De Grote BSM-Quiz 2 (Klassement + antwoorden)

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: De Grote BSM-Quiz 2

Bericht door Mac-S »

Nou, ik vrees dat ik een baksteen-act ga doen deze ronde. Van deze twaalf voorwerpen weet ik er twee in mijn kast te vinden, eentje lijkt op iets wat in mijn kast te vinden is, en twee andere denk ik wel eens gezien te hebben. Met acht punten mag ik mijn handen dus al dichtknijpen.
Kom op mensen, podiumplek voor het oprapen. Grijp je kans.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Mac-S schreef:Nou, ik vrees dat ik een baksteen-act ga doen deze ronde. Van deze twaalf voorwerpen weet ik er twee in mijn kast te vinden, eentje lijkt op iets wat in mijn kast te vinden is, en twee andere denk ik wel eens gezien te hebben. Met acht punten mag ik mijn handen dus al dichtknijpen.
Haha, je heb toch meer punten gehaald dan je had verwacht :P, 5 goede antwoorden dus 11 punten!
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Oja... ik had hier nog wat rondes overgeslagen... :crazy:

En deze? Drie antwoorden... :oops:
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk

Het is duidelijk dat de quiz qua moeilijkheidsgraad wat opbouwt, te zien aan de meeste scores van de laatste rondes :P.
Gebruiker 4724

Bericht door Gebruiker 4724 »

Mac-S schreef:Nou, ik vrees dat ik een baksteen-act ga doen deze ronde. Van deze twaalf voorwerpen weet ik er twee in mijn kast te vinden, eentje lijkt op iets wat in mijn kast te vinden is, en twee andere denk ik wel eens gezien te hebben. Met acht punten mag ik mijn handen dus al dichtknijpen.
Van de 12 herken ik er een! Het is van een spel dat ik ooit gehad heb, maar zelfs daarvan heb ik geen idee (meer, dus) wat de naam was van het spel. Ik zie het verder zo voor me
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ik ga die podiumplaats nog wat laten liggen :shock: verschillende foto's wel herkend maar ik kan ze absoluut niet direct linken aan een titel. Ik ga voor de helft van die acht punten vrees ik :crazy:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Maarten&Gaatske
Stamhoofd

Bericht door Maarten&Gaatske »

Was ff druk met iets anders! :wink:

Ik had er minder moeite mee, dan ik dacht, en die twaalfde, die komt me zo bekend voor......
Ik haat spellen.
maxitaxi777
Maarschalk

Haha, de podiumplekken komen eigenlijk wel dichter bij elkaar qua punten door de laatste paar rondes ;)!
maxitaxi777
Maarschalk

RONDE 9

Let op, dit is de op één na laatste ronde! In deze ronde zijn er wederom 12 vragen en elke vraag vormt, door middel van een (soms cryptische) omschrijving, de naam van een spel. Soms moet je misschien een lidwoord of voegwoord nog zelf toevoegen, maar als je de omschrijvingen snapt, zal de spelnaam telkens voor zich spreken. De puntenverdeling gaat weer per kleur; groen 2 punten, blauw 3 punten en rood 4 punten per goed antwoord. Volgens mij is deze ronde goed te doen :), succes allemaal!

1. Niet laag + grootheid uitgedrukt in Volt

2. Beter dan zilver + jaar, decennium, ..., millennium

3. Bedolven onder de as van de Vesuvius

4. Rivier in Amerika + Beatrix

5. Niet in de zon + kasteel van koning Arthur

6. Noordelijk deel van Groot-Brittannië + 0,9144 meter

7. Bevoorrechte sociale stand + niet vrijwillig

8. Naam van een type geweer maar zonder 't'

9. Roofdier + vitaal orgaan

10. Bid en werk

11. Godin van het lot

12. Oculus in de koepel

P.S. Volgende week komt de laatste ronde online. Daarna hebben jullie nog ongeveer één week de tijd om alle nog niet door jullie ingeleverde rondes in te leveren. Uiteraard zal ik op dat moment precies aankondigen tot wanneer antwoorden kunnen worden ingezonden.
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op za 23 mar 2013, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
maxitaxi777
Maarschalk

De eerste inzendingen zijn binnengekomen en staan genoteerd in het klassement!
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

maxitaxi777 schreef:RONDE 5

Daar hebben we weer een puzzelronde! Bij deze ronde is het de bedoeling om zoveel mogelijk spellen te herkennen aan één van de letters uit de titel. Aangezien ik lastig kan inschatten hoe moeilijk of hoe makkelijk een letter is, hanteer ik hetzelfde puntensysteem als in ronde 3; je krijgt voor de eerste vier goede antwoorden die je instuurt elk 2 punten, voor het 5de t/m het 8ste goede antwoord per stuk 3 punten en voor het 9de t/m het 12de goede antwoord per stuk 4 punten. Gelieve wel elk antwoord achter het juiste nummer te zetten bij je inzending zodat ik goed weet over welk spel je het hebt bij welke letter. Succes iedereen!
Even twee vragen:
1. Gaat dit om de Nederlandse namen?
2. Zijn de letters allemaal zo uit de titel gehaald, of is er bijv. van de M, maar een deel zichtbaar waardoor het een N wordt?
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk

Xildur schreef:
maxitaxi777 schreef:RONDE 5

Daar hebben we weer een puzzelronde! Bij deze ronde is het de bedoeling om zoveel mogelijk spellen te herkennen aan één van de letters uit de titel. Aangezien ik lastig kan inschatten hoe moeilijk of hoe makkelijk een letter is, hanteer ik hetzelfde puntensysteem als in ronde 3; je krijgt voor de eerste vier goede antwoorden die je instuurt elk 2 punten, voor het 5de t/m het 8ste goede antwoord per stuk 3 punten en voor het 9de t/m het 12de goede antwoord per stuk 4 punten. Gelieve wel elk antwoord achter het juiste nummer te zetten bij je inzending zodat ik goed weet over welk spel je het hebt bij welke letter. Succes iedereen!
Even twee vragen:
1. Gaat dit om de Nederlandse namen?
2. Zijn de letters allemaal zo uit de titel gehaald, of is er bijv. van de M, maar een deel zichtbaar waardoor het een N wordt?
1. Ja, het zijn de Nederlandse namen.
2. Het zijn alleen volledige letters die je ziet, geen delen van letters.

Succes!
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

maxitaxi777 schreef:RONDE 9

Let op, dit is de op één na laatste ronde! In deze ronde zijn er wederom 12 vragen en elke vraag vormt, door middel van een (soms cryptische) omschrijving, de naam van een spel. Soms moet je misschien een lidwoord of voegwoord nog zelf toevoegen, maar als je de omschrijvingen snapt, zal de spelnaam telkens voor zich spreken. De puntenverdeling gaat weer per kleur; groen 2 punten, blauw 3 punten en rood 4 punten per goed antwoord. Volgens mij is deze ronde goed te doen :), succes allemaal!

1. Niet laag + grootheid uitgedrukt in Volt

2. Beter dan zilver + jaar, decennium, ..., millennium

3. Bedolven onder de as van de Vesuvius

4. Rivier in Amerika + Beatrix

5. Niet in de zon + kasteel van koning Arthur

6. Noordelijk deel van Groot-Brittannië + 0,9144 meter

7. Bevoorrechte sociale stand + niet vrijwillig

8. Naam van een type geweer maar zonder 't'

9. Roofdier + vitaal orgaan

10. Bid en werk

11. Godin van het lot

12. Oculus in de koepel

P.S. Volgende week komt de laatste ronde online. Daarna hebben jullie nog ongeveer één week de tijd om alle nog niet door jullie ingeleverde rondes in te leveren. Uiteraard zal ik op dat moment precies aankondigen tot wanneer antwoorden kunnen worden ingezonden.
Volgens mij heb ik ze alle 12 goed.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk

De 10de (en dus laatste) ronde zal niet vandaag maar pas volgende week verschijnen. Deze ronde heb ik nog niet klaar liggen en zal ik even langer over gaan nadenken om er hopelijk een spetterende laatste ronde van te maken :)! Daarnaast krijgt iedereen op deze manier nog wat langer de tijd om achterstallige rondes in te lopen. De quiz zal eindigen op een bepaalde dag om 23.59 's avonds, precies een week nadat ronde 10 gepubliceerd is! Op dat moment moeten alle rondes ingeleverd zijn om mee te tellen voor het klassement.
terjul
Burgemeester

Bericht door terjul »

maxitaxi777 schreef:De 10de (en dus laatste) ronde zal niet vandaag maar pas volgende week verschijnen. Deze ronde heb ik nog niet klaar liggen en zal ik even langer over gaan nadenken om er hopelijk een spetterende laatste ronde van te maken :)! Daarnaast krijgt iedereen op deze manier nog wat langer de tijd om achterstallige rondes in te lopen. De quiz zal eindigen op een bepaalde dag om 23.59 's avonds, precies een week nadat ronde 10 gepubliceerd is! Op dat moment moeten alle rondes ingeleverd zijn om mee te tellen voor het klassement.
He, nog langer wachten :(
Afbeelding