Foamboard inlay

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

suzanne24
Geheim Genootschap

Re: Foamboard inlay

Bericht door suzanne24 »

Heel mooi gedaan!
Afbeelding

Labels:
wensp
Rooster Booster

Bericht door wensp »

finalstruggle schreef:Heb je met deze inlay nog voldoende ruimte voor de uitbreiding? Dat was met mijn inlay de grootste puzzel met al die borden en extra terra tegels. Ik gebruik ook dan 5mm ipv 3mm dikte.
Bedankt allemaal :)

Over het maken van de insert heb ik een dikke middag gedaan. Maar het plannen en ontwerpen was iets meer werk, daar heb ik toch enkel avonden op liggen sukkelen - tot het aha-moment kwam!

Ik heb deze inlay gemaakt met de uitbreiding in gedachten. Deze (extra bord, persoonlijke bordjes, tegels, houtwerk,...) past er helemaal bij in. Ik heb inderdaad wel gewerkt met 3mm foamboard en de bodems zelfs met 1mm foambord. Dit is echt wel stevig genoeg hoor...
Afbeelding
Traquan
Stamhoofd

Bericht door Traquan »

Prachtig!

Ik ga me er ook ooit nog eens aan wagen. Caverna, Small World, Grand Austria Hotel en Finca staan dan in ieder geval in de rij voor een behandeling. :)
Afbeelding
MattiasD
Grote Dienaar

Bericht door MattiasD »

linkje naar men laatst gemaakte insert voor Rebellion: https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... tem4708087
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door mazinho »

wensp schreef:Ik heb de eerste dagen van de vakantie niet in ledigheid doorgebracht!

Het etalagebord met tempelbonus tegels en stadsbonus-tegels kan effectief rechtstaan, zodat iedereen het goed kan zien. De lege bakjes en vakjes zijn voor de uitbreiding, die ik (nog? :)) niet heb... Alle promo-tegels zitten er wel al in.

Dit was een leuke denkoefening... Hier en daar op bgg goede ideeën op gedaan, maar toch mijn eigen ding ervan gemaakt!
WOW!!!
Kan u de bouwplaten delen?
Waanzinnig mooi; diepe buiging!
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Schitterend weer!

Zelf nu ook wat materialen gekocht om eens wat te gaan knutselen, maar zal mijzelf maar niet dit als voorbeeld stellen. Dan ga ik mezelf nog al teleurstellen ;)
wensp
Rooster Booster

Bericht door wensp »

mazinho schreef:WOW!!!
Kan u de bouwplaten delen?
Waanzinnig mooi; diepe buiging!
Bedankt!

Ik zal de extra bouwplaten met afstandsmaten hier even in link zetten (de andere staan wat hoger in deze thread), dan spam ik dit draadje niet met nog meer foto's :)

http://i.imgur.com/dUY6cr3.jpg
http://i.imgur.com/8s40cRz.jpg
http://i.imgur.com/fv40asT.jpg

Ik heb er snel de cijfers even bijgezet, moest ik hier en daar iets vergeten zijn, dan vraag je het maar! Ik gebruik normaal gezien enkel 3mm foamboard, enkel de onderkanten hier is 1mm foamboard en de speciale vorm voor de stadstegels is een plaatje van 5mm foamboard. Veel plezier!
el_crosso schreef:Schitterend weer!

Zelf nu ook wat materialen gekocht om eens wat te gaan knutselen, maar zal mijzelf maar niet dit als voorbeeld stellen. Dan ga ik mezelf nog al teleurstellen ;)
Toch proberen! Goed voorbereiden is driekwart van het werk!
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Mesjes, liniaal en mat in huis.
Nu nog ergens foamboard scoren en een duidelijk plan voor een van de spellen.
(51st State, Orleans, RftG, Carson City, etc)
kristofbe
Grote Dienaar

Bericht door kristofbe »

Indrukwekkend allemaal, jullie overtuigen mij allemaal!! Heb juist nog een vraag! Ik plaats altijd mijn bordspellen verticaal, vallen er geen stukken uit hun opbergvakjes (als de spanning wat minder is op het deksel)?
Ik heb nu veel problemen met spelmateriaal dat zich random verplaatst in de doos (ik verhuis mijn spellen heel veel). Ik ben dus op zoek naar een inlegsysteem waar alles vast in zit!
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Bij mij blijft vrij wel in 95% van de inlay's perfect zitten in alle omstandigheden. Uiteraard moet de doos dan wel goed sluiten. Vaak valt er eens bij een spel een blokje hout of fiche naar ander vakje maar als je niet overdreven hard schud en je normaal omgaat wat vervoer betreft blijft alles zitten. Mijn spellen staan ook rechtop in de kast.
NoenkelYani
Sojaboon

Bericht door NoenkelYani »

kristofbe schreef:Indrukwekkend allemaal, jullie overtuigen mij allemaal!! Heb juist nog een vraag! Ik plaats altijd mijn bordspellen verticaal, vallen er geen stukken uit hun opbergvakjes (als de spanning wat minder is op het deksel)?
Ik heb nu veel problemen met spelmateriaal dat zich random verplaatst in de doos (ik verhuis mijn spellen heel veel). Ik ben dus op zoek naar een inlegsysteem waar alles vast in zit!
ik maak mijn foamboard inlays altijd zo dat ik m'n spellen zowel horizontaal als verticaal kan plaatsen zonder dat er stukjes uitvallen. Gewoon ervoor zorgen dat alle vakjes tot mooi bovenaan de doos aansluiten en daar heb je geen probleem meer mee :)
kaiji
Locomotief

Bericht door kaiji »

Gisteren een inlay gemaakt voor de nieuwe Mansion of Madness (second edition). De nieuwe versie kan uitgebreid worden met de figuren en tegels van de eerste versie en 2 uitbreidingen.
Ik heb geprobeerd om alles in 2 dozen te krijgen en dat is ook gelukt. Ik heb de basis dozen van de eerste en de tweede uitgaven gebruikt.

finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Weer druk in de weer geweest met de volgende spellen:

Agricola voor 2 (Inc uitbreiding):

Ora et labora:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Net werk weer!
dinozaurplanet
Jakkiebak!

Bericht door dinozaurplanet »

Nav de mooie inlays die ik hier en bij een collega voorbij heb zien komen toch maar besloten ook eens de stap te wagen. Ik ergerde me al tijden aan het feit dat ik mijn paar Dixit uitbreidingen niet kwijt kon in de originele doos (Odyssey, 2, 3, 4, Daydreams, en een paar promo's). Ik hoefde dus niet lang na te denken over mijn eerste probeersel.

Ik ben begonnen met de hele doos, daarna de twee tussenschotjes over de hele lengte, en tot slot de afhellende schotjes zodat je er prima tussen kan met je vingers om de kaarten op te pakken.

Omdat de onderste kaarten lastig op te pakken waren heb ik in ieder vakje in het midden een rechthoekig stukje foam core geplakt. Zo kun je makkelijk met je vinger onder de kaarten komen en kantelen ze ook mooi de andere kant op waardoor ze nog eenvoudiger eruit te halen zijn. Een van de vakjes heb ik gevuld met de stemkaarten en -pionnen en de konijntjes uit Odyssey.

Na alles in elkaar gezet te hebben bedacht ik me dat ik vergeten was inkepingen te maken om het scorebord (uit Dixit Odyssey) er in te stoppen. Als ik het bord er bovenop legde, kon de doos niet geheel dicht (halve cm over). Om niet helemaal opnieuw te hoeven beginnen heb ik de dremel gepakt en daarmee alsnog de inkepingen uitgesneden. Daardoor zijn die cuts helaas niet zo strak als de rest, maar de doos sluit nu in elk geval weer perfect.

Al met al wel tevreden met de eerste poging! :)
IMG_8509.JPG
(166.18 KiB) 174 keer gedownload
FullSizeRender.jpg
(222.13 KiB) 174 keer gedownload
FullSizeRender-2.jpg
(196.08 KiB) 174 keer gedownload
IMG_8514.JPG
(224.56 KiB) 174 keer gedownload
IMG_8515.JPG
(209.34 KiB) 174 keer gedownload
IMG_8516.JPG
(233.31 KiB) 174 keer gedownload
IMG_8517.JPG
(220.94 KiB) 174 keer gedownload
IMG_8518.JPG
(228.43 KiB) 174 keer gedownload
Laatst gewijzigd door dinozaurplanet op zo 18 sep 2016, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding