Spellengek top 100 2025: 51-60

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Alterno
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Beroepsouwehoer

Re: Spellengek top 100: 51-60

Bericht door Alterno »

pieter.schutz schreef: zo 11 mei 2025, 09:21
Alterno schreef: za 10 mei 2025, 12:47 Scout : deze blijft me verbazen, omdat ik het spel nog nooit gezien heb: noch in actie, noch in de schappen van een spellenwinkel. Blijkbaar wordt mijn woonplaats slecht ... gescout (sorry, I couldn't resist) door de uitgever;
Ik weet zeker dat in ieder geval twee van de spellenwinkel;s hem in de schappen hebben liggen (Subcultures en Het Lab), maar het is maar een mini-klein doosje :D
Ik woon in achtergebleven gebied: de lokale spellenwinkel heeft 'm niet. Geen idee waarom niet; zal de eigenaar eens vragen (is een maatje van me).

Labels:
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

Twee spellen te beschrijven: Patchwork, een prima spelletje bijvoorbeeld als afsluiter van de avond. Het heeft ook een beetje de speelduur en eenvoud die wat mij betreft goed past bij een spel als dit, waarbij de interactie niet torenhoog is. (ik denk hier aan Applejack wat erg vergelijkbaar is, maar langer en complexer, en ook nog eens met meer mogelijke downtime door het aantal spelers).

Daarnaast Hoogspanning, die mijn top20 zeker haalt. Oud of niet, het blijft gewoon goed, wat mij betreft, en dan zeg ik er ook nog graag bij dat ik bijna alleen 2P gespeeld heb - het aantal wat niet bepaald aanbevolen wordt bij dit spel. Je komt elkaar de hele tijd tegen; het bieden op de centrales, de strijd om de beurtvolgorde en daaraan gekoppeld de grondstoffenmarkt, de blokkade op het bord. Het kaartspel wat ik eerder genoemd zag worden is trouwens een slap aftreksel, wat mij betreft - überhaupt kan ik geen andere Friese noemen die hier ook maar enigszins bij in de buurt komt.

De rest ken ik niet, wil ik niet doen (Gloomhaven, is niet zo mijn genre), of zou kunnen. Met name Gaia Project als geclaimde betere Terra Mystica, maar ook Rajas. Odin is toch Rosenberg Agricola deel x (Ora et Labora, Friesche Velden, Caverna etc.) en ik weet niet of ik daar echt behoefte aan heb.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Alterno schreef: zo 11 mei 2025, 18:09
pieter.schutz schreef: zo 11 mei 2025, 09:21
Alterno schreef: za 10 mei 2025, 12:47 Scout : deze blijft me verbazen, omdat ik het spel nog nooit gezien heb: noch in actie, noch in de schappen van een spellenwinkel. Blijkbaar wordt mijn woonplaats slecht ... gescout (sorry, I couldn't resist) door de uitgever;
Ik weet zeker dat in ieder geval twee van de spellenwinkel;s hem in de schappen hebben liggen (Subcultures en Het Lab), maar het is maar een mini-klein doosje :D
Ik woon in achtergebleven gebied: de lokale spellenwinkel heeft 'm niet. Geen idee waarom niet; zal de eigenaar eens vragen (is een maatje van me).
Om één of andere reden dacht ik te lezen dat je in Utrecht had gekeken. Excuus.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

ik loop wat achter met de top 100, dus nu pas hier aan beland. Gelukkig heb ik de spoilers kunnen vermijden :).

Gespeeld: alles. Tsja, wat zal ik zeggen. ik speel gewoon veel kennelijk :)

ik verbaas me enorm dat gloomhaven hier staat. Ik vond het een heel leuk spel en we hebben m met mijn groepje uitgespeeld en zijn nu met frosthaven bezig. En die is gewoon VEEL BETER! Dus ja, waarom frosthaven nu dan ineens weer omhoog gaat? Maar neemt niet weg dat het wel een leuk spel was en breder gedragen wordt in de lage landen dan ik had verwacht.

wondrous creatures nu 3x gespeeld. Prima spel, maar ben er niet ondersteboven van. patchwork blijft een toppertje, en odin heb ik afgelopen jaar herontdekt met de uitbreiding erbij. Erg tof!

In bezit: 4
patchwork, scout, qwixx, ganges
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Plaats reactie