Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
1830
1853
1860 (deze had ik niet verwacht )
Alcatraz: The Scapegoat
Panic Station
Antiquity
Eclipse
Ultimate Werewolf Artifacts en Night Terrors
ASL: Starter Kit #1 (dit was ook een onverwachte vondst, zag op het nippertje voordat we vertrokken nog de GMT stand en die hadden wat MMP spul meegenomen)
Ik ging naar Essen, donderdag de hele dag en vrijdag heel kort, iets meer als anderhalf uur. Op het moment van schrijven ben ik per trein op doorreis naar Oostelijk Duitsland.
Ik nam mee:
- Trajan
- Mil (1049)
- Panic Station
- Tournay
- Colonial: Europe's Empires Overseas.
- Biblios
- Kingdom of Solomon
Gespeeld heb ik The Manhattan Project en Colonial. Twee erg leuke 'grand games'.
Van beide heb ik ook een verslag achtergelaten op Boardgamegeek.
Op de beurs had ik het gevoel dat ik te weinig gekocht had. Ik zag mensen die indrukwekkend volgepakte trolleys rondleurden. Vele anderen liepen met die grote koffers met wieltjes, zoveel dat ik af en toe dacht dat ik op een luchthaven was.
Maar gisteravond thuis toen ik een display van m’n nieuwst aanwinsten maakte vond ik dat ik meer dan voldoende had gekocht. Ik vroeg me af wanneer ik al deze mooie spelen gespeeld zou krijgen.
Het is goed zo, besloot ik. Vandaag kon ik ook de verleiding goed weerstaan. Het aantal impuls aankopen was ook precies nul. In mijn achterhoofd had ik ook nog dat ik ga deelnemen aan BGG’s Secret Santa, ik moet dus ook nog wat open houden op mijn wishlist.
Ik vond het erg leuk en de tijd vloog er voorbij. Bij Minion Games heb ik af en toe geholpen met demonstreren. Ik heb er vooral The Manhattan Project uitgelegd. Het demonstreren was ook nieuw voor me en ook dat vond ik leuk.
Het was mijn eerste bezoek aan Spiel. Volgend jaar weer!
Laatst gewijzigd door ravinck op vr 21 okt 2011, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Revolver
Panic Station
Get Bit
Eaten By Zombies
Onirim (Bij Z-man games zelf kostte dit 10 euro, twee standen verder 4,5 euro!)
The Resistance
Haggis
Qwirkle
Al bij al heb ik het dus bescheiden gehouden en ben ik niet bezweken voor echte impuls-aankopen. Alhoewel ik lang heb staan twijfelen bij Helvetia.
Morgen bij Adriaensen Poseidon's kingdom nog ophalen en volgende week Flash Point: Fire Rescue bij Filosoof
Ik vond het vandaag (vrijdag) wel rustig. Op sommige plekken was het druk, maar het bleef wel aangenaam.
Lancaster met uitbreiding The new laws,
World war II Barbarossa 1941 van Zvezda,
K2,
Ticket to ride Märklin en Asia ,
Rallyman met extra groene rallyauto,
Alhambra De Magische gebouwen,
Liefervertrag Funkenschlag
Laatst gewijzigd door Wim G. op za 22 okt 2011, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
The City (het kaartspelletje van Amigo, niet te verwarren met Cité of City Tycoon)
Master Merchant
Ticket to Ride: Asia
2 de Mayo uitbreiding
Stone Age uitbreiding
Flash Point: Fire Resue (met kickstarter promo's)
Get bit
King's Vineyard
Schachen
Alba Longa
Drako
K2: Broad Peak
Aquarium met uitbreiding en promo
Rolling Bones
A few acres of snow
A fistful of penguins
Lost Temple
Panic Station
Revolver
Ascension: Return of the Fallen en een boel promo-kaarten
Hab & Gut
John Silver
Cash & Guns Life (vooral omdat mijn versie al bijna versleten en dus aan vervanging toe is)
Zack & Pack
...en neen, ik heb niets impulsief gekocht, ze stonden een voor een op mijn lijstje (op King's Vineyard na dan, maar goed).
Een aardig lijstje dus en vandaag al aardig 3 kleintjes geprobeerd: Rolling Bones, Fistful of penguins, Get bit,... en ook al even de TTR Asia (niet de teamversie, maar de andere).
En ik moet zeggen dat ik geen spijt heb. De 3 kleintjes zijn echte fillers, maar wel pure ambiance games. Hilariteit alom en een aanrader voor iedereen die gaat en ze op de kop wil tikken.
Maar ik kijk vooral uit naar mijn nieuwe 2persoonsspellen: Drako, A few acres of snow en Revolver en natuurlijk de uitbreiding van 2 de Mayo.
Ik vond er dit jaar niet zoveel boeiends te koop eigenlijk. Ik vond de prijzen dit jaar ook te hoog en wil daar niet aan meedoen.
Dus waren mijn aankopen zeer berperkt.
- Samarkand (Queen Games) De prijzen lopen echt uit de hand bij Queen. 40,- eruo per spel vind ik teveel. Samarkand was 30,- dat vind ik net aan.
Maar Queen was niet de enige die beduidend meer vragen voor een spel dan alle voorgaande jaren.
- WhiteChapel
- Die neue kraftwerken funkenschlag
En dat was het.
Op mijn lijstje stonden alleen Coyote (gigamic games) en String Railway - transport) Beide spellen waren gistern (vrijadg) al uitverkocht....
tja...van de japanse uitgever begrijp ik het nog....maar hoe kan Gigamic games al door al hun spellen zijn? Zeer slechte zaak.
De dump van oude spellen waren 90% de matige spellen.
De 10% bestond uit Egizia en nog een paar....die mij niet meer bij zijn gebleven.
Het spel dat ik er weer strak vond uitzien was Hawaii....van Hans im Gluck. Het zag er weer uit als een degelijke Hans im Gluck spel.
Laatst gewijzigd door interceptor op za 22 okt 2011, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.