Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Pffffff peentjes zweten was dit. Ik was zo "bang" dat mijn team punt zou zeggen. Ik dacht te laat dat een pagode een punt heeft. Ik bedoelde de pagode van de Efteling voor rond en niet voor kroon.
Mijn bedoelingen met de hints:
Vijver - rond, water, ijs
Pagode - rond, pretpark
Hoepel - rond, jurk
Pinguin - ijs, vlieg (kon vlieg echt niet anders linken in mijn hoofd)
Bureau was al geraden door rood.
Geslacht hoefde niet meer.
kersje86 schreef:Ben toch nog benieuwd welke woorden bij deze hints hoorden:
Rood 1e hint: Eenheid 2 - Meter
Rood 2e hint: Defensie 3 - Bureau
Eenheid : meter en tijd (ja tijd is geen eenheid maar ik dacht daaraan )
Defensie: Brussel, Agent, Dijk en Bestand. Ik zei drie omdat jullie der zeker 3 zouden gokken en omdat 'bestand zijn tegen, misschien wat ver gezocht was'. Bureau had ik totaal niet bij stil gestaan
Dat Kop bij Speld hoorde en niet Punt, had ik wel door. Bij Punt zou je eerder Naald zeggen.
Ik had Punt nog wel als een woord dat mogelijk bij ons zou horen, maar mijn volgende keuze zou Vlieg zijn geweest, vanwege de Pinguïn. Misschien dat een omschrijving als Sneeuwgans of Sneeuwuil iets duidelijker verwijst naar Vlieg, omdat een Pinguïn niet kan vliegen.
Als ik overigens naar dat plaatje van de Pagode kijk, lijkt dat bovenste ding best wel op een Kroon. Toch?
RvdH83 schreef:Dat Kop bij Speld hoorde en niet Punt, had ik wel door. Bij Punt zou je eerder Naald zeggen.
Ik had Punt nog wel als een woord dat mogelijk bij ons zou horen, maar mijn volgende keuze zou Vlieg zijn geweest, vanwege de Pinguïn. Misschien dat een omschrijving als Sneeuwgans of Sneeuwuil iets duidelijker verwijst naar Vlieg, omdat een Pinguïn niet kan vliegen.
Als ik overigens naar dat plaatje van de Pagode kijk, lijkt dat bovenste ding best wel op een Kroon. Toch?
Ik zat ook al te denken of ik een vrouwelijke wintervogel kon bedenken
Overigens vond ik vlieg nog steeds goed passen bij pinguïn. Je zegt zelf: Een pinguïn kan niet vliegen. Dan vind ik het woord 'vlieg' toch redelijk goed passen bij pinguïn, maar dan in negatieve zin. Het is een belangrijk kenmerk dat ie niet kan vliegen. Zo gek vond ik die gedachtegang niet.
RvdH83 schreef:Dat Kop bij Speld hoorde en niet Punt, had ik wel door. Bij Punt zou je eerder Naald zeggen.
Dat is een kroon, die ze er blijkbaar voor de troonswisseling op hadden gezet. Maar ja, het ging gelukkig net goed. Nog een derde potje met de laatste 2 teamleiders?