Het gros ken ik niet, maar Piraten & Kooplui vind ik toch echt een dallertje. Een héél diep dallertjeKwebie schreef:op Dweebies na, allemaal toppers
White Goblin Games neemt zes nieuwe titels mee naar Essen
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: White Goblin Games neemt zes nieuwe titels mee naar Esse
Labels:
-
Kwebie
- Fabrieksmanager
Die heb ik nog niet gespeeld, maar heb goede dingen gelezen 
En jij bent toch een...

En jij bent toch een...
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Mondo. Als die dit jaar komt. (Ninjato komt ook dit jaar?)ravinck schreef:White Goblin heeft, in titels geteld, dan wel een erg produktief jaar in 2011. Ik raak bijna de tel kwijt;
Get Nuts, Verboden Eiland, K2, Cherokee, Dweebies, Piraten & Kooplui, Ninjato en nu deze zes.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Hmm, ik heb jouw recensie of 1e indruk van P&K blijkbaar over het hoofd gezien. Heb je een linkje naar dit ongetwijfeld boeiende leesvoer?cymric schreef:Het gros ken ik niet, maar Piraten & Kooplui vind ik toch echt een dallertje. Een héél diep dallertjeKwebie schreef:op Dweebies na, allemaal toppers.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Nee, die is er niet, maar ik wil het wel even samenvatten. Ten eerste is er de vormgeving: ontegenzeglijk fraai, maar ook onhandig met veel priegeltekst op het bord en speelkaarten. Op z'n kop is het onleesbaar. Langzamerhand kom ik wel in de leeftijdsgroep dat een leesbril gangbaar wordt, maar dan nog: het is op het randje. De kosten van grotere speelkaarten hadden de geïnteresseerden écht wel betaald. Ten tweede: ik vind dat voor de lengte die het spel duurt, er erg veel toeval en erg veel kleine detailregeltjes in het geheel zitten die toch best vaak lijken af te leiden van de twee grote paden die je als speler op kunt gaan. Ze werken sfeerverhogend, dat wel, maar als je het spel niet of niet helemaal om het onderwerp speelt, voelt het allemaal erg opgeklopt en willekeurig aan.
Of mensen het spel leuk vinden hangt denk ik sterk af wat ze ervan verwachten. Een spel waarbij je je een zeeschuimer waant die op jacht is naar geruchten, schatten, en uit de handen van de wet dient te blijven? Dan is het waarschijnlijk prima vertier. Een spel met de kwaliteiten van, zeg, Puerto Rico of Cuba? Ehm, nee. Dan moet je het in ieder geval eerst proberen, en waarschijnlijk zal het je niet bevallen. Ik val in de laatste categorie, en dan komt de priegeltekst er nog eens bovenop. Samenvattend: (diep) dalletje. Serieus, dan doe ik liever een megaspel als Twilight Imperium III.
Of mensen het spel leuk vinden hangt denk ik sterk af wat ze ervan verwachten. Een spel waarbij je je een zeeschuimer waant die op jacht is naar geruchten, schatten, en uit de handen van de wet dient te blijven? Dan is het waarschijnlijk prima vertier. Een spel met de kwaliteiten van, zeg, Puerto Rico of Cuba? Ehm, nee. Dan moet je het in ieder geval eerst proberen, en waarschijnlijk zal het je niet bevallen. Ik val in de laatste categorie, en dan komt de priegeltekst er nog eens bovenop. Samenvattend: (diep) dalletje. Serieus, dan doe ik liever een megaspel als Twilight Imperium III.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
JAAAAA!cymric schreef: Een spel waarbij je je een zeeschuimer waant die op jacht is naar geruchten, schatten, en uit de handen van de wet dient te blijven?
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Het thema spreekt mij juist enorm aan, dus blijf nog positief gestemd. Zelfs na het lezen van de Engelse regels. Nog meer mensen die het toevallig al gespeeld hebben?cymric schreef:Ze werken sfeerverhogend, dat wel, maar als je het spel niet of niet helemaal om het onderwerp speelt, voelt het allemaal erg opgeklopt en willekeurig aan.

-
ravinck
- Party Animal
Ik heb ergens gelezen dat WGG nog voor Essen met Ninjato komt.P.T. schreef:Mondo. Als die dit jaar komt. (Ninjato komt ook dit jaar?)

-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Ben vooral geinteresseerd in Panic Station. David Ausloos is er echt al heel lang mee bezig, ben erg benieuwd naar het eindproduct.
Lost Temple zou ik wel even willen proeven. Faidutti maakt soms hele leuke dingen, en soms doen ze me minder.
Geen idee of Singapore een goed spel wordt, maar vind het wel goed dat er weer eens een spel op de markt komt dat een verschijnsel als drugshandel, wat normaal vermeden wordt in spellen, behandelt.
De rest vind ik geloof ik minder interessant totdat het tegendeel bewezen wordt in een spelsessie.
Lost Temple zou ik wel even willen proeven. Faidutti maakt soms hele leuke dingen, en soms doen ze me minder.
Geen idee of Singapore een goed spel wordt, maar vind het wel goed dat er weer eens een spel op de markt komt dat een verschijnsel als drugshandel, wat normaal vermeden wordt in spellen, behandelt.
De rest vind ik geloof ik minder interessant totdat het tegendeel bewezen wordt in een spelsessie.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Azijnpisser??? jupsKwebie schreef:Die heb ik nog niet gespeeld, maar heb goede dingen gelezen
En jij bent toch een...![]()
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Uit de link naar je site lees ik onder 'recensies': 'niet gespeeld', 'vermoedelijk', 'lijkt', 'verwacht' -eh, Erwin, dat is geen recensie, dat is het overschrijven van de uitgeversbrochure.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Sorry, ik snap niet waarover je het hebt. Ik heb een preview van een nieuw spel geplaatst. Dit is zeer zeker geen recensie. Dit is wel een zelf geschreven spelbeschrijving, gebaseerd op het doorspitten van de regels en broeden op het spelsysteem.Richard van Vugt schreef:Uit de link naar je site lees ik onder 'recensies': 'niet gespeeld', 'vermoedelijk', 'lijkt', 'verwacht' -eh, Erwin, dat is geen recensie, dat is het overschrijven van de uitgeversbrochure.
Waarom heb je hier last van, wat is jouw probleem?
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
@Richard van VugtErwin schreef:Singapore preview: http://www.bordspel.com/singapore.html
Staat volgens mij redelijk duidelijk Preview
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Ik denk dat hij doelt op het feit dat het op je site staat onder het kopje "recencies"