Geocaching
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
madhobbit
- Matroos
Re: Geocaching
Misschien toch maar publiceren die lijst? Ik wil 'm namelijk ook graag hebben.
-
Carrie
- Veenboer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Lijst, lijst is een groot woord. In de buurt van Rotterdam zijn wij er een aantal tegen gekomen, maar dit is vast niet alles op bordspellengebied.
In ieder geval om een indruk te krijgen van een aantal bordspellen caches, kijk op de site: www.geocaching.com. Inloggen met je account (zonder dat kan je er niet veel) en dan kom je al snel de volgende cache-(series) tegen:
Kolonisten cache (serie), Mad cache, Stratego cache, Cluedo, en diverse bordspellen events in Hoogvliet.
Dan is er nog de serie Spijkenopoly in Spijkenisse, de Geotriviant-serie en de serie Wiekent Miljonairs in de buurt van Barendrecht.
En er zullen er vast nog veel meer zijn.
In ieder geval om een indruk te krijgen van een aantal bordspellen caches, kijk op de site: www.geocaching.com. Inloggen met je account (zonder dat kan je er niet veel) en dan kom je al snel de volgende cache-(series) tegen:
Kolonisten cache (serie), Mad cache, Stratego cache, Cluedo, en diverse bordspellen events in Hoogvliet.
Dan is er nog de serie Spijkenopoly in Spijkenisse, de Geotriviant-serie en de serie Wiekent Miljonairs in de buurt van Barendrecht.
En er zullen er vast nog veel meer zijn.
-
Enrico
- Caballero
Ja hoor, er zijn er nog wel een paar meer: in Houten ligt er een en in Hoorn kun je er ook een vinden. Verder ligt er bij Hurwenen nog een mooie cache gebaseerd op de Kolonisten. Deze cache kun je echter alleen in de zomer doen (en is nu gearchiveerd).
Tenslotte ligt er nog een leuke ganzenbordcache (als spel is het niks, als cache wel!) bij Beekbergen.
Overigens heb ik gemerkt dat er veel spellenliefhebbers zijn die graag geocachen. Er blijkt dus wel degelijk een link te zijn tussen deze hobby's. Wij trekken er in ieder geval regelmatig op uit en hebben de afgelopen 2 jaar al zo'n 1200 caches gedaan, waarbij de verhouding traditionals/multi's ongeveer 50/50 is!
Tenslotte ligt er nog een leuke ganzenbordcache (als spel is het niks, als cache wel!) bij Beekbergen.
Overigens heb ik gemerkt dat er veel spellenliefhebbers zijn die graag geocachen. Er blijkt dus wel degelijk een link te zijn tussen deze hobby's. Wij trekken er in ieder geval regelmatig op uit en hebben de afgelopen 2 jaar al zo'n 1200 caches gedaan, waarbij de verhouding traditionals/multi's ongeveer 50/50 is!
-
JanP
- Jakkiebak!
Ik ben ook al enkele jaren actief bezig met geocachen. Niet fanatiek, maar vooral als wij met de camper weg zijn proberen wij wat caches mee te pikken. Onder de naam JAMABE hebben al een 180 schatten gevonden, in België, Frankrijk en Duitsland. Een collega spellenliefhebber/geocacher heeft een cache verstopt gebaseerd op kaartspellen. Zoek maar eens op Kaartencache, GC24KCJ , van team pixie.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Pas ook de kanaaleilanden nog een paar caches gevonden, maarre... altijd uitkijken voor droezels....
-
WTULTC
- Elfenkoning
Ik heb mij wat verdiept in deze hobby aangezien ik met mijn vriendin regelmatig buiten wandel lijkthet ons leuk om het wat spannender te maken dmv geocaching.
Alleen nu heb ik een vraagje: Printen jullie die caches die je gaat zoeken altijd uit? (wij beschikken niet over internet op onze mobiel). Want ik zie dat sommige gebruikers er al meer dan 1.000 hebben gevonden en dat kan dan aardig wat printpapier kosten.
Over de gps zelf heb ik geen vragen. Al is het verdomt lastig om de juiste te kopen.
Alleen nu heb ik een vraagje: Printen jullie die caches die je gaat zoeken altijd uit? (wij beschikken niet over internet op onze mobiel). Want ik zie dat sommige gebruikers er al meer dan 1.000 hebben gevonden en dat kan dan aardig wat printpapier kosten.
Over de gps zelf heb ik geen vragen. Al is het verdomt lastig om de juiste te kopen.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik heb een boekje waar ik, voordat ik ga Cachen, de nodige informatie overschrijf, coördinaten en hints en tips. Dan ga ik op pad met de GPS en het boekje en klaar.
Kom ik bij de cache code's of iets anders tegen heb ik altijd pen en papier bij de hand.
Kom ik bij de cache code's of iets anders tegen heb ik altijd pen en papier bij de hand.
Everybody has the right to play...
-
Stoffel
- Professor Pimpel
Ik heb zelf een smartphone waar ik de info kan nakijken maar de Multi's print ik toch altijd uit.WTULTC schreef:Ik heb mij wat verdiept in deze hobby aangezien ik met mijn vriendin regelmatig buiten wandel lijkthet ons leuk om het wat spannender te maken dmv geocaching.
Zelfs met de GPX bestanden op de GPS is een print voor multi's gemakkelijk. Voor tradjes volstaat de info uit het GPX bestand om paperless te cachen met de GPS, dan gebruik ik mijn smartphone niet.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Ik heb een Oregon (GPS) en daarmee kan je paperless cachen. Alleen multi's print ik liever en bij earthcaches moet ik ook altijd even checken of alle tekst meegekomen is. Want als de tekst te lang is dan wordt die afgebroken.
Smartphone gebruik ik af en toe om iets op te zoeken. Vind een GPS gewoon prettiger, batterijduur, ontvangst, stevigheid.
Smartphone gebruik ik af en toe om iets op te zoeken. Vind een GPS gewoon prettiger, batterijduur, ontvangst, stevigheid.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Bedankt voor de uitleg en hulp. Ik wist niet dat je bij sommige GPS niet alleen de coördinanten kunt downloaden maar ook de hele tekst. Dat verandert de zaak wel aardig naar de zoektocht voor een geschikte GPS. Ik heb nu namelijk kijk op de Garmin Etrex Venture HC (of Vista HCX). Al lijkt de Garmin GPSmap60 CSX mij het beste, maar dan die kost wel bijna 350 euro. Ruim het dubbele van wat de Venture HC kost. Er zijn zoveel GPS-systemen op de markt. Lastig om als leek zijnde de juiste te kiezen.
-
Stoffel
- Professor Pimpel
Ik heb zelf de Etrex legend en ben pas overgestapt naar de Oregon.WTULTC schreef:Bedankt voor de uitleg en hulp. Ik wist niet dat je bij sommige GPS niet alleen de coördinanten kunt downloaden maar ook de hele tekst. Dat verandert de zaak wel aardig naar de zoektocht voor een geschikte GPS. Ik heb nu namelijk kijk op de Garmin Etrex Venture HC (of Vista HCX). Al lijkt de Garmin GPSmap60 CSX mij het beste, maar dan die kost wel bijna 350 euro. Ruim het dubbele van wat de Venture HC kost. Er zijn zoveel GPS-systemen op de markt. Lastig om als leek zijnde de juiste te kiezen.
Voordeel van de Oregon: paperless cachen (maar voor multi's toch liever op papier), een drie-assig compas (je moet niet in beweging zijn om de juiste orïentatie van uw kaart te hebben), gaat vlot om met GPX bestanden, hierdoor kan je snel en zelfs zonder mapsource nieuwe caches inladen en de gegevens in uw GPS up to date houden want als je het recentere GPX bestand over het oude zet wordt dit gewoon vervangen. Je hebt dus geen eindeloze lijst met oude WP's.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Vergeet er wel bij te melden dat je voor GPX files een premium membership nodig hebt.
Overigens als je een Oregon te duur vindt, de Dakota is een kleinere vergelijkbare GPS en goedkoper.
Overigens als je een Oregon te duur vindt, de Dakota is een kleinere vergelijkbare GPS en goedkoper.
-
Stoffel
- Professor Pimpel
Inderdaad, je hebt een premium membership nodig voor GPX maar ik wil dit voor geen geld van de wereld meer missen.siepie schreef:Vergeet er wel bij te melden dat je voor GPX files een premium membership nodig hebt.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat als je de hobby nog aan het ontdekken bent, je niet gelijk premium member wordt. Althans wij hebben eerst een half jaar zonder gedaan.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Bedankt, maar welke Oregon hebben jullie dan gekocht? Ik zie dat er namelijk verschillende types van zijn.