Wat lees jij?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pedro777
- Condottiërre
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Re: Wat lees jij?
Ik zie dat Feist een hele rits boeken heeft geschreven, maar kan iemand mij vertellen of er logica inzit? Is er na de eerste trilogie een vervolg of zijn het allemaal series in eenzelfde universum?BaSL schreef:Ik blijf in de fantasy hangen... Net de Tawny Man trilogie uit (Robin Hobb), nu begonnen in Magician (Feist).

-
Barad_the_dwarf
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Er zit een logica in, ik geef je even een link naar Fantasy Realm, een forum waar ik veel tijd heb doorgebracht. Het is wel een ouder topic maar er zijn ook recentere topics te vinden waarbij ook de volledige lijst van boeken aanwezig is.
http://www.fantasy-realm.nl/forum/viewtopic.php?t=6712
http://www.fantasy-realm.nl/forum/viewtopic.php?t=6712
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het is meer dan enkel een verhaal in lijn. Hij wisselt regelmatig van tijdperk en soms zelfs van wereld. Laatstgenoemde wisseling heeft zijn - naar mijn bescheiden mening- beste boeken opgeleverd: de Empire-trilogie met Janny Wurts. Die kun je als zelfstandige serie lezen. Warm aanbevolen.BaSL schreef:Ik zie dat Feist een hele rits boeken heeft geschreven, maar kan iemand mij vertellen of er logica inzit? Is er na de eerste trilogie een vervolg of zijn het allemaal series in eenzelfde universum?
-
Nakur76
- Rooster Booster
Is wel beter/indrukwekkender als je de eerste 3 boeken hebt gelezen.Erwin schreef:[ Laatstgenoemde wisseling heeft zijn - naar mijn bescheiden mening- beste boeken opgeleverd: de Empire-trilogie met Janny Wurts. Die kun je als zelfstandige serie lezen. Warm aanbevolen.

-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Flash
- Wu Feng
Erfenis van Paolini is inmiddels uit en ben nu begonnen in 'Het Huis van Zijde' van Anthony Horowitz.
Na jaren hebben de erven Conan Doyle aan een andere schrijver (Horowitz) verzocht om een nieuwe Sherlock Holmes te schrijven. Uiteraard wel in de originele stijl die ook door Arthur Conan Doyle werd gehanteerd.
Ben erg benieuwd of dit inderdaad gaat aanvoelen als een Sherlock Holmes...
Na jaren hebben de erven Conan Doyle aan een andere schrijver (Horowitz) verzocht om een nieuwe Sherlock Holmes te schrijven. Uiteraard wel in de originele stijl die ook door Arthur Conan Doyle werd gehanteerd.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Uit! Dank voor de tip, heb er van genoten. Deel 2 was iets te langdradig misschien, maar verder weer een mooie trilogie!Erwin schreef:Het is meer dan enkel een verhaal in lijn. Hij wisselt regelmatig van tijdperk en soms zelfs van wereld. Laatstgenoemde wisseling heeft zijn - naar mijn bescheiden mening- beste boeken opgeleverd: de Empire-trilogie met Janny Wurts. Die kun je als zelfstandige serie lezen. Warm aanbevolen.BaSL schreef:Ik zie dat Feist een hele rits boeken heeft geschreven, maar kan iemand mij vertellen of er logica inzit? Is er na de eerste trilogie een vervolg of zijn het allemaal series in eenzelfde universum?

-
Flash
- Wu Feng
Zojuist de Millennium-trilogie gelezen van Stieg Larsson op advies van mijn schoonvader. Ik had er niet hele hoge verwachtingen van en was dus aangenaam verrast. Vond het met name leuk dat het echt drie verschillende soorten verhalen waren waar wel een duidelijke lijn in was aangebracht.
Nu begonnen in 22-11-1963 van Stephen King.
Nu begonnen in 22-11-1963 van Stephen King.
-
Pedro777
- Condottiërre
Momenteel ben ik bezig in 'Een dans met draken - deel 1: oude vetes, nieuwe strijd' van George R.R. Martin. Opnieuw schitterend.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Ben benieuwd! Horrowitz heeft een serie erg goede kinder boeken geschreven die ik gelezen heb maar ken niets van zijn volwassen werkFlash schreef:Erfenis van Paolini is inmiddels uit en ben nu begonnen in 'Het Huis van Zijde' van Anthony Horowitz.
-
Flash
- Wu Feng
Ik was positief verrast door het boek. Ik kende Horrowitz eigenlijk niet, alle verhalen van Sherlock Holmes door Conan Doyle heb ik wel gelezen.Jorrit schreef:Ben benieuwd! Horrowitz heeft een serie erg goede kinder boeken geschreven die ik gelezen heb maar ken niets van zijn volwassen werk
Het was een goed verhaal en ook goed geschreven (op deze wijze waarop Conan Doyle ook de verhalen schreef). Ik hoop dat er nog meerdere verhalen gaan volgen.
Mijn enige punt van kritiek:
-
usurper
- Geheim Genootschap
Na diverse enthousiaste verhalen over fantasy (een genre dat ik altijd links heb laten liggen) uit de bibliotheek toch maar eens De dwergen van van Markus Heitz meegenomen.
Verrassend leuk om te lezen.
Verrassend leuk om te lezen.
We live to survive our paradoxes
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Heb net het boek John Carter van Mars uit. Heerlijk boek! In maart al de film gezien, maar het boek is toch veel beter natuurlijk 
~ Always look on the bright side of life ~