Zuiderspel 2024: jullie indrukken

Dé voorjaars-spellenbeurs van de Benelux!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Re: Zuiderspel 2024: jullie indrukken

Bericht door JeVo »

Leuke impressie, dank!
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever

Labels:
Annemie80
Sojaboon

Bericht door Annemie80 »

Nono schreef: Super fijne beurs!

Dan naar de spelletjes vrienden. Ik had hier zo naar uitgekeken. Ik hou van hun filmpjes! Blijken ze in het echt niet zo heel aangenaam. Ik wou er voorbestellen, maar blij dat ik dat niet deed. Ze zijn geen euro waard!
Maar serieus? Er was bijna 1 medewerker beschikbaar per speeltafel, iedereen was bereid tot een praatje en de spellen zagen er top uit.

Wij kregen de beste uitleg bij Jolly Dutch, die gozer had er echt zin in.

En ik vond Keep Exploring ook wat lastig benaderbaar. De ruimte tussen de tafels te krap om even te spieken. Wij wilden aan een statafel een spelletje proberen, de medewerkers hadden ons zeker gezien, maar waren druk met elkaar aan het kletsen. We moesten er iemand bij vragen en zij had er niet zo'n zin meer in. Zondagmiddag, moe misschien?

Happy meeple was wat krap aanwezig, die hadden best meer tafels kunnen vullen. Misschien hun Belgische bescheidenheid? We kregen wel goede uitleg.
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Duiker »

Afgelopen weekend in Ahoy hebben we de feedback gelijk meegenomen en een verkoophoek gemaakt ipv een lange balie. Ik denk dat dit de genoemde punten oplost.

Afbeelding
Bijlagen
434251364_967452092054086_1079408198899676296_n.jpg
Keep Exploring Games
Annemie80
Sojaboon

Bericht door Annemie80 »

Ziet er mooi uit zo!!
Nono
Joker

Bericht door Nono »

Annemie80 schreef:
Nono schreef: Super fijne beurs!

Dan naar de spelletjes vrienden. Ik had hier zo naar uitgekeken. Ik hou van hun filmpjes! Blijken ze in het echt niet zo heel aangenaam. Ik wou er voorbestellen, maar blij dat ik dat niet deed. Ze zijn geen euro waard!
Maar serieus? Er was bijna 1 medewerker beschikbaar per speeltafel, iedereen was bereid tot een praatje en de spellen zagen er top uit.

Wij kregen de beste uitleg bij Jolly Dutch, die gozer had er echt zin in.

En ik vond Keep Exploring ook wat lastig benaderbaar. De ruimte tussen de tafels te krap om even te spieken. Wij wilden aan een statafel een spelletje proberen, de medewerkers hadden ons zeker gezien, maar waren druk met elkaar aan het kletsen. We moesten er iemand bij vragen en zij had er niet zo'n zin meer in. Zondagmiddag, moe misschien?

Happy meeple was wat krap aanwezig, die hadden best meer tafels kunnen vullen. Misschien hun Belgische bescheidenheid? We kregen wel goede uitleg.
Het probleem zit hem bij hoe ze overkomen. Niet dat ze voldoende uitleggers hebben. Het spellen zien er top uit maar dit zijn niet hun spellen hè. Ze doen de vertaling. Ik denk dat veel mensen dat verschil niet zien. Je hebt uitgevers die eigen spellen ontwikkelen. Die doe je te kort door ook vertalingen eigen spellen te noemen.

Jolly Dutch bijvoorbeeld extreem fijne mensen extreem leuke zelf ontwikkelde spellen. Geen gekochte licenties. Daar zit het verschil. Daar koop ik heel graag!
Elke andere uitgever daar op de beurs is vriendelijk. De spelletjes vrienden zijn enkel vriendelijk als ze je iets willen verkopen.
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Dat is wel heel kort door de bocht hoor!
In vertalingen kruipt enorm veel werk. En ook dat zijn mensen die het met hart en ziel doen.

Dat een bepaalde uitgever je niet ligt? Kan gebeuren.

Terug naar de essentie van dit topic!

We hebben genoten van een fijne beurs zoals elk jaar! Knap werk van elke medewerker!
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Wingspan wordt ook een spel genoemd van 999 games en Rovers vd Noordzee weer een spel van White Goblin.

Het gros van de mensen kent denk ik Catan alleen als 999 game. Maarja is ook gewoon een vertaling hé.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Weinig uitgeverijen zijn succesvol in het zelf door(ontwikkelen) van spelideeën en krijgen deze succesvol op de internationale markt. Al vroegtijdig een neusje hebben voor (toekomstige) internationale successen en die als vertaling op de Nederlandse markt brengen, is ook knap, maar wel een hele andere tak van sport. Er mag zeker meer aandacht zijn voor dat wezenlijke onderscheid, wat mij betreft.
Gesloten