Gezien het feit dat Basl heeft aangegeven dat de klachten bij de moderators kunnen worden ingediend, zou ik gewoon een Pb naar hem sturen. Als hij liever heeft dat de klacht op een andere wijze wordt ingediend, dan zal hij dat wel aan je pb'en.Yorick schreef:Ik denk niet dat het kwaadwillend is, daarom vind ik aangifte bij politie nu nog wat ver gaan. Ik zou echter best een klacht willen indienen bij BSM, ik kan alleen niet vinden waar.
te koop;ave ceasar,manilla,ra (999(folie carcassonne.junior)
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.
Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.
Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
-
Flash
- Wu Feng
Re: te koop;ave ceasar,manilla,ra (999(folie carcassonne.jun
-
Yorick
- Jakkiebak!
Ja heb Basl net een pb gestuurd.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Dank daarvoor. We zullen via pb verder overleggen.Yorick schreef:Ja heb Basl net een pb gestuurd.
Bij zulke zaken inderdaad gewoon even een pb'tje sturen naar een Moderator of via het contactformulier (Help >> Contact).

-
BaSL
- Team Bordspelmania
elmaestro schreef:Yorick schreef:Ik overweeg ook zeker aangifte, alleen vind ik dat zelf wat vroeg na 1 maand. Misschien als het nog veel langer duurt.
Hoe kan ik een klacht indienen bij Bordspelmania dan?
En hoelang is 'veel langer'??
Ik vind het als verkoper niet meer dan normaal het verkochte spel te versturen van zodra het geld op mijn rekening staat. Rekening houdende met een weekend kan dit dus maximaal 2/3 dagen later zijn. Het is ook een goede gewoonte om met de koper een goed contact te onderhouden: heb je het geld ontvangen? Is het pakket verstuurd? enz...
Maar goed, ik heb ook alleen maar geleerd uit negatieve ervaringen...
Ik zou dus juist niet veel langer wachten en nu al klacht indienen bij de moderators van bordspelmania. Elke hulp is welkom om dergelijke oneerlijke verkopers weg te houden van deze site.
Ik zou zelfs in elk van zijn 'draadjes' dezelfde vraag van in het begin herhalen zodat iedere andere potentiële koper jouw bericht ziet en zijn eigen conclusise kan trekken. En dat tot hij jou bericht heeft gestuurd... but that's just me...
Over het algemeen moeten we er overigens wel van uit gaan dat we met particulieren handelen en niet met een bedrijf. Zeker, snelle communicatie en verzending/betaling wordt van iedereen verwacht en wordt in veel gevallen ook geboden, maar soms staan er belangrijkere zaken in de weg - werk, familie, ziek, etc. Dus voor aanbiedingen van particulieren mogen we wel wat coulanter zijn.

-
Yorick
- Jakkiebak!
Het duurt nu al gewoon 2 maanden :s. Echt irritant is dan Johnny tussendoor ook nog wel tussendoor komt. Dan leest hij even mijn pb's (dat kan je zien), maar reageren doet hij nooit.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb net zoiets bij iemand anders op dit forum maar dan al 4 maanden; geen spel en ook geen geld terug. Echter is diegene sinds 1.5 maand ook nooit meer online geweest dus men probeert nu contact met haar te krijgen via email.Yorick schreef:Het duurt nu al gewoon 2 maanden :s. Echt irritant is dan Johnny tussendoor ook nog wel tussendoor komt. Dan leest hij even mijn pb's (dat kan je zien), maar reageren doet hij nooit.
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar dan kun je best aangifte doen bij de politie en vervolgens belandt diezelfde aangifte op een hele grote stapel, waar de politie simpelweg geen tijd voor heeft om ze allemaal te behandelen. Of het bedrag moet hoog genoeg zijn, of er moeten diverse aangiften al gedaan zijn tegen deze persoon, anders wordt er niets mee gedaan.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Politie gaat niet werken neen, volgens mij kan dat ook niet zo makkelijk versus privé verkopen.
Maar goed, erg spijtig om te horen dat er zulke mensen op dit forum rond dwalen
Maar goed, erg spijtig om te horen dat er zulke mensen op dit forum rond dwalen
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
gelukkig zijn zulke mensen hier wel in de minderheid. Ik heb toch al regelmatig iets gekocht hier en kan niet zeggen dat ik ook maar één keer ontevreden ben geweest over de afhandeling, integendeel !!16 Feet Pauly schreef:Maar goed, erg spijtig om te horen dat er zulke mensen op dit forum rond dwalen
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Oh voor mij geld hetzelfde hoor, vandaar dat ik schrijf 'horen' en niet 'ondervinden'dirk schreef:gelukkig zijn zulke mensen hier wel in de minderheid. Ik heb toch al regelmatig iets gekocht hier en kan niet zeggen dat ik ook maar één keer ontevreden ben geweest over de afhandeling, integendeel !!16 Feet Pauly schreef:Maar goed, erg spijtig om te horen dat er zulke mensen op dit forum rond dwalen![]()
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
volgens mij is hij lid bij spellenclub blauw in Zwolle. misschien kun je hier iets mee
-
BaSL
- Team Bordspelmania
We zijn er mee bezig, maar kunnen niet in alle gevallen iets doen. Gelukkig is het inderdaad nog maar eenmaal eerder voorgekomen in onze geschiedenis en gaat 99% van de gevallen gewoon goed.

-
Mistharfare
- Website beheerder
Dat klopt alleen vind het niet zo netjes om dat hier te posten omdat het hier om een persoonlijk geschil gaat en wij als Spellenvereniging daar niks mee te maken hebben bot gezegd.grunnboy schreef:volgens mij is hij lid bij spellenclub blauw in Zwolle. misschien kun je hier iets mee
Dit betekent niet dat ik al lang benaderd ben door BasL om een rol te spelen in bemiddeling hiervan.
Het vervelende is dat ook wij al enige tijd geen contact hebben gehad met Jan en geen response krijgen.
Ik zal mijn best doen te achterhalen wat er aan de hand is.
Dit zal verder achter de schermen met BasL en eventueel uiteindelijk met betrokkenen afgehandeld worden.
Meerdere mensen kennen btw Jan wel en die houden netjes afstand omdat die weten dat we er mee bezig zijn.
-
Piet
- Beheerder
Alvast bedankt, Martijn.Misth schreef:Ik zal mijn best doen te achterhalen wat er aan de hand is.
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder
Even wat betreft het doen van aangifte. Hoe vervelend dit ook mag klinken, het is een civiel geschil (dus een afspraak tussen burgers onderling die niet nagekomen wordt), dus zal de politie hier helaas weinig voor je kunnen betekenen. Maar melden is altijd een goede optie!RoyalRumble69 schreef:Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar dan kun je best aangifte doen bij de politie en vervolgens belandt diezelfde aangifte op een hele grote stapel, waar de politie simpelweg geen tijd voor heeft om ze allemaal te behandelen. Of het bedrag moet hoog genoeg zijn, of er moeten diverse aangiften al gedaan zijn tegen deze persoon, anders wordt er niets mee gedaan.
Als er inderdaad een heleboel zaken tegen deze persoon zijn/komen, kan de politie er wel wat mee. Want dan komen we in het strafrecht, denk aan stelselmatige oplichting bijvoorbeeld.