Soms gaan berichten in rook op.pels schreef:Vreemd, mijn bericht over mijn Flashpoint-sessies is gewoon verdwenen?
Flash Point: Fire Rescue
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Flash Point: Fire Rescue
Labels:
-
missiloon
- Munchkin
Ik heb het spel 2 keer gespeeld, beiden keren met 2 spelers, waarbij we de eerste keer allebei 1 met 1 rol speelde en de tweede keer met allebei 2 rollen. Beiden keren erg leuk! Ik vind het ook leuk dat er bij de POI's ook een hondje en katje zitten. Beiden keren gewonnen, waarbij de tweedekeer glansrijk was!
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Is dat zo? Ik kan me voorstellen dat je met meer spelers op meerdere plaatsen 'tegelijk' kunt zijn dan met bijvoorbeeld slechts twee spelers. Maar als ik naar de regels kijk dan krijg je wel meer hot spots om de oren naarmate je met meer spelers speelt. Tenzij je de familieversie hebt gespeeld, dan heb ik natuurlijk helemaal niets gezegd!MikeBzonderpuntje schreef:Met meer spelers wordt het wel een stuk makkelijker, met zijn tweetjes ren je je rot....

-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
Met meerdere spelers is wel makkelijker omdat je dan minder stappen hoeft te doen om ergens te komen (als je tenminste het veld verdeelt onder de spelers)
ben je maar met twee, dan moet je soms eerst 2 beurten lopen voordat je bent waar je moet zijn. met 4 of meer kan je dat verkorten door je te verspreiden, ook al levert dat meer brandplaatsen op (dit weeg niet op tegen het meer moeten lopen, wat ook steeds weer meer brandpunten oplevert, terwijl je eigenlijk geen blus of reddingsacties onderneemt)
ben je maar met twee, dan moet je soms eerst 2 beurten lopen voordat je bent waar je moet zijn. met 4 of meer kan je dat verkorten door je te verspreiden, ook al levert dat meer brandplaatsen op (dit weeg niet op tegen het meer moeten lopen, wat ook steeds weer meer brandpunten oplevert, terwijl je eigenlijk geen blus of reddingsacties onderneemt)
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
-
Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
Ik heb een vraag over, hoe kan het ook anders, de hotspots..
Of ook wel beter bekent als de brandhaard.
Je moet een extra keer rollen als je op een brandhaard komt. Maar waarom is dat erg?
Is er dus geen explosie op een brandhaard?
Je moet een extra keer rollen als je op een brandhaard komt. Maar waarom is dat erg?
-
missiloon
- Munchkin
Omdat er als ze er nog zijn een nieuwe brandhaard op die nieuwe plek kom, waardoor je meer plekken krijgt waardoor je opnieuw moet gooien en dus het vuur harder gaat.Gemaskerde Muchacho schreef:Ik heb een vraag over, hoe kan het ook anders, de hotspots..
-
Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
Ah, ik begrijp het nu... De hotspot verdwijnt dus ook niet als je het vuur weg hebt gehaald..missiloon schreef:Omdat er als ze er nog zijn een nieuwe brandhaard op die nieuwe plek kom, waardoor je meer plekken krijgt waardoor je opnieuw moet gooien en dus het vuur harder gaat.Gemaskerde Muchacho schreef:Ik heb een vraag over, hoe kan het ook anders, de hotspots..
Tot nu toe alleen nog maar gespeeld zonder die hotspots.. Leuke toevoeging!
-
Diied
- Veenboer
mss een stomme vraag: mag je met twee spelers op hetzelfde veld staan?
-
sinead
- Stamhoofd
-
DeKerstman
- El Capitan
Is dat zo? Dat past toch helemaal niet? Zo speel ik het in ieder geval niet, maar heb er in de spelregels ook niets over gelezen moet ik zeggen....
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Ik weet niet hoe het in de regels staat, maar wij spelen steeds dat er slechts 1 brandweer op 1 vakje mag staan. Je mag wel een slachtoffer meenemen (op hetzelfde vakje), maar voor twee brandweermannen is er toch geen plaats op 1 vakje?
-
DeKerstman
- El Capitan
-
sinead
- Stamhoofd
Ik weet niet zeker hoe en of het in de regels staat maar op het forum op BGG is men er wel van overtuigd dat het mag...
-
sinead
- Stamhoofd
Ik wil hier nog wel iets aan toevoegen. Het is altijd de opzet en de intentie geweest van de bedenkers/makers dat spelers hun eigen 'huisregels' toevoegen en gebruiken. Omdat het een coöperatief spel is, is dat vaak voor het spel geen probleem. Dus als jullie gezamenlijk vinden dat er maar één brandweerman op een vakje mag staan dan is het geen enkel probleem om dit zo altijd te spelen.sinead schreef:Ik weet niet zeker hoe en of het in de regels staat maar op het forum op BGG is men er wel van overtuigd dat het mag...
-
RvdH83
- Fabrieksmanager
Klopt, die hotspots gaan nooit meer weg. Ik raad je aan de spelregels voor gevorderden (Advanced) te gebruiken. En dan ook met de moeilijkheidsgraad "Gevorderden" (Veteran).Gemaskerde Muchacho schreef:Ah, ik begrijp het nu... De hotspot verdwijnt dus ook niet als je het vuur weg hebt gehaald..
Het liefst speel ik de "Helden" (Heroic) moeilijkheidsgraad, maar als je dan al vroeg in het spel teveel hotspots gooit, dan is het spel een behoorlijke afstraffing.