Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
ditterio schreef:... Maar wat gebeurde er? In plaats van syroit ging wyckyd op de brandstapel en dat was een groot geluk, want wyckyd was op dat moment nog totaal niet verdacht. Op dat moment stonden Misth, Rober en Syroit op ons verdachtenlijstje.
Wij hadden het als wolven niet makkelijk - in de eerste stemming waren we gelijk alledrie verdacht. Degene die mij het eerste beschuldigde was Rober (toch?) en dat leek redelijk uit het niets te komen. Maar vond wel gelijk bijval. Ik dacht dat Rober de ziener was, en dat ik was ontdekt. Vandaar dat de wolven besloten mij op te offeren.
Op dat moment hadden Misth en Syroit ook al wat duidelijk partij gekozen voor elkaar, dus ik denk dat als Misth wel voor Syroit had gekozen, dat ook erg vreemd was geweest.
We zaten sowieso in een vervelende situatie: Misth moet kiezen tussen twee wolven. Betekent dat zodra hij wordt ontdekt, gelijk alle wolven bekend zijn.
ditterio schreef:... We contacteerden elkaar via pb en zo wist hij dat ik heks was en ik wist dat 16 feet pauly gewone burger was. Nadien contacteerde Jonathan mij om te zeggen dat hij me de eerst nacht had gezien en wist dat ik heks was. Toen waren we al met 3 man zeker...
Bridget schreef:PB gebruik: Pb is alleen toegestaan tussen de weerwolven en de geliefden.
Later in het spel kan de ziener contact opnemen met degene die hij gezien heeft, en de heks contact opnemen met degene die hij gered heeft. Verder dient PB gebruik vermeden te worden en alle discussies openbaar op het forum plaats te vinden.
Heb Weerwolven dus al wel 's eerder gespeeld op een forum, dus heb de regels vluchtig doorgelezen, maar had dit helemaal gemist. Ik ben gewend dat alleen de wolven mogen PM'n. De anderen moeten juist al hun afstemming doen via de gewone thread, zodat eventuele samenwerkingen ook gespot kunnen worden. Dat lijkt me ook het meest overeenkomen met het echte spel: de wolven kunnen 's nachts in stilte nog wel wijzen en zo overleggen, maar geen van de andere rollen kan dit.
Mag ik als Wolf dan ook iemand na nacht 1 een PM sturen, en doen alsof ik de ziener ben?
En krijgen de geliefden in het gewone spel van elkaar te zien welke rollen ze hebben?
Bridget schreef:Halverwege het spel gingen mensen te over-enthousiast het plot van het verhaal al neerzetten. Dit was niet toegestaan en de bijdragen zijn weer verwijderd, waardoor weer verwarring bij de anderen ontstond.
Het spel is immers, ook al denk je te weten hoe het zit, probeer je mede dorpsgenoten in het verhaal van je gelijk te overtuigen en de wolven er 1 voor 1 uit te werken.
Waarom is dit niet toegestaan? Ik heb de post van Ditterio niet gezien, maar als je de rollen hebt uitgevogeld en je veilig genoeg voelt om dit bekend te maken, dan doe je dat toch om je dorp te redden? Vond die laatste post van Ditterio bv erg goed - terug gaan in de thread om te zien hoe Misth, Syroit en ik op elkaar reageren.
Ik speel het spel zelf denk ik ook meer voor het gepuzzel, dan voor het verhaalgedeelte - de posts over soep, koeien en hout sprokkelen zijn leuk, maar ik vind de posts over vermoedens en acties leuker.
Wyckyd schreef:Waarom is dit niet toegestaan? Ik heb de post van Ditterio niet gezien, maar als je de rollen hebt uitgevogeld en je veilig genoeg voelt om dit bekend te maken, dan doe je dat toch om je dorp te redden? Vond die laatste post van Ditterio bv erg goed - terug gaan in de thread om te zien hoe Misth, Syroit en ik op elkaar reageren.
Ik speel het spel zelf denk ik ook meer voor het gepuzzel, dan voor het verhaalgedeelte - de posts over soep, koeien en hout sprokkelen zijn leuk, maar ik vind de posts over vermoedens en acties leuker.
Ik denk dat het een verschil is of je een vermoeden hebt of feitelijk gezien weet dat iets zo is. Een ziener bijv. kan met argumenten proberen de groep te overtuigen dat iemand een weerwolf is of duidelijk zeggen dat hij/zij ziener is en dat iemand anders een weerwolf is.
Volgens mij is het eerste toegestaan en het tweede niet.
In het echte spel kan je ook fluisteren tegen anderen zonder dat anderen het opmerken of krijg je je geliefde te zien en kan je met gebaren ook duidelijk maken wat je rol is. Maar je hebt een punt. Er moeten duidelijke afspraken komen ivm de pm’s.
ditterio schreef:Ik moet zeggen dat alles heel goed meezat voor de burgers. Ik kreeg meteen te horen dat ik een koppel was met 16 feet pauly. We contacteerden elkaar via pb en zo wist hij dat ik heks was en ik wist dat 16 feet pauly gewone burger was. Nadien contacteerde Jonathan mij om te zeggen dat hij me de eerst nacht had gezien en wist dat ik heks was. Toen waren we al met 3 man zeker. Syroit vond ik al heel vroeg verdacht en ons plan was om syroit op de brandstapel te plaatsen en Joanthan zou dan ’s nachts naar rober kijken (omdat we rober verdacht vonden met zijn soep en dachten dat hij de rol van heks claimden). Maar wat gebeurde er? In plaats van syroit ging wyckyd op de brandstapel en dat was een groot geluk, want wyckyd was op dat moment nog totaal niet verdacht. Op dat moment stonden Misth, Rober en Syroit op ons verdachtenlijstje. Jonathan keek naar Rober en zag dat Rober onschuldig was dus namen we rober op in onze groep die toen uit 4 personen bestond. Ondertussen was Misth verdacht geworden omdat hij syroit zo beschermde. We stelden voor om Jonathan naar Misth te laten kijken en hij zag ’s nachts dat Misth wolf was. Toen waren we zeker. Misth, Wyckyd en Syroit werkten samen. Je zag ook duidelijker de linken tussen deze 3 personen. In diezelfde nacht beschermde ik iedereen en zo werd rober gespaard. Ik besloot mij op te offeren en mij bekend te maken als heks om zo de burgers te laten winnen.
In mijn verwijderde post stond ongeveer hetzelfde als hierboven (zonder de info die ik op dat moment nog niet wist natuurlijk) en zonder iemand bij naam te noemen. Ik sprak enkel over mezelf, de ziener en slachtoffers, maar heb nooit de namen jonathan, rober of andere namen genoemd.
Wyckyd schreef:Waarom is dit niet toegestaan? Ik heb de post van Ditterio niet gezien, maar als je de rollen hebt uitgevogeld en je veilig genoeg voelt om dit bekend te maken, dan doe je dat toch om je dorp te redden?
Flash schreef:Ik denk dat het een verschil is of je een vermoeden hebt of feitelijk gezien weet dat iets zo is. Een ziener bijv. kan met argumenten proberen de groep te overtuigen dat iemand een weerwolf is of duidelijk zeggen dat hij/zij ziener is en dat iemand anders een weerwolf is.
Volgens mij is het eerste toegestaan en het tweede niet.
Nou ja, in principe kan iedereen zeggen: "Ik ben de Ziener en Flash is een weerwolf". Als ik de Ziener bent, dan word ik waarschijnlijk vannacht opgegeten. Of ik ben een wolf die een geweldige gok waagt - en dat is toch ook prima?
ditterio schreef:
Ik kreeg meteen te horen dat ik een koppel was met 16 feet pauly....
Nadien contacteerde Jonathan mij om te zeggen dat hij me de eerst nacht had gezien en wist dat ik heks was. Toen waren we al met 3 man zeker...
ditterio schreef:In mijn verwijderde post stond ongeveer hetzelfde als hierboven (zonder de info die ik op dat moment nog niet wist natuurlijk) en zonder iemand bij naam te noemen. Ik sprak enkel over mezelf, de ziener en slachtoffers, maar heb nooit de namen jonathan, rober of andere namen genoemd.
Nou, zo'n post zou ik prima (en logisch) vinden. Ook als ik Weerwolven in het echt speel, is het een beetje opbouwen van info totdat iemand zo'n verhaal kan doen. En het is aan de weerwolven om te zorgen dat niemand dit kan, of om zelf met een geweldig verhaal te komen.
Misschien dat dit nu mis kan gaan juist omdat er al zoveel mensen mogen pb'n?
Ik ben het wel een beetje eens met de eerder genoemde mening. Ik vindt het jammer als het PM-gebruik te groot wordt. Als ik het vergelijk met het reële spel is dit inderdaad ook onmogelijk en dat kan ook de reden zijn om een post te verwijderen. Ten slotte weten 3 (of 4) veel meer dan 1 en de sport is juist uit al de vermoedens die mensen uitspreken de waarheid te extraheren.
Ikzelf was overigens Cupido. En begrijp dat de geliefden weten wie ze zijn van elkaar, maar ook daarbij vind ik het wel leuker als ze elkaars rol niet weten. Des te groter de verrassing als het een wolf en de ziener blijken te zijn. Ik mis het spelgedeelte een beetje als mensen samen al helemaal communiceren en daarmee überhaupt al een meerderheid hebben. Ik zou het leuker vinden als we een volgend spel afspreken om PB's te beperken tot de weerwolven onderling over hun slachtoffer, en verder de rollen richting de spelleiding. Ik denk dat dat wel een uitdaging kan zijn.
pieter.schutz schreef:Ik ben het wel een beetje eens met de eerder genoemde mening. Ik vindt het jammer als het PM-gebruik te groot wordt. Als ik het vergelijk met het reële spel is dit inderdaad ook onmogelijk en dat kan ook de reden zijn om een post te verwijderen. Ten slotte weten 3 (of 4) veel meer dan 1 en de sport is juist uit al de vermoedens die mensen uitspreken de waarheid te extraheren.
Ikzelf was overigens Cupido. En begrijp dat de geliefden weten wie ze zijn van elkaar, maar ook daarbij vind ik het wel leuker als ze elkaars rol niet weten. Des te groter de verrassing als het een wolf en de ziener blijken te zijn. Ik mis het spelgedeelte een beetje als mensen samen al helemaal communiceren en daarmee überhaupt al een meerderheid hebben. Ik zou het leuker vinden als we een volgend spel afspreken om PB's te beperken tot de weerwolven onderling over hun slachtoffer, en verder de rollen richting de spelleiding. Ik denk dat dat wel een uitdaging kan zijn.
Ik ben akkoord met Wyckyd. Bij mij gaat het ook eerder om het zo snel mogelijk ontdekken van de rollen dan om de verhaaltjes. Die verhaaltjes kleden het mooi in, maar hoeven ook niet voor mij. Ik ben voorstander van zware discussies en beschuldigingen die heen en weer vliegen. Het spel kan op die manier wel rap gedaan zijn, maar een goede schaker kan zijn tegenstander ook snel schaakmat zetten. That’s part of the game.
Als je pm’s wil bannen en het puur tactisch en open wil spelen voor iedereen, vind ik The Resistance eigenlijk een veel beter alternatief dan Weerwolven. Dan weet iedereen ongeveer evenveel en strijd je met gelijke wapens. Het feit dat er bovendien niemand kan sterven, maakt het nog leuker. Maar dat is mijn mening.
Ok, we spraken af via pm's. Maar Misth en vooral Syroit waren al verdacht vooraleer ook maar iemand 1 van beiden had gezien. Het spel werd dus wel grotendeels beslist door hetgeen hier op het forum verscheen.
De enige zekerheid die ik in het begin had, was dat ik een koppel vormde met 16 feet pauly.