Zuiderspel 2024: jullie indrukken
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Zuiderspel 2024: jullie indrukken
Leuke impressie, dank!
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Labels:
-
Annemie80
- Sojaboon
Maar serieus? Er was bijna 1 medewerker beschikbaar per speeltafel, iedereen was bereid tot een praatje en de spellen zagen er top uit.Nono schreef: Super fijne beurs!
Dan naar de spelletjes vrienden. Ik had hier zo naar uitgekeken. Ik hou van hun filmpjes! Blijken ze in het echt niet zo heel aangenaam. Ik wou er voorbestellen, maar blij dat ik dat niet deed. Ze zijn geen euro waard!
Wij kregen de beste uitleg bij Jolly Dutch, die gozer had er echt zin in.
En ik vond Keep Exploring ook wat lastig benaderbaar. De ruimte tussen de tafels te krap om even te spieken. Wij wilden aan een statafel een spelletje proberen, de medewerkers hadden ons zeker gezien, maar waren druk met elkaar aan het kletsen. We moesten er iemand bij vragen en zij had er niet zo'n zin meer in. Zondagmiddag, moe misschien?
Happy meeple was wat krap aanwezig, die hadden best meer tafels kunnen vullen. Misschien hun Belgische bescheidenheid? We kregen wel goede uitleg.
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Afgelopen weekend in Ahoy hebben we de feedback gelijk meegenomen en een verkoophoek gemaakt ipv een lange balie. Ik denk dat dit de genoemde punten oplost.

Keep Exploring Games
-
Annemie80
- Sojaboon
Ziet er mooi uit zo!!
-
Nono
- Joker
Het probleem zit hem bij hoe ze overkomen. Niet dat ze voldoende uitleggers hebben. Het spellen zien er top uit maar dit zijn niet hun spellen hè. Ze doen de vertaling. Ik denk dat veel mensen dat verschil niet zien. Je hebt uitgevers die eigen spellen ontwikkelen. Die doe je te kort door ook vertalingen eigen spellen te noemen.Annemie80 schreef:Maar serieus? Er was bijna 1 medewerker beschikbaar per speeltafel, iedereen was bereid tot een praatje en de spellen zagen er top uit.Nono schreef: Super fijne beurs!
Dan naar de spelletjes vrienden. Ik had hier zo naar uitgekeken. Ik hou van hun filmpjes! Blijken ze in het echt niet zo heel aangenaam. Ik wou er voorbestellen, maar blij dat ik dat niet deed. Ze zijn geen euro waard!
Wij kregen de beste uitleg bij Jolly Dutch, die gozer had er echt zin in.
En ik vond Keep Exploring ook wat lastig benaderbaar. De ruimte tussen de tafels te krap om even te spieken. Wij wilden aan een statafel een spelletje proberen, de medewerkers hadden ons zeker gezien, maar waren druk met elkaar aan het kletsen. We moesten er iemand bij vragen en zij had er niet zo'n zin meer in. Zondagmiddag, moe misschien?
Happy meeple was wat krap aanwezig, die hadden best meer tafels kunnen vullen. Misschien hun Belgische bescheidenheid? We kregen wel goede uitleg.
Jolly Dutch bijvoorbeeld extreem fijne mensen extreem leuke zelf ontwikkelde spellen. Geen gekochte licenties. Daar zit het verschil. Daar koop ik heel graag!
Elke andere uitgever daar op de beurs is vriendelijk. De spelletjes vrienden zijn enkel vriendelijk als ze je iets willen verkopen.
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
Dat is wel heel kort door de bocht hoor!
In vertalingen kruipt enorm veel werk. En ook dat zijn mensen die het met hart en ziel doen.
Dat een bepaalde uitgever je niet ligt? Kan gebeuren.
Terug naar de essentie van dit topic!
We hebben genoten van een fijne beurs zoals elk jaar! Knap werk van elke medewerker!
In vertalingen kruipt enorm veel werk. En ook dat zijn mensen die het met hart en ziel doen.
Dat een bepaalde uitgever je niet ligt? Kan gebeuren.
Terug naar de essentie van dit topic!
We hebben genoten van een fijne beurs zoals elk jaar! Knap werk van elke medewerker!
- Edwin84
- Elfenkoning
Wingspan wordt ook een spel genoemd van 999 games en Rovers vd Noordzee weer een spel van White Goblin.
Het gros van de mensen kent denk ik Catan alleen als 999 game. Maarja is ook gewoon een vertaling hé.
Het gros van de mensen kent denk ik Catan alleen als 999 game. Maarja is ook gewoon een vertaling hé.
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Weinig uitgeverijen zijn succesvol in het zelf door(ontwikkelen) van spelideeën en krijgen deze succesvol op de internationale markt. Al vroegtijdig een neusje hebben voor (toekomstige) internationale successen en die als vertaling op de Nederlandse markt brengen, is ook knap, maar wel een hele andere tak van sport. Er mag zeker meer aandacht zijn voor dat wezenlijke onderscheid, wat mij betreft.