Klopt. Je mag gratis naar het strand, maar zoals je zegt moet je daar dan wel wat doen: Vissen of een Eiland bezoeken. Daarna ga je het eiland weer op, maar moet je voor elke stap weer voetjes betalen.Vogeltje schreef:Na de demo op Spel het meteen op mijn verlanglijstje gezet en nu heb ik het spel in mijn bezit.pleunie.william schreef: Het kost geen voetjes om terug naar het strand te gaan. Hier zijn 3 acties mogelijk: Vissen om genoeg punten voor de rondebonus te verzamelen, naar een eiland varen en de bonus te ontvangen (+ punten), of passen.
Ik heb alleen nog maar de regels doorgenomen en daarbij is me 1 ding niet helemaal duidelijk.
Tijdens de demo werd ons gezegd dat je gratis naar het strand mocht en van daaruit meteen weer het eiland betreden. Uit de spelregels maak ik echter op dat je, als je naar het strand gaat, nog maar de keuze uit de in de quote genoemde mogelijkheden. Daaruit maak ik dus op dat je dan niet meteen terug het eiland op mag, maar eerst moet vissen of varen. Passen is niet aan de orde, want dan kun je natuurlijk niet meer terug het eiland op deze ronde.
Hawaï
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Robertopellizini
- Genius
Re: Hawaï
Labels:
-
Vogeltje
- Garnaal
Re: Hawaï
Ik ben nog even op BGG gaan zoeken en daar zegt Greg Daigle (ik mag toch aannemen dat niet iemand die nick verzonnen heeft
), dat in zijn oorspronkelijke concept een 4e strandactie zat. Dat was "niets doen". Dat hield dus in dat je gratis naar het strand kon gaan, niets doen en de volgende keer dat je aan de beurt was het hoofdeiland weer bewandelen. HiG vond het echter beter om deze actie uit de regels te schrappen.
P.S. misschien had ik beter eerst op BGG naar het antwoord kunnen zoeken voordat ik mijn vraag postte, maar toch bedankt voor de snelle reacties hier.
P.S. misschien had ik beter eerst op BGG naar het antwoord kunnen zoeken voordat ik mijn vraag postte, maar toch bedankt voor de snelle reacties hier.