Wat lees jij?

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

kimm
Party Animal

Re: Wat lees jij?

Bericht door kimm »

Ik was begonnen aan een serie van Nicci French als licht leesvoer. Doorheen het eerste boek ben ik geraakt en nu zit ik ergens tegen het einde van het tweede boek. Boek drie ligt ook al te wachten. Ik was eigenlijk begonnen de serie te lezen in het Engels. Een vriendin die wist dat ik deze serie aan het lezen was heeft ook al het vierde boek gekocht maar deze in het Nederlands. Sinds ik in September begonnen ben met opnieuw te studeren bovenop werken loop ik helaas wat achter! Grmbl.
Bijlagen
Monday.jpg
(8.67 KiB) 592 keer gedownload
Thuesda.jpg
(8.71 KiB) 592 keer gedownload
Wednesday.jpg
(9.79 KiB) 592 keer gedownload
Donderdag.jpg
(61.52 KiB) 592 keer gedownload
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door helena »

Ik was al in het bezit van de spellen de Kathedraal en Brug naar de hemel toen ik de boeken van Ken Follett waarop de spellen zijn gebaseerd ben gaan lezen. Flinke pillen maar geweldige boeken. Daarna de spellen weer spelen maakt de beleving een heel stuk interessanter . Ook het boek Kolonisten van Catan, geschreven door Rebecca Gable gelezen. Een historische roman over de achtergrond en oorsprong van het eiland Catan. Ik ben niet zo'n kolonisten-speler maar vond dit verhaal wel leuk om te lezen.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Bartjes! schreef:Al blijven voor mij de historische Suske & Wiske-avonturen van Vandersteen(Geheim van de Gladiatoren, etc) met verrassende wendingen toch de absolute top.
Helemaal mee eens, deze zijn door zijn opvolgers nooit geëvenaard, Vandersteens verhalen hadden 'that special something' dat zijn opvolgers nooit helemaal in de vingers hebben gekregen, behalve misschien Paul Geerts. Ik vind overigens de 'blauwe reeks' nog steeds de beste albums bevatten.
Ik ben nu bezig in de volledige 'Cosmic Marvel' reeks (naar aanleiding van de fantastische 'Guardians of the Galaxy'-verfilming), maar als die uit is stort ik me maar eens op Amoras en J.rom.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

helena schreef:Ik was al in het bezit van de spellen de Kathedraal en Brug naar de hemel toen ik de boeken van Ken Follett waarop de spellen zijn gebaseerd ben gaan lezen. Flinke pillen maar geweldige boeken. Daarna de spellen weer spelen maakt de beleving een heel stuk interessanter .
Helemaal mee eens! Op vakantie een paar jaar terug in een dag of tien helemaal verslonden.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

The Iced One schreef:
Bartjes! schreef:Al blijven voor mij de historische Suske & Wiske-avonturen van Vandersteen(Geheim van de Gladiatoren, etc) met verrassende wendingen toch de absolute top.
Helemaal mee eens, deze zijn door zijn opvolgers nooit geëvenaard, Vandersteens verhalen hadden 'that special something' dat zijn opvolgers nooit helemaal in de vingers hebben gekregen, behalve misschien Paul Geerts. Ik vind overigens de 'blauwe reeks' nog steeds de beste albums bevatten.
+1. En Paul Geerts kwam inderdaad nog het dichtst in de buurt (Parel in de Lotusbloem bijvoorbeeld). Maar we mogen ook niet vergeten dat dat financieel andere tijden waren (ik vermoed namelijk dat dat invloed heeft gehad). Toen waren de verhalen vaak nog 220 stroken lang. Tegenwoordig mag je blij zijn als het er 188 of zo zijn? Dat scheelt wel een pagina of 8, oftewel zo'n 15%. Het verhaal rustig en goed opbouwen is er nu vaak niet meer bij.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Oh nee.... Ik zit met de handen in het haar. Ik heb mijn laatste boek bijna uit en er ligt nog geen nieuwe klaar om in te beginnen en heb geen idee wat ik moet gaan lezen. Ik lees vooral fantasy en heb de laatste tijd de boeken van Robin Hobb verslonden en ben ook een liefhebber van Brandon Sanderson en natuurlijk George R.R. Martin.

Dus.... Wat raden jullie mij aan?
Afbeelding
jlrensen
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Ludo ergo sum

Bericht door jlrensen »

Het veelkleurig land en het galactisch bestel van Julian May al gelezen? Zijn in totaal 9 boeken, hangt sussen SF en Fantasy in.
Afbeelding
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Willy the Kid schreef:Ik lees vooral fantasy en heb de laatste tijd de boeken van Robin Hobb verslonden en ben ook een liefhebber van Brandon Sanderson en natuurlijk George R.R. Martin.

Raymond E. Feist. Kun je een tijdje vooruit. :) Erg goed.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Willy the Kid schreef:Oh nee.... Ik zit met de handen in het haar. Ik heb mijn laatste boek bijna uit en er ligt nog geen nieuwe klaar om in te beginnen en heb geen idee wat ik moet gaan lezen. Ik lees vooral fantasy en heb de laatste tijd de boeken van Robin Hobb verslonden en ben ook een liefhebber van Brandon Sanderson en natuurlijk George R.R. Martin.

Joe Abercrombie
Guy Gavriel Kay
Afbeelding
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl

Bericht door Ruud2009 »

Name of the Wind gelezen van Patrick Rothfus? Beste Fantasy die ik ooit gelezen heb.. naja.. behalve Wheel of Time dan (tot boek 8 en na boek 10).
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Poort des doods serie van Weis & Hickman?
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ik heb via het abonnement op mijn krant de volledige reeks van Agatha Christie kunnen kopen, 65 boeken voor 55€. Aangezien deze boeken voor mij een soort van jeugdsentiment hebben, ik las vroeger zeer veel (waaronder Agatha Christie), ben ik uitermate blij met deze reeks. Momenteel ben ik aan het tweede boek bezig, nog 63 te gaan dus :shock:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Willy the Kid schreef:Dus.... Wat raden jullie mij aan?
Ik vind de Vlad Taltos serie van Steven Brust geweldig.

Dennis L. McKiernan heeft ook een reeks mooie fantasy boeken afgeleverd.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Mocht er iemand zijn die de hardcover versies van Het Bedreigde Koninkrijk en/of Een kroon in gevaar van Raymond E. Feist heeft en er vanaf wil (of weten waar deze nog te krijgen zijn) dan houd ik mij graag aanbevolen.

Heb alle boeken van Feist in hardcover staan. De chaosoorlog had ik echter nog niet en nu is de herdruk van deze boeken alleen nog maar in paperback verkrijgbaar.... :cry:
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Flash schreef:Mocht er iemand zijn die de hardcover versies van Het Bedreigde Koninkrijk en/of Een kroon in gevaar van Raymond E. Feist heeft en er vanaf wil (of weten waar deze nog te krijgen zijn) dan houd ik mij graag aanbevolen.

Heb alle boeken van Feist in hardcover staan. De chaosoorlog had ik echter nog niet en nu is de herdruk van deze boeken alleen nog maar in paperback verkrijgbaar.... :cry:
Ik kan hier wel een keer in de boekhandel kijken als je wilt? Je leest ze in het Nederlands begrijp ik?
Afbeelding