Ik wil zeker komen zondag, maar we hebben hier net een kleine gekregen, dus ik moet even kijken of het uitkomt en of ik de puf er voor heb.16 Feet Pauly schreef:Bedankt voor je verhaal, haha joew onder invloed overvloed gespeeld inderdaadDavio schreef: Edit: Oh, en Pauly, waarschijnlijk heb je onder invloed gespeeld anders had je wel met OVERvloed gespeeld.haha goed dat iemand goed leest.
Tot a.s. zondag iig.
Dominion: De middeleeuwen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Davio
- Nederlands Kampioen Dominion 2012
Re: Dominion: De middeleeuwen
Labels:
-
zodiak
- Professor Pimpel
Dark Ages vind ik een sterke titel (en zegt misschien iets over de kaarten). De vertaling Middeleeuwen vind ik helaas minder sterk.
Zou de vertertaling 'Donkere tijden' je meer aanspreken als 'Middeleeuwen?

-
thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Middeleeuwen is toch gewoon de vertaling voor dark ages?zodiak schreef:Dark Ages vind ik een sterke titel (en zegt misschien iets over de kaarten). De vertaling Middeleeuwen vind ik helaas minder sterk.

-
thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Ik ben het er trouwens wel mee eens dat dark ages beter klinkt dan middeleeuwen, maar ik vind engels sowieso vaak beter klinken dan nederlands.

-
zodiak
- Professor Pimpel
Je hebt gelijk. Middeleeuwen is een vertaling van dark- of middle ages. In het Nederlands is blijkbaar geen synoniem voor Middeleeuwen voorhanden.
middeleeuwen de ~
middle ages (the ~), dark ages (the ~)
middeleeuwen de ~
middle ages (the ~), dark ages (the ~)

-
Davio
Ik dacht ook dat hij "Donkere Middeleeuwen" ging heten of iets dergelijks.
Maar middeleeuwen vind ik een gekke term in een spel dat niet per definitie de normale tijdlijn volgt.
Maar middeleeuwen vind ik een gekke term in een spel dat niet per definitie de normale tijdlijn volgt.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Donkere tijden was beter geweest ja maaaaaar..... Ik meen dat de uitbreiding van Machiavelli ook al die naam voert. :S dus dat zou misschien verwarring kunnen scheppen. ach ja. Middeleeuwen went nog wel.zodiak schreef:Dark Ages vind ik een sterke titel (en zegt misschien iets over de kaarten). De vertaling Middeleeuwen vind ik helaas minder sterk.
-
Bored Gaymer
- Fabrieksmanager
Als ik me niet vergis, heet die De Donkere Landen...heb m in de kast liggen, maar ben te lui om even te gaan checken...16 Feet Pauly schreef:Ik meen dat de uitbreiding van Machiavelli ook al die naam voert. :S dus dat zou misschien verwarring kunnen scheppen.
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Machiavelli: De Donkere LandenBored Gaymer schreef:Als ik me niet vergis, heet die De Donkere Landen...heb m in de kast liggen, maar ben te lui om even te gaan checken...16 Feet Pauly schreef:Ik meen dat de uitbreiding van Machiavelli ook al die naam voert. :S dus dat zou misschien verwarring kunnen scheppen.

-
16 Feet Pauly
- Critico
Oh ja inderdaad, nou dan zeg ik maak er donkere tijden van
hahaha
-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
Als zelfverklaard dominionontwijkert kan ik hier geen kaas van maken, maar wellicht is dit iets voor de dominionhelden hier op het forum http://boardgames.stackexchange.com/que ... nteraction
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Heb vandaag Dark Ages eindelijk binnen, hoop het vanavond te kunnen spelen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!
-
missiloon
- Munchkin
Ik hoor graag wat je ervan vind! tot morgenPeter Hein schreef:Heb vandaag Dark Ages eindelijk binnen, hoop het vanavond te kunnen spelen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!
-
Davio
Nou, dat is vrij simpel.kezuskrijst schreef:Als zelfverklaard dominionontwijkert kan ik hier geen kaas van maken, maar wellicht is dit iets voor de dominionhelden hier op het forum http://boardgames.stackexchange.com/que ... nteraction
Hetzelfde is het geval met Throne Room en Feast, dan krijg je ook 2x een kaart ter waarde van hoogstens $5.
Dus in dit geval zou ik zeggen dat je 4 Spoils krijgt en een actiekaart ter waarde van $6.
Een hoop moeilijkheden met de regels zijn op te lossen door de kaart goed te lezen. Het is echter jammer als er door vertaalfouten ook regelfouten worden gemaakt en ik weet uit mijn hoofd dat dit bij Koningshof gebeurd is.
-
16 Feet Pauly
- Critico
Nee hoor throne room, feast kun je feast maar 1 keer trashen dus dan mag je maar 1 kaart van 5 nemen meen ik... kijk maar bij bsw als je dat doet of die andere boardgamearena.com.Davio schreef:Nou, dat is vrij simpel.kezuskrijst schreef:Als zelfverklaard dominionontwijkert kan ik hier geen kaas van maken, maar wellicht is dit iets voor de dominionhelden hier op het forum http://boardgames.stackexchange.com/que ... nteraction
Hetzelfde is het geval met Throne Room en Feast, dan krijg je ook 2x een kaart ter waarde van hoogstens $5.
Dus in dit geval zou ik zeggen dat je 4 Spoils krijgt en een actiekaart ter waarde van $6.
Een hoop moeilijkheden met de regels zijn op te lossen door de kaart goed te lezen. Het is echter jammer als er door vertaalfouten ook regelfouten worden gemaakt en ik weet uit mijn hoofd dat dit bij Koningshof gebeurd is.