Mykerinos

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik voor de bijl ga :roll: .

Labels:
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

Mykerinos is vandaag in onze magazijnen aangekomen.

De eerste orders zijn vandaag uitgeleverd !

www.whitegoblingames.nl
www.quined.nl
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Wederom gecheckt, maar er staat nog steeds geen prijs bij :? .
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Heb 25 euro betaald incl. verzendkosten.
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

Mykerinos ontvang je inderdaad voor 25 euro (inclusief 6 euro verzending) thuis indien gewenst.

Mykerinos zal 19,95 in de spellenwinkels gaan kosten.
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Bedankt
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Kan iemand mij vertellen of dit spel ook leuk is met zijn tweeën??
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

Let wel ! Ik ben bevooroordeeld maar we hebben het afgelopen weekend met ons 2en gespeeld en ik moet zeggen: ik ben erg onder de indruk van Mykerinos.

Het type spel (speelduur/strategie/moelijkheidsgraad) kun je het beste vergelijken met Kardinaal en Koning, ook een topper !!

Als je met 2 speelt, is er een derde neutrale speler die door beide spelers wordt gespeeld (om de tegenstander tegen te werken). De kracht van Mykerinos schuilt hem erin dat je moet letten op vele zaken (meerderheid in de regio waarin je opgravingen doet, hulp/speciale acties van de patroons, timing van de patroons, inzet eigen en neutrale blokjes, verdeling blokjes over het museum en de opgravingen, etc).

Met meerdere spelers (3 of 4) weet ik het nog niet, dat heb ik nog niet geprobeerd.

We proberen met het label White Goblin Games/Quined Games een kwaliteitsmerk neer te zetten de komende jaren zodat de consument "bijna blind" de spellen van dit label kan kopen. We selecteren de spellen op inhoud !
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Dus 't zelfde idee als Ys met 2, of K&K met 2. (Moet je wel een beetje prutsen om wat kaartjes te maken.) Interessant.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Imhotep schreef:We proberen met het label White Goblin Games/Quined Games een kwaliteitsmerk neer te zetten de komende jaren zodat de consument "bijna blind" de spellen van dit label kan kopen. We selecteren de spellen op inhoud !
Dat lukt best aardig, volgens mij![/offtopic]
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Imhotep schreef:Mykerinos is vandaag in onze magazijnen aangekomen.

De eerste orders zijn vandaag uitgeleverd !
Doe ons een lol en wis de achtergrondafbeelding van de spelregels in het (binnenkort te verschijnen) Nederlandstalige PDF-bestand. De Engelstalige regels zijn alleen te lezen met een doosje Finimal in de buurt.
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

We zijn bezig met de Nederlandse spelregels (PDF versie) en we zullen proberen dit voor elkaar te krijgen.
Imhotep
Uitgever

Bericht door Imhotep »

MYKERINOS (achtergrond) informatie

De Piramide van Mycerinus is de op twee na grootste piramide op het plateau van Gizeh. Alleen de piramide van Chefren en de piramide van Cheops zijn groter. Het complex bestaat uit de hoofdpiramide en drie kleinere piramiden. Aan de oostzijde bevinden zich resten van een tempel en een processieweg naar de Nijl.

De piramide is gebouwd als graftombe voor farao Mycerinus in de 25e eeuw voor het begin van de jaartelling. De originele hoogte van de hoofdpiramide is 66.45 meter, met zijden van 104.60 meter.

Deze piramide werd in de klassieke tijd de rode piramide genoemd, vanwege het gebruik van rode graniet als buitenbekleding.

Menkaura (of Menkaoera) bouwde de derde grote piramide in Gizeh. Meer is over hem niet bekend. De dodentempel van Menkaoera werd voltooid door zijn opvolger Sjepseskaf. Hij werd dan ook aanbeden na zijn dood tot aan de tijd van Pepi II (zesde dynastie).

Bij de ingang van zijn piramide is er een stele waarop staat dat de koning deze piramide heeft gebouwd, daarnaast staat er ook bij wanneer de koning overleed. Waarschijnlijk dateert deze stele uit de tijd van Ramses II.

Herodotus vermeldt hoe een orakel voorspelde dat de koning nog zes jaar te leven had. De koning stortte zich op de wijn (bier was voor arbeiders) en leefde nog 18 jaar. Verder is bekend dat de dochter van de koning zelfmoord pleegde.

ALLEN VEEL PLEZIER MET MYKERINOS DEZE MAANDEN !

White Goblin Games
Quined Games
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Imhotep schreef:We zijn bezig met de Nederlandse spelregels (PDF versie) en we zullen proberen dit voor elkaar te krijgen.
Als dit je niet lukt, mail me de PDF dan maar even. In de Engelstalige versie kreeg ik de achtergrond er zonder problemen uit.

Ik heb maandag overigens genoten van dit kostelijke meerderhedenspelletje.
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Doe ons een lol en wis de achtergrondafbeelding van de spelregels in het (binnenkort te verschijnen) Nederlandstalige PDF-bestand. De Engelstalige regels zijn alleen te lezen met een doosje Finimal in de buurt.
Ook mij viel dit "euvel" op. Ik heb hierover gecommuniceerd met Cyril Demaegd van Ystari, die mij aangaf dat ook zij hier niet blij mee waren. Soms rolt een product nu eenmaal anders dan verwacht de fabriek uit, was zijn kommentaar.
We (QG en WGG) sturen al weken mailtjes naar Cyril, met de vraag of de Pdf-file van Mykerinos al klaar is. Helaas is dit niet het geval, omdat Ystari schijnbaar erg druk is met hun twee volgende spellen: Yspahan, een luchtig familie-spel, en een titel van het caliber Caylus. Zodra de pdf-file binnengekomen is, dan zullen we dit uiteraard op onze websites en dit forum,
Ennuh.....ik geloof niet zo in coffeïne, dus ik zou het maar lekker bij paracetamol houden.
:wink: