Ketting quiz

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Tjoek
Fabrieksmanager

Re: Ketting quiz

Bericht door Tjoek »

Ik zit al vast op "Er was eens een spel dat niet echt goed verkocht. Omdat daardoor de maker met veel materiaal bleef zitten, schreef hij een wedstrijd uit om met het materiaal van dit spel een nieuw spel te ontwerpen." :D
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Kire schreef:Nog eentje!
Poeh, deze is wel lastig! Heb wel iets in elkaar gezet, maar denk niet dat ik de goeie antwoorden heb gevonden. Maar er moet nog wel heel veel google geweld volgen, om alles langs te gaan.
De Opdracht:
1. Er was eens een spel dat niet echt goed verkocht.
2. Omdat daardoor de maker met veel materiaal bleef zitten, schreef hij een wedstrijd uit om met het materiaal van dit spel een nieuw spel te ontwerpen.
3. De titel van het originele spel, komt ook voor in de titel van een ander spel dat over bepaalde voorwerpen gaat.
4. Dit voorwerp maakt ook deel uit van de naam van een bekende muziekgroep.
5. De drummer van deze band heeft zijn familienaam
6. gemeenschappelijk met een deel van de naam van een actrice.
7. Deze actrice speelde in de jaren 90 mee in een TV mini-serie.
8. De titel van deze serie is ook één van de figuren in de titel van een uitbreiding van een leuk spel. 9) Welk spel bedoel ik?

Moeilijk om hier een begin te vinden. Ik dacht bij 8 aan Ticket to Ride: Alvin & Dexter, want ik ken niet zoveel uitbreidingen waar namen van figuren in zitten. Maar kan geen TV mini-serie vinden uit de jaren 90 die Alvin of Dexter heet.

Dan maar zoeken bij bekende TV mini-series in IMDB.
The Stand? Nee, moet waarschijnlijk een naam in de titel zitten. Merlin? Nooit van gehoord, maar komt uit 1998.

7. Merlin
8. Shadows over Camelot: Merlin's Company
9. Shadows over Camelot

En dan nu terug gaan werken:

6. Actrices uit Merlin:
Miranda Richardson
Helena Bonham Carter
Isabella Rossellini
Lena Headey
Agnieszka Koson
Emma Lewis
Janine Eser
Alice Hamilton
Talula Sheppard
Minja Filipovic
Jeanie Gold
April Mills
Isabel Rocamora

5) Bekenste actrice is duidelijk Helena Bonham Carter, dus een drummer die Carter of Bonham heet:
"John Henry Bonham (31 May 1948 – 25 September 1980) was an English musician and songwriter, best known as the drummer of Led Zeppelin ..." van Wikipedia.
(Ernest "Boom" Carter is ook een optie; heeft gedrumd voor Bruce Springsteen, maar dat geen me geen bandnaam met een voorwerp erin.)

4) Led Zeppelin

3) Zeppelins.

2) Er zijn aardig wat spellen met Zeppelin in de naam, maar de meeste lijken PnP wargames. Maar ik ook Mad Zeppelin, die gave components heeft, en echt een redesign zou kunnen gebruiken. Ik kan hier allee online niets over vinden :(

1) Mad Zeppelin?
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Kire »

Wyckyd schreef:
Kire schreef:Nog eentje!
Poeh, deze is wel lastig! Heb wel iets in elkaar gezet, maar denk niet dat ik de goeie antwoorden heb gevonden. Maar er moet nog wel heel veel google geweld volgen, om alles langs te gaan.
De Opdracht:
2. Omdat daardoor de maker met veel materiaal bleef zitten, schreef hij een wedstrijd uit om met het materiaal van dit spel een nieuw spel te ontwerpen.
3. De titel van het originele spel, komt ook voor in de titel van een ander spel dat over bepaalde voorwerpen gaat.
4. Dit voorwerp maakt ook deel uit van de naam van een bekende muziekgroep.
5. De drummer van deze band heeft zijn familienaam
6. gemeenschappelijk met een deel van de naam van een actrice.
7. Deze actrice speelde in de jaren 90 mee in een TV mini-serie.
8. De titel van deze serie is ook één van de figuren in de titel van een uitbreiding van een leuk spel. 9) Welk spel bedoel ik?

Moeilijk om hier een begin te vinden. Ik dacht bij 8 aan Ticket to Ride: Alvin & Dexter, want ik ken niet zoveel uitbreidingen waar namen van figuren in zitten. Maar kan geen TV mini-serie vinden uit de jaren 90 die Alvin of Dexter heet.

Dan maar zoeken bij bekende TV mini-series in IMDB.
The Stand? Nee, moet waarschijnlijk een naam in de titel zitten. Merlin? Nooit van gehoord, maar komt uit 1998.

7. Merlin
8. Shadows over Camelot: Merlin's Company
9. Shadows over Camelot

En dan nu terug gaan werken:

6. Actrices uit Merlin:
Miranda Richardson
Helena Bonham Carter
Isabella Rossellini
Lena Headey
Agnieszka Koson
Emma Lewis
Janine Eser
Alice Hamilton
Talula Sheppard
Minja Filipovic
Jeanie Gold
April Mills
Isabel Rocamora

5) Bekenste actrice is duidelijk Helena Bonham Carter, dus een drummer die Carter of Bonham heet:
"John Henry Bonham (31 May 1948 – 25 September 1980) was an English musician and songwriter, best known as the drummer of Led Zeppelin ..." van Wikipedia.
(Ernest "Boom" Carter is ook een optie; heeft gedrumd voor Bruce Springsteen, maar dat geen me geen bandnaam met een voorwerp erin.)

4) Led Zeppelin

3) Zeppelins.

2) Er zijn aardig wat spellen met Zeppelin in de naam, maar de meeste lijken PnP wargames. Maar ik ook Mad Zeppelin, die gave components heeft, en echt een redesign zou kunnen gebruiken. Ik kan hier allee online niets over vinden :(

1) Mad Zeppelin?
Goed achteruit geredeneerd. 1, 2 en 3 zijn nog niet correct. Al de rest wel!
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Kire schreef: Goed achteruit geredeneerd. 1, 2 en 3 zijn nog niet correct. Al de rest wel!
De Opdracht:

4) Led Zeppelin
3) Zeppelin is het voorwerp, dus ik zoek nu naar een spel dat over Zeppelins gaat.
En er moet nog een spel zijn, dat als naam een deel van het andere spel heeft.
Eh.. Kings of Air and Steam? En is het spel dat niet goed verkocht dan Steam?
Kire
Munchkin

Bericht door Kire »

Tjoek schreef:Ik zit al vast op "Er was eens een spel dat niet echt goed verkocht. Omdat daardoor de maker met veel materiaal bleef zitten, schreef hij een wedstrijd uit om met het materiaal van dit spel een nieuw spel te ontwerpen." :D
Misschien dat iemand van het forum je wel op weg kan helpen?
Kire
Munchkin

Bericht door Kire »

Wyckyd schreef:
Kire schreef: Goed achteruit geredeneerd. 1, 2 en 3 zijn nog niet correct. Al de rest wel!
De Opdracht:

4) Led Zeppelin
3) Zeppelin is het voorwerp, dus ik zoek nu naar een spel dat over Zeppelins gaat.
Eh.. Kings of Air and Steam? En is het spel dat niet goed verkocht dan Steam?
Neen, het voorwerp is juist, maar komt niet zo in de titel voor. Het wordt 'omschreven'.
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

Kire schreef:
Tjoek schreef:Ik zit al vast op "Er was eens een spel dat niet echt goed verkocht. Omdat daardoor de maker met veel materiaal bleef zitten, schreef hij een wedstrijd uit om met het materiaal van dit spel een nieuw spel te ontwerpen." :D
Misschien dat iemand van het forum je wel op weg kan helpen?
Still no clue, en ik ga niet in de spoilers van andere neuzen om me op weg te helpen :-)
Ik wacht rustig op de volgende opdracht.
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Tjoek schreef:Still no clue, en ik ga niet in de spoilers van andere neuzen om me op weg te helpen :-)
Je kan ook proberen ergens anders te beginnen - Ik ben begonnen door te kijken naar de lijst met bekende TV mini-series in IMDB, om te zien of ik een naam zag die me deed denken aan een bordspel uitbreiding.
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

Wyckyd schreef:
Tjoek schreef:Still no clue, en ik ga niet in de spoilers van andere neuzen om me op weg te helpen :-)
Je kan ook proberen ergens anders te beginnen - Ik ben begonnen door te kijken naar de lijst met bekende TV mini-series in IMDB, om te zien of ik een naam zag die me deed denken aan een bordspel uitbreiding.
Ja heb ik ook aan zitten denken, maar heb het ook een beetje druk ivm aanstaande verhuizing. Vandaar dat ik niet al te veel kan rondhangen op internet voor een overigens erg leuke quizvragen!
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Kire schreef:Neen, het voorwerp is juist, maar komt niet zo in de titel voor. Het wordt 'omschreven'.
Oke, dan nog een poging..
De Opdracht:

Is het spel dat over zeppelins gaat dan Airships? Maar dan moet de naam van het originele spel in het woord 'airships' zitten. Dat gaat 'm niet worden... Of wil je verder met de Duitse titel Giganten der Luft? En heb je het dan over Giganten en Black Gold?
Kire
Munchkin

Bericht door Kire »

Wyckyd schreef:
Kire schreef:Neen, het voorwerp is juist, maar komt niet zo in de titel voor. Het wordt 'omschreven'.
Oke, dan nog een poging..
De Opdracht:

Is het spel dat over zeppelins gaat dan Airships? Maar dan moet de naam van het originele spel in het woord 'airships' zitten. Dat gaat 'm niet worden... Of wil je verder met de Duitse titel Giganten der Luft? En heb je het dan over Giganten en Black Gold?
Correct!
Of wil je verder met de Duitse titel Giganten der Luft? En heb je het dan over Giganten en Black Gold?
Kire
Munchkin

Bericht door Kire »

Ik heb er nog eentje. Wie vindt het spel?

Dit spel gaat over een groot bouwwerk dat iemand speciaal heeft laten bouwen voor zijn echtgenote om haar op te vrolijken.
De naam van deze echtgenote is trouwens ook de naam van een spel.
De broer van de ontwerper van dit laatste spel heeft de illustraties gemaakt voor alweer een ander spel, genoemd naar een stad.
Deze stad is bekend omdat ze voorkomt in een gedicht over een man met een bepaald beroep.
De Engelse vertaling van dit beroep is een belangrijk onderdeel van een filmtitel.
Een van de belangrijkste acteurs van deze film, speelde ook mee in een andere film, genoemd naar een stad.
In een RANDgemeente van deze stad zou een bekend personage uit de literatuur geboren zijn.
Naar dit personage is ook een spel genoemd, gemaakt door een bekend ontwerper.
Deze ontwerper heeft op zijn beurt een spel gemaakt over een machtig historisch figuur.

Hoe heet dit spel?

Nog eens de regels:

Ik ben op zoek naar de naam van een spel. Om deze naam te vinden, moet je een aantal stappen doorlopen waarbij je telkens een vraag moet beantwoorden. Het antwoord van deze vraag is dan weer onderdeel van de volgende vraag. Zo vind je uiteindelijk (hopelijk) het gezochte spel.

Wie alle antwoorden vindt, mag deze posten (inclusief de tussenantwoorden!) als 'spoiler' zodat anderen ook nog het plezier van het zoeken hebben. De eerste persoon die het juiste en volledige spoiler antwoord geeft is de winnaar.
Opzoeken in Google, BGG, Wikipedia, IMDB etc zijn toegelaten! Ik heb dit trouwens ook moeten doen bij het samenstellen. :-)
Laatst gewijzigd door Kire op wo 30 mei 2012, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
alrick
Regenmaker

Bericht door alrick »

Hij is weer goed en bevat een aantal leuke dwaalwegen :) En een aantal mooie "Zuidelijke" connecties

Mijn poging:
De hangende tuinen van Babylon
Echtgenote: Semiramis (maar je bedoelt vast Amyitis :wink: )
Broers: Ciryl en Arnaud Demaegd
Spel: Yspahan
Gedicht: De tuinman en de Dood
Film: The constant gardener
Acteur: Ralph Fiennes
Film:In Bruges
Wijk: Damme
Literaire held: Tijl Uilenspiegel
Spel: Till Eulenspiegel (heel gemeen!)
Ontwerper: Karl-Heinz Schmiel
Spel: Attilla
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
Kire
Munchkin

Bericht door Kire »

alrick schreef:Hij is weer goed en bevat een aantal leuke dwaalwegen :) En een aantal mooie "Zuidelijke" connecties

Mijn poging:
De hangende tuinen van Babylon
Echtgenote: Semiramis (maar je bedoelt vast Amyitis :wink: )
Broers: Ciryl en Arnaud Demaegd
Spel: Yspahan
Gedicht: De tuinman en de Dood
Film: The constant gardener
Acteur: Ralph Fiennes
Film:In Bruges
Wijk: Damme
Literaire held: Tijl Uilenspiegel
Spel: Till Eulenspiegel (heel gemeen!)
Ontwerper: Karl-Heinz Schmiel
Spel: Attilla
100% correct! Proficiat! Knap dat je dit zo snel gevonden hebt. Er zaten inderdaad een aantal instinkers in.
robbebob
Regenmaker

Bericht door robbebob »

Erg leuk deze quiz! Ik liep zelf vast bij het gedicht, maar fantastisch om de tanden in dit vraagstuk te zetten. Hoop dat je nog meer van deze quizen voor ons in petto hebt!
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia