Wat lees jij?

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pedro777
Condottiërre

Re: Wat lees jij?

Bericht door Pedro777 »

Momenteel ben ik bezig in Sanctum van Markus Heitz.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

BaSL schreef:Ik blijf in de fantasy hangen... Net de Tawny Man trilogie uit (Robin Hobb), nu begonnen in Magician (Feist).
Ik zie dat Feist een hele rits boeken heeft geschreven, maar kan iemand mij vertellen of er logica inzit? Is er na de eerste trilogie een vervolg of zijn het allemaal series in eenzelfde universum?
Afbeelding
Barad_the_dwarf
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Barad_the_dwarf »

Er zit een logica in, ik geef je even een link naar Fantasy Realm, een forum waar ik veel tijd heb doorgebracht. Het is wel een ouder topic maar er zijn ook recentere topics te vinden waarbij ook de volledige lijst van boeken aanwezig is.

http://www.fantasy-realm.nl/forum/viewtopic.php?t=6712
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

BaSL schreef:Ik zie dat Feist een hele rits boeken heeft geschreven, maar kan iemand mij vertellen of er logica inzit? Is er na de eerste trilogie een vervolg of zijn het allemaal series in eenzelfde universum?
Het is meer dan enkel een verhaal in lijn. Hij wisselt regelmatig van tijdperk en soms zelfs van wereld. Laatstgenoemde wisseling heeft zijn - naar mijn bescheiden mening- beste boeken opgeleverd: de Empire-trilogie met Janny Wurts. Die kun je als zelfstandige serie lezen. Warm aanbevolen.
Nakur76
Rooster Booster

Bericht door Nakur76 »

Erwin schreef:[ Laatstgenoemde wisseling heeft zijn - naar mijn bescheiden mening- beste boeken opgeleverd: de Empire-trilogie met Janny Wurts. Die kun je als zelfstandige serie lezen. Warm aanbevolen.
Is wel beter/indrukwekkender als je de eerste 3 boeken hebt gelezen.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:thumbup: Dank, allen!
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Erfenis van Paolini is inmiddels uit en ben nu begonnen in 'Het Huis van Zijde' van Anthony Horowitz.

Na jaren hebben de erven Conan Doyle aan een andere schrijver (Horowitz) verzocht om een nieuwe Sherlock Holmes te schrijven. Uiteraard wel in de originele stijl die ook door Arthur Conan Doyle werd gehanteerd.

Ben erg benieuwd of dit inderdaad gaat aanvoelen als een Sherlock Holmes...
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Erwin schreef:
BaSL schreef:Ik zie dat Feist een hele rits boeken heeft geschreven, maar kan iemand mij vertellen of er logica inzit? Is er na de eerste trilogie een vervolg of zijn het allemaal series in eenzelfde universum?
Het is meer dan enkel een verhaal in lijn. Hij wisselt regelmatig van tijdperk en soms zelfs van wereld. Laatstgenoemde wisseling heeft zijn - naar mijn bescheiden mening- beste boeken opgeleverd: de Empire-trilogie met Janny Wurts. Die kun je als zelfstandige serie lezen. Warm aanbevolen.
Uit! Dank voor de tip, heb er van genoten. Deel 2 was iets te langdradig misschien, maar verder weer een mooie trilogie!
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Zojuist de Millennium-trilogie gelezen van Stieg Larsson op advies van mijn schoonvader. Ik had er niet hele hoge verwachtingen van en was dus aangenaam verrast. Vond het met name leuk dat het echt drie verschillende soorten verhalen waren waar wel een duidelijke lijn in was aangebracht.

Nu begonnen in 22-11-1963 van Stephen King.
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Momenteel ben ik bezig in 'Een dans met draken - deel 1: oude vetes, nieuwe strijd' van George R.R. Martin. Opnieuw schitterend.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Voor George R.R. Martin:

Afbeelding
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Flash schreef:Erfenis van Paolini is inmiddels uit en ben nu begonnen in 'Het Huis van Zijde' van Anthony Horowitz.

Na jaren hebben de erven Conan Doyle aan een andere schrijver (Horowitz) verzocht om een nieuwe Sherlock Holmes te schrijven. Uiteraard wel in de originele stijl die ook door Arthur Conan Doyle werd gehanteerd.

Ben erg benieuwd of dit inderdaad gaat aanvoelen als een Sherlock Holmes...
Ben benieuwd! Horrowitz heeft een serie erg goede kinder boeken geschreven die ik gelezen heb maar ken niets van zijn volwassen werk
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Jorrit schreef:Ben benieuwd! Horrowitz heeft een serie erg goede kinder boeken geschreven die ik gelezen heb maar ken niets van zijn volwassen werk
Ik was positief verrast door het boek. Ik kende Horrowitz eigenlijk niet, alle verhalen van Sherlock Holmes door Conan Doyle heb ik wel gelezen.

Het was een goed verhaal en ook goed geschreven (op deze wijze waarop Conan Doyle ook de verhalen schreef). Ik hoop dat er nog meerdere verhalen gaan volgen.

Mijn enige punt van kritiek:
Ik vind het jammer dat alle bekendere karakters uit de Sherlock Holmes verhalen er een beetje met de haren worden bijgesleept. Irene Adler en Moriarty hebben vrij weinig tot niets te maken met het verhaal, maar worden in het boek ofwel genoemd ofwel komen voorbij. Het wordt hierdoor weliswaar een feest der herkenning, maar ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat de schrijver alle aspecten van Holmes in één boek heeft willen verwerken. Dat had van mij niet gehoeven.
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Na diverse enthousiaste verhalen over fantasy (een genre dat ik altijd links heb laten liggen) uit de bibliotheek toch maar eens De dwergen van van Markus Heitz meegenomen.
Verrassend leuk om te lezen.
We live to survive our paradoxes
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Heb net het boek John Carter van Mars uit. Heerlijk boek! In maart al de film gezien, maar het boek is toch veel beter natuurlijk :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding