Hoe om te gaan met thema's van bordspellen? n.a.v. Maracaibo

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Akahige
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: ゲームが好。右翼が嫌い。

Re: Hoe om te gaan met thema's van bordspellen? n.a.v. Marac

Bericht door Akahige »

Bedoel je nu weer de Dalit in India?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Edwin84 schreef:
Erwin schreef:
Akahige schreef: All lives matter is hier "slechts" een reactionaire mening. In de VS is het een bagatellisering van dodelijk politiegeweld, in ieder geval in de ogen van de mods van BGG. Ik denk dat het te vergelijken is met waarom posts met Holocaust-ontkenning ook van dit forum asap zouden worden verwijderd.
In een paar regels goed verwoord. Context. Afbeelding
Ja dat is beetje het probleem van Amerika. Zij zien zichzelf als het middelpunt van het universum. Zij houden er geen rekening mee dat er ook nog andere landen zijn.
Ik vind jouw betoog oninteressant en irrelevant voor het punt dat ik met mijn reactie wilde maken. Ik hoop niet dat je een inhoudelijke reactie van mij verwacht. Die gaat er namelijk niet komen.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Akahige schreef: Bedoel je nu weer de Dalit in India?
Ik bedoel racisme in de hele wereld. De Dalit is maar een voorbeeld.

Ik vind het bekrompen dat bij racisme andere bevolkingsgroepen compleet genegeerd worden.

Wat denk je van de moderne slavernij en racisme in Dubai?

Of racisme tussen joden en moslims in Israël? Of de behandeling van mensen die in streng Islamtische landen ongelovig zijn, maar wel in dat land geboren zijn?

Als het om het racisme gaat zoals meer moeite hebben om een baan te vinden of sneller door de politie er worden uitgepikt hebben in Amerika Mexicanen en andere Latinos het niet minder zwaar.

Hier in Nederland zoals ik eerder aangaf bijvoorbeeld Chinezen, Polen of Marrokanen.

En Erwin ik had jou per abuis gequote. Het ging om de tekst over BGG die jij hebt gequote.

Ik vind het terecht als mensen lelijke dingen over andere bevolkingsgroepen zeggen dat ze ingrijpen, maar aandacht voor sndere vormen van racisme vragen in eenntopic over racisme zou toch niet gecensureerd moeten worden.
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

[...]
niet terzake doende opmerkingen verwijderd door JeVo
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

Beste forumleden,

Het moderatorenteam van Bordspelmania heeft dit draadje nauwgezet gevolgd en jullie de kans gegeven zijn/haar mening te ventileren. We waarderen het dat de discussie in de meeste gevallen respectvol is gevoerd.
Het lijkt er op dat het onderwerp van de kolonisatie en de gevolgen ervan van vele verschillende kanten is belicht. De laatste dagen worden eerder de reeds aangehaalde standpunten herhaald en komen er geen nieuwe inzichten meer aan bod.
Daarom willen wij van de gelegenheid gebruik maken dit draadje te sluiten. Het is goed dat we ons bezinnen over die dingen die we als vanzelfsprekend ervaren, maar het voor anderen niet zijn. Ook -maar niet alleen- als het over spellen gaat.
Wij willen benadrukken dat er geen sprake is van censuur, anders hadden we dit draadje gewoon niet toegelaten. Maar op een bepaald moment moet je de discussie hier achter je laten. Een betere wereld maak je immers niet door hier te blijven discussiëren en argumenteren, zonder echt naar mekaar te luisteren. Een betere wereld, die maak je samen met je medemensen in kleine en grote dingen van het dagelijkse leven. Soms in kleine stappen, soms in meer stormachtige momenten.

Hopende op jullie begrip,
Team Bordspelmania