Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het enige dat ik ervan weet is dat ze er naar aan het kijken zijn.
Is er een manier om mijn vraag direct te stellen aan deze "ze" die je noemt?
Ja, dan moet je Crowdfinder direct benaderen uiteraard of lid worden van de facebookgroep waar ik al eens eerder aan heb gerefereerd in deze rubriek en ze het daar aan hun vragen. Het valt me de laatste tijd wel op dat ze relatief laat (lees: aan het einde van de kickstartercampagne) op Crowdfinder een Kickstarter-spel aanbieden, waardoor je weinig tijd hebt als koper om het spel aan te schaffen. Dit is uiteraard een constatering en niet zo zeer een verwijt aan CF, aangezien ik weet dat het ook best wel vaak voor komt dat de uitgever pas laat met grouppledges-prijzen komen.
Het komt wel regelmatig voor dat je bij Crowdfinder nog kunt aansluiten terwijl de Kickstarter officieel is afgelopen, dus daar wordt weer tijd mee gewonnen.
Geerius schreef:
Het komt wel regelmatig voor dat je bij Crowdfinder nog kunt aansluiten terwijl de Kickstarter officieel is afgelopen, dus daar wordt weer tijd mee gewonnen.
Dat antwoord ligt toch echt wel wat genuanceerder: dat gebeurt veelal als er een retailerpledge wordt aangeboden, waarvan de prijzen pas na de kickstartercampagne bekend worden gemaakt. Dat is op zich best fijn, maar dan wel met de aanname dat dat bekend is bij je als backer. Het komt namelijk nu ook regelmatig voor dat het CF toch lukt om nog een groepspledge te regelen, terwijl je dat als backers tot het einde van de campagne niet wist. Het advies voor dergelijke campagnes is dan ook om € 1/ $ 1 te backen en dan later over te stappen op de de CF-pledge en in het geval dat die er niet komt de financiële afhandeling vervolgens te doen in de pledge-manager.