Gisteren als achtergrond de video van Meetle gekeken, zie link hier elders op het forum, maar als je zo je keuze moet maken wat mag blijven en wat niet, dan schiet het niet op. Je zou je per spel moeten afvragen of je nog zin zou hebben in nog een potje en niet of je het altijd leuk hebt gevonden.
Eigen voorbeeld: gisteren heb ik Flamecraft gespeeld. Ik vind het echt leuk als ik het aan het spelen ben, maar ik denk wel dat ik na bijv 10 potjes het gezien kan hebben, omdat er eigenlijk weinig variatie is. Dus sta ik te springen om het nog een keer te spelen, mwa niet echt. Dit spel kan dus best op de stapel 'verkopen' komen als we elk jaar gaan bekijken welk spel weg kan (en een spel komt nu op onze nominatielijst als we het minstens 10x gespeeld hebben).
Verzadiging bordspellen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Patries
- Grote Dienaar
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Verzadiging bordspellen
Ja, die 'grote spellenkast opruiming' van meetle is geen succes geworden 
-
WTULTC
- Elfenkoning
Dat voorbeeld over Flamecraft is een goede. Ik kijk er zo ook na. Heb ik er nog zin om het spelen? Echter de belangrijkste vraag bij mij is: Stel ik heb het spel al een jaar niet meer gespeeld (het nieuwe is er dus vanaf) wil ik het dan nog spelen? Bij een aantal spellen weet je dat zo wel, maar komende vrijdagavond hoop ik toch weer een spel wat ik 2 jaar geleden voor het laatst speelde op tafel te krijgen. Namelijk Quadropolis. Een spel dat ik 20x heb gespeeld, maar wat ik nog steeds leuk genoeg vind om te spelen. Alleen zulke spellen raken helaas een beetje in vergetelheid ivm de grote lading nieuwe spellen.
Ondertussen heeft dit spel natuurlijk wel 2 jaar stof staan happen in de kast, maar zou het de collectie moeten verlaten vanwege verzadiging?
In mijn optiek niet. Ik vind het leuk genoeg en het spelconcept is ook nog vrij uniek tov andere spellen en dat is voor mij de reden waarom ik deze in mijn collectie houd. Zo kijk ik dus eigenlijk naar alle spellen.
Ondertussen heeft dit spel natuurlijk wel 2 jaar stof staan happen in de kast, maar zou het de collectie moeten verlaten vanwege verzadiging?
In mijn optiek niet. Ik vind het leuk genoeg en het spelconcept is ook nog vrij uniek tov andere spellen en dat is voor mij de reden waarom ik deze in mijn collectie houd. Zo kijk ik dus eigenlijk naar alle spellen.
-
roubosga
- El Capitan
"You are young and life is long" zong Pink Floyd 50 jaar geleden en ik was het daar toen roerend mee eens.
Volgende maand word ik 73 en het leven is niet zo lang meer ook al ben ik nog steeds gezond.
Deze maand weer een groot aantal spellen gekocht van mijn vakantiegeld, maar eigenlijk heb ik achteraf een beetje spijt, want ik heb nog zo veel spellen die ik nog steeds graag speel.
Ik heb besloten om mijn H-index te gaan vergroten (staat nu op 30) en minder vaak grote zware spellen aan te gaan schaffen.
Volgende maand word ik 73 en het leven is niet zo lang meer ook al ben ik nog steeds gezond.
Deze maand weer een groot aantal spellen gekocht van mijn vakantiegeld, maar eigenlijk heb ik achteraf een beetje spijt, want ik heb nog zo veel spellen die ik nog steeds graag speel.
Ik heb besloten om mijn H-index te gaan vergroten (staat nu op 30) en minder vaak grote zware spellen aan te gaan schaffen.