Foamboard inlay
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Re: Foamboard inlay
Bij loyang heb ik nog steeds geen goed plan was eraan begonnen en tussendoor weer gestopt moet daar eens goed voor gaan zitten, heb nu even spel gedaan die ik vaker speel en dus hogere prioriteit had. Ook heeft loyang veel loze ruimte en geen speelbord als een mooie "deksel". Als ik wat gemaakt heb komt het hier wel voorbij!mazinho schreef:Mooi! Next: Loyang?
-
mazinho
- Gouverneur
Suggestie: een foam bord voor de "markt" in solo mode (grid van 4 rijen van 3 kaarten) kan dienen als deksel én functionele waarde hebben voor het spel. Kijk ernaar uit! #goodbusyfinalstruggle schreef:Ook heeft loyang veel loze ruimte en geen speelbord als een mooie "deksel".mazinho schreef:Mooi! Next: Loyang?
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Ik speel nooit solo...mazinho schreef:Suggestie: een foam bord voor de "markt" in solo mode (grid van 4 rijen van 3 kaarten) kan dienen als deksel én functionele waarde hebben voor het spel. Kijk ernaar uit! #goodbusyfinalstruggle schreef:Ook heeft loyang veel loze ruimte en geen speelbord als een mooie "deksel".mazinho schreef:Mooi! Next: Loyang?
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Snowdonia heeft nu ook een inlay voor het basisspel en de vele scenario uitbreidingen!

Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk

met behulp van Tapatalk
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Afgelopen dagen druk bezig geweest voor deze spellen!

met behulp van Tapatalk

met behulp van Tapatalk
-
Traquan
- Stamhoofd
-
mazinho
- Gouverneur
-
wensp
- Rooster Booster
Heb me ook eens gewaagd aan een foamboard inlay... Ik wou Eminent Domain en al zijn uitbreidingen graag in één doos krijgen, en tegelijk de set-up tijd verminderen.

Eerst even een plannetje uitgetekend...

En dit is het resultaat - best wel tevreden mee! Volgende spellen op de lijst: Terra Mystica, Castles Of Mad King Ludwig, Waggle Dance,...

En dit is het resultaat - best wel tevreden mee! Volgende spellen op de lijst: Terra Mystica, Castles Of Mad King Ludwig, Waggle Dance,...
Laatst gewijzigd door wensp op vr 14 jul 2017, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mazinho
- Gouverneur
Foamboard inlay
Ziet er ge-wel-dig uit!wensp schreef:Heb me ook eens gewaagd aan een foamboard inlay... Ik wou Eminent Domain en al zijn uitbreidingen graag in één doos krijgen, en tegelijk de set-up tijd verminderen.
Prachtig die tekening; ga je die voor de games die je noemt ook maken? Mag ik de Terra tekening gebruiken om zelf een insert te fabriceren?
PS: In welk programma maak je die plannetjes?
-
el_crosso
- Burgemeester
-
wensp
- Rooster Booster
Bedankt, en het is inderdaad wel de bedoeling om voor de andere spelen ook plannetjes te maken, ja. Ik zal de plannetjes hier in deze thread mee plaatsen, zo kan je ze gerust gebruiken. De plannetjes zijn trouwens gemaakt in Google Sketchup 2016... Easy peasy!mazinho schreef:Prachtig die tekening; ga je die voor de games die je noemt ook maken? Mag ik de Terra tekening gebruiken om zelf een insert te fabriceren?
PS: In welk programma maak je die plannetjes?
-
mazinho
- Gouverneur
Ik ga het met veel belangstelling volgen!!!
-
Traquan
- Stamhoofd
Laatst ook even Google SketchUp geprobeerd, maar kwam er zelf met beetje aanklooien niet echt uit hoe ik nou precies zo'n plannetje kon maken. Toch maar eens een paar tutorials volgen. 
Paar vragen trouwens voor de inlay makers hier:
- Gebruiken jullie 3mm of 5mm foam?
Ik had voor een spel een berekening gemaakt en kwam erachter dat ik met 3mm foam wél goed uitkwam en met 5mm net tekort kwam in hoogte van de doos. Is 3mm sterk genoeg?
- Wat is de beste plek om foam te kopen?
Zag dat ik alles wel via Amazon.de kon bestellen, maar misschien is er nog een betere optie?
- Hebben jullie al eens een inlay met hout gemaakt, zoals hierboven al eens gesuggereerd werd? Hoe gaat dat dan precies in zijn werk, waarmee maak je een plan en waar laat je het snijden?
Paar vragen trouwens voor de inlay makers hier:
- Gebruiken jullie 3mm of 5mm foam?
Ik had voor een spel een berekening gemaakt en kwam erachter dat ik met 3mm foam wél goed uitkwam en met 5mm net tekort kwam in hoogte van de doos. Is 3mm sterk genoeg?
- Wat is de beste plek om foam te kopen?
Zag dat ik alles wel via Amazon.de kon bestellen, maar misschien is er nog een betere optie?
- Hebben jullie al eens een inlay met hout gemaakt, zoals hierboven al eens gesuggereerd werd? Hoe gaat dat dan precies in zijn werk, waarmee maak je een plan en waar laat je het snijden?
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Ik gebruik 5mm en besteld op Bruna.nl 10 platen te gelijk kan je flink vooruit. Maar vond prijs en hoeveelheid redelijk. Ik maak geen tekeningen maar puzzel het zelf in elkaar en snij dan alles uit met stanleymes en lijm het met Hema alles lijm en dan naalden erin om te verstevigen. Wanneer lijm draag is in aantal minuten naalden er weer uit en het zit vast.