Voorverkoop entree kaarten (SpSp 2005)

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Lord Mithos
Meeple

Bericht door Lord Mithos »

dat valt nog te doen.
bedankt voor de info :)

Edit: weet je toevallig ook waneer de voorverkoop begint?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Lord Mithos schreef: weet je toevallig ook waneer de voorverkoop begint?
Ja, maar helaas levert dit een knullig antwoord op. Volgens de mailing start de voorverkoop 2 september op deze site. Ik neem aan dit een van de onderdelen is waaraan nog hard wordt gewerkt.
snowfalcon
Jakkiebak!

Bericht door snowfalcon »

Als 12 euro klopt zie ik me toch genoodzaakt minder dagen te gaan. Twee opeenvolgende jaren een prijsverhoging van 20% of meer vind ik toch wel veel.
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing
peter
Locomotief

Bericht door peter »

En iets over weekend kaartjes gemeld?
Everything i ever needed to know i learned from Gaming
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

? 12 begint zo langzamerhand een beetje belachelijk te worden. Het spellenspektakel is dat gewoonweg niet meer waard.

2 jaar geleden ging ik nog 3 dagen, vorig jaar nog 2 dagen en dit jaar waarschijnlijk maar 1 dag. De andere dagen ging ik voor de gezelligheid, maar daar heb ik geen ? 12 meer voor over.

Vooral op zondag is het (te) druk en kun je bijna niet eens fatsoenlijk lopen, laat staan spelen. Het wordt hoog tijd dat het Spellenspektakel naar een grotere accommodatie gaat. Dan komt er meer beursoppervlak beschikbaar voor de leveranciers en bezoekers. Dat komt de sfeer (en het aantal bezoekers) zeker ten goede.

Als ik bovendien de entreeprijs vergelijk met Essen, dan vraag ik me echt af hoe het verder moet: In Essen betaal je namelijk minder voor een 8x zo grote beurs!
Lord Mithos
Meeple

de grotere accomodatie is wel een goed idee, maar als dat er komt (zal ooit wel moeten gebeuren), dan zulln de prijzen voor de entree kaarten net zoveel hoger worden.

en naar welke locatie zouden ze dan moeten gaan?
de Jaarbeurs in Utrecht lijkt me dan het beste idee.
dat is meer als groot genoeg, en is bereikbaar voor iedereen.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Enrico schreef:Het wordt hoog tijd dat het Spellenspektakel naar een grotere accommodatie gaat. Dan komt er meer beursoppervlak beschikbaar voor de leveranciers en bezoekers. Dat komt de sfeer (en het aantal bezoekers) zeker ten goede.
Grote zalen staan niet garant voor sfeer. Ik ga al sinds 1989 met zeer veel plezier naar Spiel, maar in vergelijking met het Spellenspektakel schiet deze Duitse megabeurs de laatste 10 jaren tekort op het gebied van sfeer.

Een grotere zaal voor het Spellenspektakel zou overigens wel prettig zijn. Realiseer je wel dat het beursgebouw in Eindhoven relatief goedkoop is. Een verhuizing naar een van de grote jongens zal een onaangenaam effect op de entreeprijs hebben.
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Uiteraard staat een grotere zaal niet garant voor meer sfeer, Erwin. Maar een beetje groter zou wel prettig zijn. Het doel moet ook niet zijn om in grootte te concurreren met Essen.

Vorig jaar heb ik al begrepen dat niet alleen de bezoekers, maar ook vrij veel exposanten meer ruimte wilden hebben dan dat er beschikbaar was. Bovendien is het aantal spellen-uitgevers ook toegenomen de laatste jaren, dus zal die extra ruimte ook weer goed in te vullen zijn.

En of de prijs voor de kaarten omhoog zal gaan, valt te bezien. Als het verhuurbaar vloeroppervlak toeneemt, zal de omzet voor de organisatie ook toenemen. Deze omzet kan dan gebruikt worden om de extra zaalhuur te betalen, aangezien de kosten voor de organisatie van de beurs verhoudingsgewijs niet veel zullen toenemen.
unborn chikken voice
Grote Dienaar

Bericht door unborn chikken voice »

Lijkt mij wel handig om het spellenspektakel in Utrecht te hebben, scheelt me weer zo'n 75-100 kilometer, en het is idd lekker groot daar. Maar we zullen zien wat ervan komt, laat ik eerst nog maar eens gaan genieten in Eindhoven voordat ik zeg dat het naar Utrecht moet komen.
Bring down the government
they don't, they don't speak for us
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

unborn chikken voice schreef: scheelt me weer zo'n 75-100 kilometer,
Voor mij ook, maar dan in de verkeerde richting. Nu is het nog geen 10 km van deur tot deur... :D
Voor mij mag het lekker in de Brabants gezellig blijven, te groot is ook niet leuk (reden voor mij om niet te gaan) De afstand vind ik niet zo'n probleem.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Enrico schreef:En of de prijs voor de kaarten omhoog zal gaan, valt te bezien. Als het verhuurbaar vloeroppervlak toeneemt, zal de omzet voor de organisatie ook toenemen. Deze omzet kan dan gebruikt worden om de extra zaalhuur te betalen, aangezien de kosten voor de organisatie van de beurs verhoudingsgewijs niet veel zullen toenemen.
Ik ben in het verleden geinformeerd over de prijsverschillen tussen Eindhoven en de beurscomplexen in bijv. Amsterdam of Utrecht. Om de entreeprijs in die hallen betaalbaar te houden, heb je minimaal het dubbele aantal bezoekers nodig. Zo'n toename zal een paar jaar kosten. Ik neem aan dat het effect op de entreeprijs je duidelijk zal zijn.
Lord Mithos
Meeple

het prijs verschil zal nu wel een beetje hoger zijn als "in het verleden(waneer dat ook geweest mag zijn ...)", en hoe groter het verschil, hoe meer effect het heeft op de prijzen.
(W/Mo LV18)
"Gurth gothrim Elandili"
peter
Locomotief

Bericht door peter »

Toch vind ik 12 euro ook belachelijk worden als je meerdere dagen wilt.
Als het hele weekend aanwezig wilt zijn kost je dat dan dus 36 euro.
In één jaar een stijging van 20%!

Afgelopen jaren ben ik elk weekend drie dagen geweest maar zondag voornamelijk voor de gezelligheid en om nog wat laatste spellen uit te proberen, maar als er dit jaar geen passepartout komt denk ik niet dat we met zijn zessen de zondag nog aanwezig zullen zijn.

Ik snap echt niet waarom er geen weekendkaarten zijn, als ze een weekendkaart voor 30 euro beschikbaar stellen (effectief derde dag voor de helft van de prijs) ben ik de laatste dag aanwezig en anders niet.
Dus ze verdienen zo of 24 euro aan me of 30. Volgens mij snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers door geen passepartouts aan te bieden.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

peter schreef:Toch vind ik 12 euro ook belachelijk worden als je meerdere dagen wilt.
Als het hele weekend aanwezig wilt zijn kost je dat dan dus 36 euro.
In één jaar een stijging van 20%!

Afgelopen jaren ben ik elk weekend drie dagen geweest maar zondag voornamelijk voor de gezelligheid en om nog wat laatste spellen uit te proberen, maar als er dit jaar geen passepartout komt denk ik niet dat we met zijn zessen de zondag nog aanwezig zullen zijn.

Ik snap echt niet waarom er geen weekendkaarten zijn, als ze een weekendkaart voor 30 euro beschikbaar stellen (effectief derde dag voor de helft van de prijs) ben ik de laatste dag aanwezig en anders niet.
Dus ze verdienen zo of 24 euro aan me of 30. Volgens mij snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers door geen passepartouts aan te bieden.
Volgens mij is er al zo'n weekendkaart in combinatie met overnachtingen bij het Holiday Inn. Hierbij betaal je één prijs voor overnachtingen, kaartjes SPSP en ontbijt. Wat wil een mens nog meer!? :D
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
peter
Locomotief

Bericht door peter »

Het nadeel is dat ik de overnachting al via het weekendweg.nl heb geregeld.
Hotel is allemaal al klaar dus, ik heb alleen nog maar entreekaartjes nodig... :roll: