Advies avonturen/coop spel voor 7 jarige
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Edwin84
- Elfenkoning
Re: Advies avonturen/coop spel voor 7 jarige
Flashpoint ja....die ken ik nog wel. Naast een avontuurlijke ridders en tovenaars setting is dat ik bedoel.
Er zit een verhaal en thema achter van Brandweer spelen dat zeker voor kinderen spannend is. En het dobbelen daar is geen 50/50 maar iets waar je wat je gebruikt om keuzes op te baseren.
Er zit een verhaal en thema achter van Brandweer spelen dat zeker voor kinderen spannend is. En het dobbelen daar is geen 50/50 maar iets waar je wat je gebruikt om keuzes op te baseren.
- warjan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: game on!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
We hebben The Big Five voor MNKY ontwikkeld, een benaderbare coop met natuur/safari thema. Ik heb die ook prima gespeeld met een neefje van die leeftijd die weinig spelervaring heeft.
Dat er uiteindelijk ook brandjes te blussen zijn, was een thema wijziging. Uitgevers internationaal vonden het geen goed idee dat door stropers de dieren het park verlieten. Nu is het verhaal dat ze wegvluchten door brandlucht, in plaats van meer 'permanent' verdwijnen...
En er is inmiddels een uitlegvideo die het spel goed uiteen zet, om nog meer beeld te krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=F7T5NzW_puE
Dat er uiteindelijk ook brandjes te blussen zijn, was een thema wijziging. Uitgevers internationaal vonden het geen goed idee dat door stropers de dieren het park verlieten. Nu is het verhaal dat ze wegvluchten door brandlucht, in plaats van meer 'permanent' verdwijnen...
En er is inmiddels een uitlegvideo die het spel goed uiteen zet, om nog meer beeld te krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=F7T5NzW_puE
arjanvanhouwelingen.com
- Edwin84
- Elfenkoning
Flashpoint is niet aan te komen.
Big Five ziet er leuk uit. Ik ga de video kijken en het ook aan de oudste laten zien. Kijken wat hij ervan vindt.
Big Five ziet er leuk uit. Ik ga de video kijken en het ook aan de oudste laten zien. Kijken wat hij ervan vindt.
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Contacteer:
Op Marktplaats wordt het wel aangeboden, maar ook tegen idioot hoge prijzen. Ik heb mijn exemplaar iets te vroeg weggedaan geloof ik.
-
spellendreef
- Veenboer
- Contacteer:
Wij kunnen CoraQuest aanraden. Dit is een coöperatief avonturenspel dat zeker en vast kinderen zal aanspreken. Ook voor de volwassene(n) is het leuk: de begeleidende teksten zijn grappig en spreken tot de verbeelding.
Hier vind je onze review: https://spellendreef.be/blog/p/coraquest
Ook Karak (en ook het tweede deel) en Chronicles of Avel zijn leuke coöperatieve familiespellen.
Hier vind je onze review: https://spellendreef.be/blog/p/coraquest
Ook Karak (en ook het tweede deel) en Chronicles of Avel zijn leuke coöperatieve familiespellen.
- Edwin84
- Elfenkoning
Had hem ooit bij V&D voor 20 gekocht. Maar weggedaan omdat vriendengroep Coop niet zo leuk vindt.Peter Hein schreef:Op Marktplaats wordt het wel aangeboden, maar ook tegen idioot hoge prijzen. Ik heb mijn exemplaar iets te vroeg weggedaan geloof ik.
Nu op MP willen ze 50 euro hebben want het is zo'n zeldzaam spel.
Het is letterlijk een bord, wat pionnetjes. Paar kaarten en wat kartonnen fiches wat allemaal in de welbekende trench past. Doos weegt niks.
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Contacteer:
Ja, vreemd hoe dat soms gaat. Ik heb hem een paar jaar geleden op MP voor een tientje verkocht, maar werd niet bepaald overstelpt met biedingen.
-
spellendreef
- Veenboer
- Contacteer:
Coraquest deed het hier goed.
- Edwin84
- Elfenkoning
Voor nu ga ik voor de Big Five. Maar houdt CoraQuest zeker nog in het achterhoofd.
D&D is met mijn vrouw lastiger op tafel krijgen als thema dan safari. En met 3 lijkt me leuker dan 2.
D&D is met mijn vrouw lastiger op tafel krijgen als thema dan safari. En met 3 lijkt me leuker dan 2.
-
fsu-expat
- Sojaboon
Iemand noemde Mice & Mystics, toen dacht ik meteen aan Stuffed Fables
- Edwin84
- Elfenkoning
Had die overwogen maar vond hem erg duur als ik niet weet of het aanslaat.