)
Mijn favoriet!
Grind
Meeple

Bericht door Grind »

Ik wil graag tickets bestellen. Vorig jaar was onze eerste keer en was ik wat later met besellen, eind augustus, en toen zag ik dat ook je 2 dagen tickets kon selecteren. Je moest toen ook de dagen vooraf selecteren.

Nu willen mijn zoon en ik ook dit jaar weer 2 dagen gaan maar nu zie ik die optie niet meer staan. Weet iemand of deze eventueel later nog worden aangeboden of dat je dit jaar dan maar 2 losse dag tickets moet bestellen?
Afbeelding
Nautilus
Regenmaker

Bericht door Nautilus »

Grind schreef: Ik wil graag tickets bestellen. Vorig jaar was onze eerste keer en was ik wat later met besellen, eind augustus, en toen zag ik dat ook je 2 dagen tickets kon selecteren. Je moest toen ook de dagen vooraf selecteren.

Nu willen mijn zoon en ik ook dit jaar weer 2 dagen gaan maar nu zie ik die optie niet meer staan. Weet iemand of deze eventueel later nog worden aangeboden of dat je dit jaar dan maar 2 losse dag tickets moet bestellen?
Gisteren had ik dezelfde vraag toen ik wilde bestellen. Ik heb het contact-adres van SPIEL een email toegestuurd. Hun antwoord: je hoeft niet meer voor een specifieke dag kaarten te bestellen.
Grind
Meeple

Bericht door Grind »

Nautilus schreef: Gisteren had ik dezelfde vraag toen ik wilde bestellen. Ik heb het contact-adres van SPIEL een email toegestuurd. Hun antwoord: je hoeft niet meer voor een specifieke dag kaarten te bestellen.
Ik heb net ook een reactie gehad. Ze geven nu alleen nog maar korting wanneer je 4 dagen gaat en niet meer bij 2 helaas. Maakt de kaartjes helaas een stuk duurder in deze al dure tijden.
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Grind schreef:
Nautilus schreef: Gisteren had ik dezelfde vraag toen ik wilde bestellen. Ik heb het contact-adres van SPIEL een email toegestuurd. Hun antwoord: je hoeft niet meer voor een specifieke dag kaarten te bestellen.
Ik heb net ook een reactie gehad. Ze geven nu alleen nog maar korting wanneer je 4 dagen gaat en niet meer bij 2 helaas. Maakt de kaartjes helaas een stuk duurder in deze al dure tijden.
Je kan ook een vierdagen ticket kopen en dan iemand zoeken die net die andere twee dagen gaat. De kosten kan je dan delen. Is wel een gedoe maar het bespaart je toch wel weer wat.

Ik heb dat ooit eens gedaan met een vierdagenticket, slechts drie dagen geweest toen dus een vierdaagsticket was sowieso goedkoper, daarna nog iemand gevonden die met dat ticket de resterende dag heeft kunnen gaan voor een licht prijsje, win win situatie noemen ze dat :wink:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Contacteer:

Bericht door Duiker »

Stijnhoofd schreef:
Stoopie schreef: De preview pagina op BGG staat ook alweer online:
https://boardgamegeek.com/geekpreview/6 ... 23-preview

Alsmede de geeklist met daarin andere Spiel gerelateerde geeklists:
https://boardgamegeek.com/geeklist/3175 ... tion-lists
Nu nog even wachten op de auction geeklist :)
https://boardgamegeek.com/geeklist/3191 ... t-your-own
Keep Exploring Games
Gesloten