Spiel 2012: Welk spel kijk je het meest naar uit?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Re: Spiel 2012: Welk spel kijk je het meest naar uit?
Maar als het spel nou deze keer eens goed is.. Toch maar eens gaan lezen dan
Labels:
- P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
- Contacteer:
Same.cymric schreef:En prijs ook. Toen ik die zag heb ik het spel meteen laten vallen.Jorrit schreef:Iemand zich al verdiept in archipelago? Looks heeft t in ieder geval..
- Maarten&Gaatske
- Stamhoofd
P.T. schreef:Same.cymric schreef:En prijs ook. Toen ik die zag heb ik het spel meteen laten vallen.Jorrit schreef:Iemand zich al verdiept in archipelago? Looks heeft t in ieder geval..
Ik heb me ook verdiept in dit spel, en toch gepre-ordered, ondanks de prijs (veel spellen zijn gewoon absurd duur dit jaar) Het was kiezen tussen de dure spellen, en ik denk echt dat deze de moeite waard is. Als het goed krijg ik die voor het eind van de maand thuis gestuurd.
Ben erg benieuwd in ieder geval.
Ik haat spellen.
- cab
- Burgemeester
- Contacteer:
Prijzen tot de €40 en €60 lijken heel normaal, in deze prijsklasse zitten interessante titels die ik meest links laat liggen voorlopig.
Interessantste tot nu toe:
- Ginkgopolis
- Suburbia
Interessantste tot nu toe:
- Ginkgopolis
- Suburbia
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ja Ginkopolis ook gezien maar nog niet heel erg in verdiept, in principe ziet het er niet echt mooi uit, maar de rest heeft het wel mee
haha.
Ik kijk uit naar Les dames des Troyes, en de uitbreiding voor King of Tokyo. Verder heb ik mij nog niet echt verdiept in Essen, komt tzt wel.
Ik kijk uit naar Les dames des Troyes, en de uitbreiding voor King of Tokyo. Verder heb ik mij nog niet echt verdiept in Essen, komt tzt wel.
- cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Dat argument kan je op veel uitkomende spellen loslaten. Okee, misschien ook weer niet want Boelinger is geen nieuweling als het om spelontwerp gaat; dit is geen enthousiast Kickstarterprojectje o.i.d. Maar dan nog: het nog steeds een spel dat €60 kost. Voor zover ik kan beoordelen zit er niets speciaals in de doos dat een dergelijke prijs rechtvaardigt, en zoals je weet is de kwaliteit van het eigenlijke spel zeer slecht in geld uit te drukken. Voor €40 had ik beslist meer moeite gedaan. YMMV/JIIA.Jorrit schreef:Maar als het spel nou deze keer eens goed is.. Toch maar eens gaan lezen dan
-
jopla
- Veenboer
Een hele tijd terug had ik de uitgever van Trains gemaild om te vragen of ze het spel zouden verkopen op Spiel en of het gepre-ordered kon worden.NielsZW schreef:Voorlopig vind ik Trains best prijzig maar staat wel hoog op de lijst
Gisteren kreeg ik een mailtje dat doorverwees naar de pre-order instructies op BGG,
en de uitgever zei ook: "Trains are hottest and it may be sold out soon."
...voor wat het waard is...
- cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
... waarna hele volksstammen natuurlijk in een kramp schieten en zo snel mogelijk gaan bestellen nadat toch maar weer een erfstuk van oma & opa op Marktplaats is gezet voor de broodnodige liquide middelen...jopla schreef:Gisteren kreeg ik een mailtje dat doorverwees naar de pre-order instructies op BGG, en de uitgever zei ook: "Trains are hottest and it may be sold out soon."
- Aras
- Geheim Genootschap
Ik heb niet echt een spel waarna ik uit kijk of het moet zijn Clash-of-cultures maar lijkt me te veel Sid Meier's Civilization: The Board Game maar ziet er wel goed uit dus misschien wel een koop.
Daarnaast een spel van vorig jaar Vanuatu, is wel een zekere koop.
Heb preorder gedaan voor AMBER omdat mijn dochter zo heet en lijkt me wel een licht snel spel. En ik probeer dit jaar de aanbiedingen te laten liggen
Daarnaast een spel van vorig jaar Vanuatu, is wel een zekere koop.
Heb preorder gedaan voor AMBER omdat mijn dochter zo heet en lijkt me wel een licht snel spel. En ik probeer dit jaar de aanbiedingen te laten liggen
-
jopla
- Veenboer
cymric schreef: ... waarna hele volksstammen natuurlijk in een kramp schieten en zo snel mogelijk gaan bestellen nadat toch maar weer een erfstuk van oma & opa op Marktplaats is gezet voor de broodnodige liquide middelen...
daarom dat ik er "voor wat het waard is" bijzet...
Of het nu waar is of niet, de uitgever heeft er alle belang bij alle exemplaren van het spel te verkopen en tegelijk nog een buzz te creëren...
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Trains staat ook hoog op mijn lijstje, maar ik wil het echt wel eerst eens spelen voordat ik het koop, zeker bij een prijs van ruim 50 euro.cymric schreef:... waarna hele volksstammen natuurlijk in een kramp schieten en zo snel mogelijk gaan bestellen nadat toch maar weer een erfstuk van oma & opa op Marktplaats is gezet voor de broodnodige liquide middelen...jopla schreef:Gisteren kreeg ik een mailtje dat doorverwees naar de pre-order instructies op BGG, en de uitgever zei ook: "Trains are hottest and it may be sold out soon."
En als het echt zo goed is, dan komt het snel genoeg in een grotere Europese uitgave op de markt (en zonder Japans op de kaarten, wat het alleen maar rustiger maakt). Dus ik ga me niet haasten. En ondertussen heb ik nog genoeg andere leuke spellen om te spelen. (Soms vraag ik me af waarom ik uberhaupt nog naar Essen ga om nog meer spellen te bekijken en te kopen... maar ja, af en toe iets nieuws is ook wel erg leuk)
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Contacteer:
+1Mac-S schreef:(Soms vraag ik me af waarom ik uberhaupt nog naar Essen ga om nog meer spellen te bekijken en te kopen... maar ja, af en toe iets nieuws is ook wel erg leuk)
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Ben erg benieuwd..Aras schreef: probeer dit jaar de aanbiedingen te laten liggen
-
ravinck
- Party Animal
En deze uitgave is vertraagd, het gaat niet verschijnen aanstaande Spiel in Essen maar volgend jaar in Nürnberg.rober schreef:Ik kijk erg uit en ben zeer benieuwd naar:
Madeira: Pearl of the Atlantic.
Lees meer.

- rober
- Standaard moderator
jammer maar helaas.ravinck schreef:En deze uitgave is vertraagd, het gaat niet verschijnen aanstaande Spiel in Essen maar volgend jaar in Nürnberg.rober schreef:Ik kijk erg uit en ben zeer benieuwd naar:
Madeira: Pearl of the Atlantic.
Lees meer.
Weer een van de lijst af.
Ik ga geld OVER houden.
All is fair in love, war and Carcassonne