Q&A met Jouke Korf, auteur van o.a. Stop de Stropers
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Q&A met Jouke Korf, auteur van o.a. Stop de Stropers
16b. Of kies je voor je spellen en laat je je partner gaan?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Labels:
-
Jouke Korf
- Spelauteur
13. Het is helaas nog niet mijn enige job. Ik ben verkeerskundig adviseur. Overheidsinstanties kunnen bij ons advies inwinnen over toekomste verkeerssituatie. Heeft dus weinig met spellen te maken. Mijn doel is om over 5 of 10 jaar hier 2 of misschien 3 dagen in de week te werken en in de vrije dagen fulltime aan spellen te besteden.
14. Ik ben opgegroeid in een spelletjesfamillie dus ik wist eigenlijk niet beter dan dat het logisch is dat je iedere dag een spel speelt. Geweldig was dat. Toen ik ging studeren kwam ik ook nog eens op een studentenflat die graag 's avonds een spel op tafel gooide. Tijdens mijn studententijd ben ik enthousiast geraakt over het uitwerken van eigen ideeen.
15. Antarctica is inderdaad het tweede spel wat van mij via Zonnespel uitgegeven gaat worden. Waar ik natuurlijk erg blij mee ben! In dit spel bekommeren we ons over 2 pinquins en 2 zeehonden die tijdens het spel genoeg vissen moeten proberen te vangen. Tijdens het spel wordt dit steeds lastiger door het smelten van het ijs (tegels worden weggenomen) en de toenemende druk van de pelsjagers. De kunst is om genoeg vissen te vangen voordat een zeehond of pinguin gevangen wordt.
Het spel biedt de spelers veel meer keuze en stategie t.o.v. Stop de stopers. Dit maakt het spel leuker, dynamischer, tactischer en dus geschikter voor een veel bredere doelgroep. Dit is ook echt een leuk puzzelspel voor volwassen spelers.
14. Ik ben opgegroeid in een spelletjesfamillie dus ik wist eigenlijk niet beter dan dat het logisch is dat je iedere dag een spel speelt. Geweldig was dat. Toen ik ging studeren kwam ik ook nog eens op een studentenflat die graag 's avonds een spel op tafel gooide. Tijdens mijn studententijd ben ik enthousiast geraakt over het uitwerken van eigen ideeen.
15. Antarctica is inderdaad het tweede spel wat van mij via Zonnespel uitgegeven gaat worden. Waar ik natuurlijk erg blij mee ben! In dit spel bekommeren we ons over 2 pinquins en 2 zeehonden die tijdens het spel genoeg vissen moeten proberen te vangen. Tijdens het spel wordt dit steeds lastiger door het smelten van het ijs (tegels worden weggenomen) en de toenemende druk van de pelsjagers. De kunst is om genoeg vissen te vangen voordat een zeehond of pinguin gevangen wordt.
Het spel biedt de spelers veel meer keuze en stategie t.o.v. Stop de stopers. Dit maakt het spel leuker, dynamischer, tactischer en dus geschikter voor een veel bredere doelgroep. Dit is ook echt een leuk puzzelspel voor volwassen spelers.
-
Jouke Korf
- Spelauteur
16 a+b. Hahaha! Ik denk dat ik mijn vrouw en kind toch liever bij me heb dan mijn spellen. Mits ze akkoord gaat dat ik wel weer nieuwe spellen mag bedenken natuurlijk
Dan laat ik alles wel achter en neem in mijn knutselspullen wel mee om een prototype te kunnen maken! Deze hobby is namelijk wel dusdanig uit de hand gelopen dat als ik niet over nieuwe ideeen zou kunnen nadenken, ontwikkelen, testen en proberen uit te brengen, dat ik dan een stuk minder gelukkig zou zijn...
-
Dierik
- Erelid
Jouke, ontzettend bedankt voor het beantwoorden van de vragen! We vonden het leuk om je hier als gast te mogen ontvangen en hopen dat je de weg naar ons forum ook in de toekomst weet te vinden
.
-
Jouke Korf
- Spelauteur
Ik vond het leuk om te doen, dus jullie ook bedankt! Ik zal het forum af en toe eens bezoeken.
Als iemand nog eens een keer iets wil weten. Dat kan! Mail me dan gewoon op jouke.korf@gmail.com
Doei!
Als iemand nog eens een keer iets wil weten. Dat kan! Mail me dan gewoon op jouke.korf@gmail.com
Doei!