veroveringsspel/racespel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: veroveringsspel/racespel
Moos, je hebt het hier over veroveringsspellen en racespellen. Gek genoeg moet ik bij een kruising van die twee soorten spellen denken aan het spel Survive: Escape From Atlantis. Dat heeft namelijk elementen van een racespel (je moet zo snel mogelijk je volk middels reddingsbootjes van een zinkend eiland naar via een zee vol kwaadaardige monsters naar het veilige vasteland loodsen) en tegelijkertijd heeft het ook het directe van een veroveringsspel (je kan bijvoorbeeld zeemonsters naar boten van je tegenstanders sturen). Daarnaast is het erg geschikt voor beginnende spelers en heb ik menigeen horen zeggen dat ze maar geen genoeg kunnen krijgen van het spel. Klinkt goed?

-
MeepleMaker
- Garnaal
Re: veroveringsspel/racespel
Ik vind - al wordt die mening niet door iedereen gedeeld - Mississippi Queen een heel erg leuk racespel. Was trouwens Spiel Des Jahres in 1997 - ik denk vooral dat veel mensen dat niet terecht vonden, soit... Vooral de variant voor gevorderde speler (waar je passagiers moet oppikken) is fijn. Tweedehands moet die zeker nog kunnen vinden voor een leuke prijs (ik kocht zelf mijn (nieuw) exemplaar voor 1 euro op eBay - de verzending was duurder
) Zeker geen miskoop...