De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1

Speel het populaire Weerwolvenspel online met andere forumleden.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: De Weerwolven van Wakkerdam - Spel 1

Bericht door Bridget »

Een bijzondere nacht. De maan heeft alles gezien, de bomen fluisteren er nu nog over.

Er zijn 2 mensen op oorlogspad gegaan vannacht. De laatste weerwolf en de heks. Terwijl de weerwolf zich gereed maakt om naar het huisje van de heks te gaan sluipen, staat diezelfde nacht de heks ineens voor zijn neus!

Er ontstaat een worsteling, er worden rake klappen uitgedeeld. De heks pakt snel haar doodsdrankje en gooit die over de kop van de wolf. De weerwolf haalt uit met zijn scherpe klauwen en tanden. Gelukkig is één druppeltje van het drankje op de lippen van de wolf voldoende om hem te doden. Maar ook de heks is erg gewond, en is aan het doodbloeden.

De volgende ochtend zien we in de eerste zonnestralen een bloederig tafereel. Het ziet er triest uit, maar toch hebben de dorpsbewoners er een goed gevoel bij. Ze zien namelijk de laatste weerwolf ook vermoord liggen.

16 feet Pauly ziet zijn geliefde liggen en stort van liefdesverdriet ook ten aarde. Snikkend schreeuw en brult hij, "Waarom heeft het zover moeten komen? We zouden toch gelukkig worden als kolonisten in een nieuw dorp?"

Syroit - Weerwolf
Ditterio - Heks en geliefde
16 feet Pauly - Burger en geliefde

(De regels spreken elkaar tegen of de heks of de weerwolf deze nacht zou overleven. In overleg heb ik besloten voor deze ene keer beide te laten doodgaan, het zou een kwestie van tijd zijn, en de volgende dag zou de laatste weerwolf alsnog op de brandstapel worden gezet. Bij spellen in de toekomst gaat dit niet meer gebeuren).

Winnaars - De Burgers: Jonathan, Rober, Flash, Kezusrijst en Pieter.schutz.
--------------------------------

Het was een hele bijzondere tijd in het dorp. Nog nooit zo snel hebben de ziener, heks en geliefden elkaar gevonden en kregen zij toestemming via PB informatie uit te wisselen.

Ik wil iedereen bedanken voor het spel.

Halverwege het spel gingen mensen te over-enthousiast het plot van het verhaal al neerzetten. Dit was niet toegestaan en de bijdragen zijn weer verwijderd, waardoor weer verwarring bij de anderen ontstond.
Het spel is immers, ook al denk je te weten hoe het zit, probeer je mede dorpsgenoten in het verhaal van je gelijk te overtuigen en de wolven er 1 voor 1 uit te werken.

Verder zijn zo hier en daar de regels verduidelijkt en aangescherpt. Het volgende spel moeten we helemaal zonder twijfel en onzekerheden kunnen spelen. Uiteraard blijf ik beschikbaar voor nog meer vragen en suggesties.
Laatst gewijzigd door Bridget op di 05 jun 2012, 10:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Everybody has the right to play...
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Bridget,

Bedankt voor de begeleiding.

We hadden het moeilijk als weerwolven, zeker omdat onze opperwolf een van zijn onderdanen MOEST uitschakelen. De verdenking op Misth en mij was hierdoor jammergenoeg niet genoeg weggenomen. We hebben nog even stand kunnen houden.

Namens de wolven tot een volgende keer :twisted:
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Bridget, het zou leuk zijn om alle rollen te weten. Zou je dat nog aan kunnen vullen?

Ik wist dat dit zou gaan gebeuren. Knap gespeeld!
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Ik had gehoopt dat ik de heks kon uitschakelen voordat deze mij kon uitschakelen. Elk slachtoffer is een slachtoffer dacht ik zo :twisted: . Misschien dan nog een goede ziel zover krijgen om nog een onschuldige op de brandstapel te gooien, maar echte winst zat er niet meer in vreesde ik.
Bridget
Phoenix

Bericht door Bridget »

Wat er volgens mij gebeurde:
De geliefden 16 feet Pauly en Ditterio hadden al contact. Jonathan zag Ditterio de eerste nacht en sloot zich aan bij de samenwerking.
Misth moest als burgemeester-wolf kiezen uit Syroit en Wyckyd. Beide ook wolf, dus er moest een teamgenoot opgeofferd worden.
De volgende nacht werd Misth door ziener-Jonathan gezien. De Heks-Ditterio redde Rober en die werd ook bij de samenwerking betrokken.
Misth ging op de brandstapel en Syroit hadden ze goed geraden.

Ben ik iets vergeten?
Mistharfare
Website beheerder

Uiteindelijk is 16 Feet Pauly op de valreep dus ook gestorven. :twisted:
Mistharfare
Website beheerder

Bridget schreef:Wat er volgens mij gebeurde:
De geliefden 16 feet Pauly en Ditterio hadden al contact. Jonathan zag Ditterio de eerste nacht en sloot zich aan bij de samenwerking.
Misth moest als burgemeester-wolf kiezen uit Syroit en Wyckyd. Beide ook wolf, dus er moest een teamgenoot opgeofferd worden.
De volgende nacht werd Misth door ziener-Jonathan gezien. De Heks-Ditterio redde Rober en die werd ook bij de samenwerking betrokken.
Misth ging op de brandstapel en Syroit hadden ze goed geraden.

Ben ik iets vergeten?
Toch knap dat Syroit en ik Ditterio nog nagenoeg op gelijke hoogte heb weten te krijgen op 1 stem na. Het had anders gelopen als ik niet was gezien.

Ik snap alleen niet goed waardoor Wyckyd nou zo verdacht werd. Kan iemand dat uitleggen?
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft 16 feet pauly de boel ook niet overleeft... Toen hij zag dat zijn geliefde ditterio het loodje heeft gelegd is hij van verdriet gestorven...
Afbeelding
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Syroit doet alsnog een vreugdedansje in het vagevuur. Toch nog een dooie extra :twisted:
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Voor mij kwam dat door kezuskrijst. Die vertelde dat hij GTST ging kijken, op een bankje naar de inwoners ging kijken en Pauly had zien optreden. Ik verbond hieraan de conclusie dat hij de ziener was en dat hij had gezien dat Wyckyd een weerwolf was. Ik heb hem daarin gevolgd.
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be

Bericht door ditterio »

Ik moet zeggen dat alles heel goed meezat voor de burgers. Ik kreeg meteen te horen dat ik een koppel was met 16 feet pauly. We contacteerden elkaar via pb en zo wist hij dat ik heks was en ik wist dat 16 feet pauly gewone burger was. Nadien contacteerde Jonathan mij om te zeggen dat hij me de eerst nacht had gezien en wist dat ik heks was. Toen waren we al met 3 man zeker. Syroit vond ik al heel vroeg verdacht en ons plan was om syroit op de brandstapel te plaatsen en Joanthan zou dan ’s nachts naar rober kijken (omdat we rober verdacht vonden met zijn soep en dachten dat hij de rol van heks claimden). Maar wat gebeurde er? In plaats van syroit ging wyckyd op de brandstapel en dat was een groot geluk, want wyckyd was op dat moment nog totaal niet verdacht. Op dat moment stonden Misth, Rober en Syroit op ons verdachtenlijstje. Jonathan keek naar Rober en zag dat Rober onschuldig was dus namen we rober op in onze groep die toen uit 4 personen bestond. Ondertussen was Misth verdacht geworden omdat hij syroit zo beschermde. We stelden voor om Jonathan naar Misth te laten kijken en hij zag ’s nachts dat Misth wolf was. Toen waren we zeker. Misth, Wyckyd en Syroit werkten samen. Je zag ook duidelijker de linken tussen deze 3 personen. In diezelfde nacht beschermde ik iedereen en zo werd rober gespaard. Ik besloot mij op te offeren en mij bekend te maken als heks om zo de burgers te laten winnen.

Chapeau aan Bridget die met strenge hand alles in goede banen heeft kunnen leiden. Het was zeker niet makkelijk gezien de onverwachtse wendingen, maar voor de volgende spellen moeten er heel duidelijke afspraken gemaakt worden, want het was voor mij oa. op bepaalde momenten niet helemaal duidelijk wat wel en niet mocht op gebied van info delen en beschuldigingen uiten. De grens was heel dun, maar ik begrijp dat Bridget moest ingrijpen in mijn post waarin ik heel het verhaal blootlegde. Als die post was blijven staan, was het spel meteen afgelopen.

Chapeau aan de burgers met hun overwinning!

Chapeau aan de weerwolven die tot de laatste minuut zich met hand en tand bleven verdedigen en er toch nog in slaagden om een aantal personen te overtuigen van hun onschuld.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Mijn liefste Ditterio!! Ik kan zo niet verder leven. Oh oh oh ik heb haar nog zo gewaarschuwd dat ze niet zo een grote mond moest hebben, potjandorie!? Waarom moest die verdomde weerwolf haar nemen en niet die ziener met een even grote mond!?! Ik ben blij dat de rest veilig is en hun leven kunnen leiden. Rober wordt de nieuwe burgemeester, loco-burgemeester.

Blergh *mes gaat door het hart* Zonder dank!?
Laatst gewijzigd door 16 Feet Pauly op di 05 jun 2012, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Bridget
Phoenix

Bericht door Bridget »

Inderdaad correctie: Sorry 16 feet Pauly, je behoort niet tot de winnaars.
Ik zal bovenstaande post aanpassen.
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

@Ditterio, 1 klein detail, ik heb rober niet gezien omdat er maar twee nachten zijn geweest, maar jij hebt hem toen gered waardoor we zeker wisten dat hij ook goed was ;)

@Bridget, wie was de jager en wie was cupido?

@De wolven, heel goed gespeeld!

@Ons groepje, We hebben dat goed gedaan he jongens :D

@Iedereen, Ik hoop dat je de volgende ronde weer allemaal mee doen met nog andere mensen dat jullie kennen en dat we er een super groot potje van maken! :D

Gaan we nu echt wachten tot binnen 3 maand na de vakantie?? :( Kunnen we nog nog geen spelletje spelen?
Jonathan
Jakkiebak!

Bericht door Jonathan »

16 Feet Pauly schreef: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Mijn liefste Ditterio!! Ik kan zo niet verder leven. Oh oh oh ik heb haar nog zo gewaarschuwd dat ze niet zo een grote mond moest hebben, potjandorie!? Waarom moest die verdomde weerwolf haar nemen en niet die ziener met een even grote mond!?! Ik ben blij dat de rest veilig is en hun leven kunnen leiden. Rober wordt de nieuwe burgemeester, loco-burgemeester.

Blergh *mes gaat door het hart* Zonder dank!?
Haha :p "zonder dank" ^^ Seg en waarom mag ik geen burgemeester worden?? :D

En owjo, wat hebt gij met u berichtje gedaan dat die niet past? Ik heb mijn beeld even tot 50% moeten verkleinen denk ik :p