Game of Thrones: Het Kaartspel

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Vandevijverke
Matroos

Re: Game of Thrones: Het Kaartspel

Bericht door Vandevijverke »

Ben een superfan van de serie en wou eigenlijk het originele (engelse) kopen maar door de grote teksten is het er nog niet van gekomen, ben namelijk een van de weinige in de spelersgroep die goed engels kan. Maar nu deze versie uitkomt ben ik verliefd :clap: Wordt zeker toegevoegd aan de wenslijst

Labels:
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Heeft iemand het spel al gespeeld? Ervaringen?
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik heb de engelstalige versie van de HBO-game gespeeld. Drie spellen gespeeld, waarvan 2x met House Lannister en 1x met House Stark.

Ik vind het spel goed in elkaar zitten, zowel qua thematiek als qua spelmechanismen.

De plotkaarten zorgen ervoor dat je vooraf een bepaalde strategie en opbouw van je spel toe kunt passen. Zodra je de plotkaarten wat beter kent, kun je daarbij ook rekening houden met wat je tegenstander eventueel van plan is. Bij de keuze van de plotkaarten kun je rekeninghouden met hoeveel geld je nodig denkt te hebben en of je de startspeler wilt zijn (het initiatief wilt winnen).

Voor wat betreft tactiek ben je wel erg afhankelijk van de kaarten die je trekt. Er zijn voldoende mogelijkheden om extra kaarten te trekken, maar geen om bepaalde kaarten uit het deck te halen. In die zin zit er nog steeds een bepaalde geluksfactor in het spel.

Het behalen van de punten doe je op drie verschillende vlakken en je zult dan ook bij het bepalen van de gevechten echt moeten kiezen welke karakters je aan welke gevechten toe wilt delen.

Het leukste vind ik wellicht dat de je de aspecten die de boeken zo leuk maken terug ziet komen in het spel. In de boeken draait het om intriges, een politiek spel waarbij je elke keer een ander huis een gooi ziet doen richting de macht. Ook hier ben je continu speldenprikjes aan het uitdelen aan je tegenstander in de hoop dat je de eindoverwinning hiermee kunt binnenhalen. Een fout kan je daarbij duur komen te staan en de balans richting het andere Huis doen uitvallen.

Mij bevalt het spel erg goed, alhoewel ik erg benieuwd ben naar de herspeelbaarheid van het spel en eventuele uitbreidingen van het spel.
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Dank!
Afbeelding
ikwileenspel.be
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: Winkelier
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ikwileenspel.be »

Ondertussen vlot verkrijgbaar. Adviesprijs is €24.95
http://www.ikwileenspel.be Gratis verzending BE/NL en sorteerdoosje vanaf 30 euro!
Like ons op facebook voor 5% extra korting (code: 'facebook5')
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Vorige week zaterdag op Ducosim was de Nederlandse versie voor het eerst te spelen, zag er mooi uit!
beertje
Meeple

Bericht door beertje »

Wie heeft er voor ons de nederlandse spelregels van dit kaartsspel?
Plaats reactie