Horen spelcomputers thuis op het spellenspektakel!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
BenNevis
- Veenboer
Maar bijv. een variabele startopstelling die de entertaible genereert, is dat dan leidend? Ik vind zelf dat de entertaible wel thuishoort op het spellenspektakel omdat het (denk ik) dezelfde beleving heeft als een bordspel, alleen dan elektronisch.Dagmar schreef:Software moet ondersteuend zijn, niet leidend. Dus wel trivianten met vragen over beeldfragmenten op een dvd en slimme software in het speelbord dat punten bijhoudt, maar geen echte computer waar je om heen gaat zitten met je vrienden.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een definitie voor gezelschapsspellen, die pure computerspellen (die je ook vaak met meerdere personen tegelijkertijd op dezelfde locatie kan doen) uitsluit, maar waar cross-overs als de Entertaible en King Arthur wel toe behoren. Misschien de eenvoudigste manier om onderscheid te maken is een horizontaal vs. verticaal speelveld, maar dat is vrees ik iets te simplistisch.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Klopt. Het verleden (het Spellenspektakel van 1999) heeft geleerd dat de liefhebbers van computerspellen vooral naar de beurs komen voor koopjes. Die mensen komen niet om te spelen, maar vooral om te kopen. Dat botst met de bedoeling van het spellenspektakel.Dagmar schreef:Wat mij betreft is er alleen plaats voor computer dingen die in echte spellen verwerkt zijn, zoals king arthur en de dvd trivia. Als je echte computerspellen op de beurs gaat zetten loop je veel te veel het risico dat er straks meer pc-liefhebbers op het spellenspektakel komen dan spellenliefhebbers. Dat zijn toch twee heel verschillende groepen.
In 1999 heeft mede-organisator Hoog Spel de computerspellen overigens op een leuke en sfeervolle manier gepresenteerd, maar dit sloeg niet aan bij de desbetreffende doelgroep.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
BenNevis
- Veenboer
-
BenNevis
- Veenboer
Jij mij weer niet helemaal goed begrijpen. Ik schrijf volgens mij niet dat er geen verschil is "tussen een bordspel met DVD-ondersteuning en een computerversie van een bordspel". Ik probeerde met mijn zin duidelijk te maken dat er een groot grijs gebied is. Dat je bijv. de trivial pursuit filmpjes ook zou kunnen afspelen op een console.Erwin schreef:Ach, het verschil tussen een bordspel met DVD-ondersteuning en een computerversie van een bordspel lijkt me snel gevonden.BenNevis schreef:Het is trouwens wel lastig om te definiëren, want wat is nu eigenlijk het verschil tussen trivial pursuit op de DVD of trivial pursuit op een console?
Moet ik dan echt alles uitkauwen, zodat jij niet een gaatje in mijn betoog kan vinden om over te muggenziften, Erwin? Ik weet dat je er nogal vreemde hobbies op nahoudt, maar misschien zou je een hobby kunnen kiezen die iets minder irritatie opwekt.
-
Jerome
- Gouverneur
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Je hoeft niet alles uit te kauwen. Het kan geen kwaad om af en toe iets duidelijker te zijn. Dan hoef je bij een vraag of kanttekening niet steeds te zeggen dat je iets anders bedoelt dan je in eerste instantie hebt geschreven. En dan hoef je mij ook niet te beschuldigen van muggenzifterij, het hebben van een vreemde hobby of het oproepen van irritatie. Lijkt me allemaal wat gemakkelijker werken.BenNevis schreef:Moet ik dan echt alles uitkauwen, zodat jij niet een gaatje in mijn betoog kan vinden om over te muggenziften, Erwin? Ik weet dat je er nogal vreemde hobbies op nahoudt, maar misschien zou je een hobby kunnen kiezen die iets minder irritatie opwekt.
-
BenNevis
- Veenboer
Goed punt, die was ik helemaal vergeten. Ik stond op de Chizo stand de eerste dag; werd er echt helemaal gek van.Tsaar schreef:Alles beter dan een luidruchtige kop-van-jut, en die andere oud hollandSCHe vloervulling.BenNevis schreef:Stonden er vorig jaar ook niet een paar verdwaalde consoles op de beursvloer? Als we die nu eens zouden vervangen door echte cross-overs.
-
BenNevis
- Veenboer
Ik bedoel helemaal niet iets anders dan ik in eerste instantie schrijf. Ik schrijf: 'Wat is het verschil tussen trivial pursuit op de DVD of trivial pursuit op een console?'Erwin schreef:Je hoeft niet alles uit te kauwen. Het kan geen kwaad om af en toe iets duidelijker te zijn. Dan hoef je bij een vraag of kanttekening niet steeds te zeggen dat je iets anders bedoelt dan je in eerste instantie hebt geschreven. En dan hoef je mij ook niet te beschuldigen van muggenzifterij, het hebben van een vreemde hobby of het oproepen van irritatie. Lijkt me allemaal wat gemakkelijker werken.BenNevis schreef:Moet ik dan echt alles uitkauwen, zodat jij niet een gaatje in mijn betoog kan vinden om over te muggenziften, Erwin? Ik weet dat je er nogal vreemde hobbies op nahoudt, maar misschien zou je een hobby kunnen kiezen die iets minder irritatie opwekt.
Jij verdraait mijn woorden en maakt er opeens het 'verschil tussen een bordspel met DVD-ondersteuning en een computerversie van een bordspel' van.
Vind ik een beetje flauw. Maar goed, deze zinloze discussie duurt al veel te lang. Ik heb het liever over wat wel en niet thuishoort op het spellenspektakel i.p.v. elkaar proberen te slim af te zijn.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Soms is het heel lastig om definities te geven van dingen die heel duidelijk zijn. Iedereen voelt wel aan waarneer iets een pc-game is en waarneer het een bordspel is. Misschien kan je op dit moment het verschil maken door te kijken naar het spelmateriaal. Alleen een cd-rommetje is een pc spel en een cd-rom met aanvullend spelmateriaal is een echt spel. Ik ben niet zo into computer games (als in niet), maar zo ver ik weet heb je bij een pc game nooit andere dingen in een spel zitten dan het spel zelf en de handleiding. De PC, joystick etc heb je zelf al in huis.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Het was niet mijn bedoeling om jouw woorden te verdraaien. Eerder in deze discussie verwees jij naar de "DVD-games" op het laatste Spektakel. Ik had de stellige indruk dat de eerste helft van jouw vergelijking nog steeds sloeg op het “Triviant bordspel met vragen op DVD�.BenNevis schreef: Jij verdraait mijn woorden en maakt er opeens het 'verschil tussen een bordspel met DVD-ondersteuning en een computerversie van een bordspel' van.
-
cab
- Burgemeester
-
BenNevis
- Veenboer
Goed punt! Eenvoudige definitie; onderscheid is makkelijk te maken. Hier ga ik aan vast houden, bedankt.Dagmar schreef:Soms is het heel lastig om definities te geven van dingen die heel duidelijk zijn. Iedereen voelt wel aan waarneer iets een pc-game is en waarneer het een bordspel is. Misschien kan je op dit moment het verschil maken door te kijken naar het spelmateriaal. Alleen een cd-rommetje is een pc spel en een cd-rom met aanvullend spelmateriaal is een echt spel. Ik ben niet zo into computer games (als in niet), maar zo ver ik weet heb je bij een pc game nooit andere dingen in een spel zitten dan het spel zelf en de handleiding. De PC, joystick etc heb je zelf al in huis.