Ketting quiz
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Re: Ketting quiz
Ik zit al vast op "Er was eens een spel dat niet echt goed verkocht. Omdat daardoor de maker met veel materiaal bleef zitten, schreef hij een wedstrijd uit om met het materiaal van dit spel een nieuw spel te ontwerpen." 

-
Wyckyd
- Generalist
Poeh, deze is wel lastig! Heb wel iets in elkaar gezet, maar denk niet dat ik de goeie antwoorden heb gevonden. Maar er moet nog wel heel veel google geweld volgen, om alles langs te gaan.Kire schreef:Nog eentje!
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Goed achteruit geredeneerd. 1, 2 en 3 zijn nog niet correct. Al de rest wel!Wyckyd schreef:Poeh, deze is wel lastig! Heb wel iets in elkaar gezet, maar denk niet dat ik de goeie antwoorden heb gevonden. Maar er moet nog wel heel veel google geweld volgen, om alles langs te gaan.Kire schreef:Nog eentje!
-
Wyckyd
- Generalist
Kire schreef: Goed achteruit geredeneerd. 1, 2 en 3 zijn nog niet correct. Al de rest wel!
-
Kire
- Munchkin
Misschien dat iemand van het forum je wel op weg kan helpen?Tjoek schreef:Ik zit al vast op "Er was eens een spel dat niet echt goed verkocht. Omdat daardoor de maker met veel materiaal bleef zitten, schreef hij een wedstrijd uit om met het materiaal van dit spel een nieuw spel te ontwerpen."
-
Kire
- Munchkin
Neen, het voorwerp is juist, maar komt niet zo in de titel voor. Het wordt 'omschreven'.Wyckyd schreef:Kire schreef: Goed achteruit geredeneerd. 1, 2 en 3 zijn nog niet correct. Al de rest wel!
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Still no clue, en ik ga niet in de spoilers van andere neuzen om me op weg te helpenKire schreef:Misschien dat iemand van het forum je wel op weg kan helpen?Tjoek schreef:Ik zit al vast op "Er was eens een spel dat niet echt goed verkocht. Omdat daardoor de maker met veel materiaal bleef zitten, schreef hij een wedstrijd uit om met het materiaal van dit spel een nieuw spel te ontwerpen."
Ik wacht rustig op de volgende opdracht.

-
Wyckyd
- Generalist
Je kan ook proberen ergens anders te beginnen - Ik ben begonnen door te kijken naar de lijst met bekende TV mini-series in IMDB, om te zien of ik een naam zag die me deed denken aan een bordspel uitbreiding.Tjoek schreef:Still no clue, en ik ga niet in de spoilers van andere neuzen om me op weg te helpen
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Ja heb ik ook aan zitten denken, maar heb het ook een beetje druk ivm aanstaande verhuizing. Vandaar dat ik niet al te veel kan rondhangen op internet voor een overigens erg leuke quizvragen!Wyckyd schreef:Je kan ook proberen ergens anders te beginnen - Ik ben begonnen door te kijken naar de lijst met bekende TV mini-series in IMDB, om te zien of ik een naam zag die me deed denken aan een bordspel uitbreiding.Tjoek schreef:Still no clue, en ik ga niet in de spoilers van andere neuzen om me op weg te helpen

-
Wyckyd
- Generalist
Oke, dan nog een poging..Kire schreef:Neen, het voorwerp is juist, maar komt niet zo in de titel voor. Het wordt 'omschreven'.
-
Kire
- Munchkin
Correct!Wyckyd schreef:Oke, dan nog een poging..Kire schreef:Neen, het voorwerp is juist, maar komt niet zo in de titel voor. Het wordt 'omschreven'.
-
Kire
- Munchkin
Ik heb er nog eentje. Wie vindt het spel?
Dit spel gaat over een groot bouwwerk dat iemand speciaal heeft laten bouwen voor zijn echtgenote om haar op te vrolijken.
De naam van deze echtgenote is trouwens ook de naam van een spel.
De broer van de ontwerper van dit laatste spel heeft de illustraties gemaakt voor alweer een ander spel, genoemd naar een stad.
Deze stad is bekend omdat ze voorkomt in een gedicht over een man met een bepaald beroep.
De Engelse vertaling van dit beroep is een belangrijk onderdeel van een filmtitel.
Een van de belangrijkste acteurs van deze film, speelde ook mee in een andere film, genoemd naar een stad.
In een RANDgemeente van deze stad zou een bekend personage uit de literatuur geboren zijn.
Naar dit personage is ook een spel genoemd, gemaakt door een bekend ontwerper.
Deze ontwerper heeft op zijn beurt een spel gemaakt over een machtig historisch figuur.
Hoe heet dit spel?
Nog eens de regels:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel. Om deze naam te vinden, moet je een aantal stappen doorlopen waarbij je telkens een vraag moet beantwoorden. Het antwoord van deze vraag is dan weer onderdeel van de volgende vraag. Zo vind je uiteindelijk (hopelijk) het gezochte spel.
Wie alle antwoorden vindt, mag deze posten (inclusief de tussenantwoorden!) als 'spoiler' zodat anderen ook nog het plezier van het zoeken hebben. De eerste persoon die het juiste en volledige spoiler antwoord geeft is de winnaar.
Opzoeken in Google, BGG, Wikipedia, IMDB etc zijn toegelaten! Ik heb dit trouwens ook moeten doen bij het samenstellen.
Dit spel gaat over een groot bouwwerk dat iemand speciaal heeft laten bouwen voor zijn echtgenote om haar op te vrolijken.
De naam van deze echtgenote is trouwens ook de naam van een spel.
De broer van de ontwerper van dit laatste spel heeft de illustraties gemaakt voor alweer een ander spel, genoemd naar een stad.
Deze stad is bekend omdat ze voorkomt in een gedicht over een man met een bepaald beroep.
De Engelse vertaling van dit beroep is een belangrijk onderdeel van een filmtitel.
Een van de belangrijkste acteurs van deze film, speelde ook mee in een andere film, genoemd naar een stad.
In een RANDgemeente van deze stad zou een bekend personage uit de literatuur geboren zijn.
Naar dit personage is ook een spel genoemd, gemaakt door een bekend ontwerper.
Deze ontwerper heeft op zijn beurt een spel gemaakt over een machtig historisch figuur.
Hoe heet dit spel?
Nog eens de regels:
Ik ben op zoek naar de naam van een spel. Om deze naam te vinden, moet je een aantal stappen doorlopen waarbij je telkens een vraag moet beantwoorden. Het antwoord van deze vraag is dan weer onderdeel van de volgende vraag. Zo vind je uiteindelijk (hopelijk) het gezochte spel.
Wie alle antwoorden vindt, mag deze posten (inclusief de tussenantwoorden!) als 'spoiler' zodat anderen ook nog het plezier van het zoeken hebben. De eerste persoon die het juiste en volledige spoiler antwoord geeft is de winnaar.
Opzoeken in Google, BGG, Wikipedia, IMDB etc zijn toegelaten! Ik heb dit trouwens ook moeten doen bij het samenstellen.
Laatst gewijzigd door Kire op wo 30 mei 2012, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
alrick
- Regenmaker
Hij is weer goed en bevat een aantal leuke dwaalwegen
En een aantal mooie "Zuidelijke" connecties
Mijn poging:
Mijn poging:
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
-
Kire
- Munchkin
100% correct! Proficiat! Knap dat je dit zo snel gevonden hebt. Er zaten inderdaad een aantal instinkers in.alrick schreef:Hij is weer goed en bevat een aantal leuke dwaalwegenEn een aantal mooie "Zuidelijke" connecties
Mijn poging:
-
robbebob
- Regenmaker
Erg leuk deze quiz! Ik liep zelf vast bij het gedicht, maar fantastisch om de tanden in dit vraagstuk te zetten. Hoop dat je nog meer van deze quizen voor ons in petto hebt!
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia