Agricola

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test
Contacteer:

Bericht door P.T. »

Sjongesjonges, ik kan Agricola maar niet winnen van me vriendin. Der punten aantal wordt iedere keer ook steeds hoger. Vandaag versloeg ze me met 40-47 :(

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:In dat geval pas ik bij voorbaat al voor een potje League of Six met Erwin... ;-)
Schande over mij, het lukt me bijna nooit om League of Six te winnen.
Grijp je kans! :wink:
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

P.T. schreef:Sjongesjonges, ik kan Agricola maar niet winnen van me vriendin. Der punten aantal wordt iedere keer ook steeds hoger. Vandaag versloeg ze me met 40-47 :(
Ja dat gebeurd mij ook iedere keer. Ze kan op het moment supreme de betere keuzes maken.....
RJV
Jakkiebak!

Bericht door RJV »

Zooooooo, minimaal 40 punten. Hoe flik je dat?

Na mijn eerste twee potjes is mijn stand als volgt:
De eerste keer 21 punten tegen 20 voor mijn tegenstander. Echter door de drie schuldkaarten een beschamende score van 12.
De tweede keer ging al beter, 24 punten. Dit was toen goed voor een tweede plaats.

Tellen jullie dubbel :lol:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Edit: Geen regelboekje = gewoon je mond houden.
Laatst gewijzigd door cymric op vr 29 aug 2008, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test
Contacteer:

Bericht door P.T. »

Ze had een kaartje dat iedere keer als ze haar huis renoveerde, ze de actie gezinsuitbreiding kon spelen als actie gezinsuitbreiding zonder plaats kon spelen. uiteindelijk had ze 5 gezinsleden. Dat is al 15. Als je in de rest ook nog redelijk goed boert en je haalt veel maximale punten, ben je zo bij de 40. (laatste beurt had ze dan ook alle 5 de gezinsleden in kunnen zetten)

Ik had een paar kaartjes waardoor mijn akkers als kool groeiden. (1 graan pakken was voor mij door mijn kaartjes 3 graan pakken en 1 akker ploegen.)
Nja, die een aantal keer gedaan en daarna een boel graan omgezet in voedsel. Heb je vervolgens geen om kijken meer naar voedsel.

In het begin zaten we met onze score ook steeds rond de 25, langzaam gaat dat iedere keer omhoog waardoor we nu bij de 40 zitten.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

RJV schreef:Zooooooo, minimaal 40 punten. Hoe flik je dat?

Na mijn eerste twee potjes is mijn stand als volgt:
De eerste keer 21 punten tegen 20 voor mijn tegenstander. Echter door de drie schuldkaarten een beschamende score van 12.
De tweede keer ging al beter, 24 punten. Dit was toen goed voor een tweede plaats.

Tellen jullie dubbel :lol:
Mijn beste score in de familieversie met vijf spelers was 46 punten. Ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat is gegaan. Er bleven steeds de juiste dingen op de voor mij goede momenten liggen.
RJV
Jakkiebak!

Bericht door RJV »

Zo, zojuist was het nog erger :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

6 punten in de familie variant :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
aicirtap
Critico
Contacteer:

Bericht door aicirtap »

Even ter info:

Agricola wordt op zaterdag 6 sept gedemonstreerd door 999 games op de ducosim beurs in utrecht.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

RJV schreef:Zo, zojuist was het nog erger :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

6 punten in de familie variant :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
WTF?

Bij de familieversie (tweepersoons) heeft de winnaar bij ons doorgaans 35-40 punten. Met het E-deck is dat zo'n tien punten meer. De andere decks heb ik nog niet met twee gespeeld (maar de scores met meer liggen in de buurt van die van het E-deck).
Afbeelding
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Zeker WTF, wij komen door de regel niet voorbij de 20-25 punten. Misschien een kleine uitleg over de gevolgde strategie?
Wim 999
Uitgever
Contacteer:

Bericht door Wim 999 »

Viva schreef:Zeker WTF, wij komen door de regel niet voorbij de 20-25 punten. Misschien een kleine uitleg over de gevolgde strategie?
Ik probeer vaak eerst een voedselvoorziening op gang te krijgen. Welke ligt aan het spelverloop. Of een mooie graan + bak met een Oven cyclus of een flinke vee (schaap vroeg in het spel) stapel opbakken met een Fornuis.

De volgende stap is huisuitbreiden (meetsal houten huis, soms leem. Bij voorkeur 2 kamers tegelijk), dan gezin uitbreiden.

Als dat gelukt is wordt het tijd voor renovaties, grotere weides en meer akkers.

De volgorde is wel altijd afhankelijk van het spelverloop en de voedselstrategie die ik ben gaan volgen. Weides zijn belangrijker als je veestapels hebt om op te eten (zorg dat ze altijd kunnen jongen, da's 'gratis' eten als je meet in acties).

Zodra je met kaarten speelt is het belangrijk om te onthouden dat kaarten niet zaligmakend zijn. Speel alleen je beste 2-6 kaarten en alleen als ze je echt helpen.
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

De allereerste keer dat ik het speelde (niet de familieversie) was het scoreverloop: 49, 2x 40 en 32.
De tweede keer was de score 52, 46 en 33. Vooral de familieleden tikken lekker aan. Helaas ben ik steeds laatste geworden dus ga ik nog flink oefenen voor een overwinning. :wink:
Let's play games!
aicirtap
Critico
Contacteer:

Bericht door aicirtap »

Ik ga hem wss zaterdag op ducosim beurs proberen.

Maar staan de nederlandse regels ergens online?

Heb net de plaatjes gezien, het ziet er geweldig uit :lol: Lijkt of er iemand met fimo klei in de weer is geweest :P
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Contacteer:

Bericht door Rubik »

Even mijn scoreboek erbij gepakt. De uitslagen zijn allemaal behaald met het familiespel, dus zonder kaarten.

19-22-24-28
23-24-25-28-32
12-25-25-27-29
18-22-23-24-30
20-24-26-28-31
15-19-24-30-31
19-26-26-30
12-15-25-27
24-33
20-21-26-26-32

We hebben het familiespel met 5 ervaren spelers een keer in 55 minuten uitgespeeld. Meestal duurt een spelletje echter een stuk langer.

Ronald
Plaats reactie