Nederlandse Spellenpijs, op wie stem je en waarom?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Stembiljet geactiveerd
Beste spelers,
Het digitale stembiljet is geactiveerd. Je hebt t/m 30 september de tijd om jouw stem uit te brengen. Maak hier s.v.p. gebruik van. Jouw stem is belangrijk en wordt door ons zeer gewaardeerd. In november verloten we een schitterende prijs onder alle deelnemers: een compleet pakket met de negen genomineerde spellen.
Speel ze!
Erwin
http://www.spellenprijs.nl/verkiezing.html
Het digitale stembiljet is geactiveerd. Je hebt t/m 30 september de tijd om jouw stem uit te brengen. Maak hier s.v.p. gebruik van. Jouw stem is belangrijk en wordt door ons zeer gewaardeerd. In november verloten we een schitterende prijs onder alle deelnemers: een compleet pakket met de negen genomineerde spellen.
Speel ze!
Erwin
http://www.spellenprijs.nl/verkiezing.html
Labels:
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
-
unborn chikken voice
- Grote Dienaar
-
Berry
- Joker
Betere optie.....
Toch raar dat iedereen, die hier heeft gestemd, stemt op een niet Nederlands spel, terwijl het leukste spel wat er tussen zit toch echt van de hand van een Nederlandse uitgever komt. Ik heb het natuurlijk over De Ontembare stad. Een leuk en taktisch spel, wat qua spelstrategie en geluk makkelijk kan tippen aan spellen als Catan.
Als ik jullie was zou ik een eens een kijkje nemen op de website van deze uitgever, zie http://www.thegamemaster.nl. Vorig jaar op SPIEL in Essen heeft De Ontembare Stad de 8e plek gehaald op de lijst met alle nieuwe geïntroduceerde spellen aldaar, dus zeker de moeite waard om je erin te verdiepen.....
Ik ben benieuwd naar reacties.....
Als ik jullie was zou ik een eens een kijkje nemen op de website van deze uitgever, zie http://www.thegamemaster.nl. Vorig jaar op SPIEL in Essen heeft De Ontembare Stad de 8e plek gehaald op de lijst met alle nieuwe geïntroduceerde spellen aldaar, dus zeker de moeite waard om je erin te verdiepen.....
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Re: Betere optie.....
Ik heb het gelezen en het ziet er inderdaad goed uit: ik ga het zeker proberen op het SPSP! Bedankt voor de tip!Berry schreef:Toch raar dat iedereen, die hier heeft gestemd, stemt op een niet Nederlands spel, terwijl het leukste spel wat er tussen zit toch echt van de hand van een Nederlandse uitgever komt. Ik heb het natuurlijk over De Ontembare stad. Een leuk en taktisch spel, wat qua spelstrategie en geluk makkelijk kan tippen aan spellen als Catan.
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
Emus
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
-
AnpuAnubis
- Jakkiebak!
Alleereerst een positief ding:alrick schreef:St. Petersburg: Niet te zwaar en niet te licht. Mijn familie, net een beetje "in the mood" geraakt door Catan en Carcassonne, kan dit spel ook wel waarderen.
Zeker een vernieuwend spel...........MAAR
Ik hoop niet dat dit het spel wordt, want ik heb het nu redelijk vaak gespeeld en er zitten veel fouten in.
Geen spelfouten, maar niet goed doordachten situaties.
Een klein voorbeeld voor de liefhebbers:
Als je in de groene eerste fase een van de werklieden koopt, moet men verschillende aantallen goud (van 3 tot 7) betalen, maar ze elveren elk maar 3 goud op! Ik heb geen een voordeel kunne vinden om een duuurdere werklid te kopen.
Dit is slechts een van de mankementen in dit spel.
Welke ik dan wel zou kiezen???
Helaas heb ik nog geen van alle andere gespeeld!
Toch nog effe een nabrander:
Kwam St.Petersburcht niet tegelijk uit met Marahadja? Waarom kan ik dan (weer) voor St.P kiezen??
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
-
AnpuAnubis
- Jakkiebak!
Eeen vriend van me heeft ze beiden tegelijk gekocht, misschien dat ik daarom verward ben!Erwin schreef:Misschien is jouw definitie van "tegelijk" niet de mijneAnpuAnubis schreef: Toch nog effe een nabrander:
Kwam St.Petersburcht niet tegelijk uit met Marahadja? Waarom kan ik dan (weer) voor St.P kiezen??, maar Petersburg is 6 maanden na Maharadja uitgebracht.
Maar E. bedankt voor het rechtzetten!
-
dwarrel
- PIONier
quote]Een klein voorbeeld voor de liefhebbers:
Als je in de groene eerste fase een van de werklieden koopt, moet men verschillende aantallen goud (van 3 tot 7) betalen, maar ze elveren elk maar 3 goud op! Ik heb geen een voordeel kunne vinden om een duuurdere werklid te kopen.[/quote]
Het verschil zit hem in de "vervangkaarten" welke je er op mag plaatsen. daar zit namelijk wel verschil in. Meer geld, geld en punten ed.
Als je in de groene eerste fase een van de werklieden koopt, moet men verschillende aantallen goud (van 3 tot 7) betalen, maar ze elveren elk maar 3 goud op! Ik heb geen een voordeel kunne vinden om een duuurdere werklid te kopen.[/quote]
Het verschil zit hem in de "vervangkaarten" welke je er op mag plaatsen. daar zit namelijk wel verschil in. Meer geld, geld en punten ed.
-
alrick
- Regenmaker
Behalve het al eerder genoemde opwaarderen van je werklieden, leveren ook de duurdere werklieden na een aantal ronden natuurlijk gewoon geld op. een werkman van 6 goudstukken heb je na twee ronden weer terugverdiend.Een klein voorbeeld voor de liefhebbers:
Als je in de groene eerste fase een van de werklieden koopt, moet men verschillende aantallen goud (van 3 tot 7) betalen, maar ze leveren elk maar 3 goud op! Ik heb geen een voordeel kunne vinden om een duuurdere werklid te kopen
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
-
Marcus
- PIONier
Tip: De Ontembare Stad
Bedankt voor de tip Berry, inderdaad is De Ontembare Stad een onwijs gaaf spel. Gebiedjes veroveren, elkaars gebouw afbranden, gebiedjes afpakken. Absoluut mijn spel dus.
Ik weet al wat ik ga stemmen:
1. De Ontembare Stad
2. Alhambra
3. St. Petersburg
Ga zoiezo even op SPSP 2005 bij The Game Master ff checken of je dat nieuwe spel, Skyline, ook al kunt spelen.
Greetz...
Marcus
Ik weet al wat ik ga stemmen:
1. De Ontembare Stad
2. Alhambra
3. St. Petersburg
Ga zoiezo even op SPSP 2005 bij The Game Master ff checken of je dat nieuwe spel, Skyline, ook al kunt spelen.
Greetz...
Marcus
-
Enrico
- Caballero
Ik heb zaterdag al gestemd tijdens de Ducosim-spellenbeurs:
1. Keythedral
2. Iguazu
3. Veel Soeps
Opvallend genoeg heeft nog niemand het gehad over Veel Soeps en dat terwijl ik van bijna iedereen die het gespeeld heeft hoor dat het erg leuk is. Ikzelf win het bijna nooit, maar vind het toch leuk. Dat zegt op zich al genoeg...
1. Keythedral
2. Iguazu
3. Veel Soeps
Opvallend genoeg heeft nog niemand het gehad over Veel Soeps en dat terwijl ik van bijna iedereen die het gespeeld heeft hoor dat het erg leuk is. Ikzelf win het bijna nooit, maar vind het toch leuk. Dat zegt op zich al genoeg...
-
BenNevis
- Veenboer
Het valt me op dat Goa vrij weinig genoemd wordt, terwijl het op Boardgamegeek.com verreweg de beste rating heeft van de genomineerde spellen (http://www.boardgamegeek.com/rankbrowse.php3).
Spel____________ Ranking____ Gem. cijfer
Goa_________________17 ______7.91
St. Petersburg________107 ______7.45
Keythedral___________131 ______7.39
Alhambra____________202 ______7.22
Wings of War_________217 ______7.08
Iguazu______________398 ______6.92
Australië_____________701 ______6.62
Veel Soeps!__________883 ______6.49
De Ontembare Stad____n/b ______n/b
Deze rankings en gemiddelde cijfers zijn gebaseerd op een behoorlijk aantal beoordelingen. Ter illustratie, 1200 mensen hebben Goa een cijfer gegeven en wings of war is door 500 mensen beoordeeld. In deze rankings lijkt Goa de overduidelijke winnaar, maar blijkbaar deelt de Nederlandse spellenliefhebber die mening niet.
Groeten
Ben
Spel____________ Ranking____ Gem. cijfer
Goa_________________17 ______7.91
St. Petersburg________107 ______7.45
Keythedral___________131 ______7.39
Alhambra____________202 ______7.22
Wings of War_________217 ______7.08
Iguazu______________398 ______6.92
Australië_____________701 ______6.62
Veel Soeps!__________883 ______6.49
De Ontembare Stad____n/b ______n/b
Deze rankings en gemiddelde cijfers zijn gebaseerd op een behoorlijk aantal beoordelingen. Ter illustratie, 1200 mensen hebben Goa een cijfer gegeven en wings of war is door 500 mensen beoordeeld. In deze rankings lijkt Goa de overduidelijke winnaar, maar blijkbaar deelt de Nederlandse spellenliefhebber die mening niet.
Groeten
Ben
-
peter
- Locomotief
Ik heb ook op de ontembare stad gestemd.
Het is niet helemaal mijn spel omdat de geluksfactor voor mij iets te hoog is.
Maar mijn vriendin vind het daarom wel veel leuker bijvoorbeeld.
En ik vind dat nieuwe nederlandse spellenuitgevers wel een steuntje in de rug mogen krijgen.
Vergeet wat dat betreft zeker niet om Skyline te proberen op het spellenspektakel. Daar zit heel wat meer strategie in en zou volgend jaar de spellenprijs wel eens in de wacht kunnen slepen.
Het is niet helemaal mijn spel omdat de geluksfactor voor mij iets te hoog is.
Maar mijn vriendin vind het daarom wel veel leuker bijvoorbeeld.
En ik vind dat nieuwe nederlandse spellenuitgevers wel een steuntje in de rug mogen krijgen.
Vergeet wat dat betreft zeker niet om Skyline te proberen op het spellenspektakel. Daar zit heel wat meer strategie in en zou volgend jaar de spellenprijs wel eens in de wacht kunnen slepen.
Everything i ever needed to know i learned from Gaming