Tour de France 2012

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Xildur
Munchkin

Re: Tour de France 2012

Bericht door Xildur »

David schreef:Tja, ik krijg altijd een vreemd gevoel in de maag, als een ploeg de tour zo domineert, en tweederangs renners die vroeger altijd in de problemen kwamen bij het klimmen, plots kilometers op kop kunnen rijden op cols buiten categorie. Nuja, misschien ziet volgend jaar het podium van de tour 2012 er weer helemaal anders uit. 1. Nibali, 2 Van Den Broeck 3. Van Garderen :D
Vlieg er maar in Erwin :wink:
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Het feit dat Sky en met name Froome en Wiggins domineren heeft volgens mij niets met doping te maken. Froome is 5 jaar jonger dan Wiggins en heeft in 2009 al de 35ste plaats behaald in de Giro. Het talent om een goede ronde te rijden is er dus al een tijd.

Wiggins staat al jaren aan de top van de wielersport, op de baan en op de weg. al 4e in de tour van 2009.

Richie Porte werd in 2010 7e in de Giro en is ook een stuk jonger dan Wiggins.

Rogers heeft t in grote rondes ook bewezen.

Deze 4 renners hebben hun seizoen afgestemd op de tour. Het team is afgestemd op de tour.
Deze renners hebben in een goed draaiend team gereden met een duidelijke missie. Dat rijdt makkelijker. Zonder de druk als kopman kunnen knechten vaak iets extra's. Ik ben benieuwd hoe Froome het doet als kopman.

En we vergeten voor het gemak even dat Andy Schleck en Contador niet meededen. Misschien waren zij wel beide sterker dan Wiggins. Dan was er helemaal geen dominantie van Sky geweest.
Afbeelding
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

Die tweederangsrenners die aan de kop sleurden, daar bedoelde ik natuurlijk niet Froome en Wiggens mee. Maar wel Rogers, Porte, Knees en misschien in mindere mate, Bo Hagen.
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

Xildur schreef:
David schreef:Tja, ik krijg altijd een vreemd gevoel in de maag, als een ploeg de tour zo domineert, en tweederangs renners die vroeger altijd in de problemen kwamen bij het klimmen, plots kilometers op kop kunnen rijden op cols buiten categorie. Nuja, misschien ziet volgend jaar het podium van de tour 2012 er weer helemaal anders uit. 1. Nibali, 2 Van Den Broeck 3. Van Garderen :D
Wat is dit nu, mogen we nu al niet meer keuvelen aan de toog over wielrenners?
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

David schreef:Die tweederangsrenners die aan de kop sleurden, daar bedoelde ik natuurlijk niet Froome en Wiggens mee. Maar wel Rogers, Porte, Knees en misschien in mindere mate, Bo Hagen.
Ik vind dat geen tweederangs renners. En de uitslagen die ze in het verleden hebben gereden weerspreken dat ook.
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

David schreef:
Xildur schreef:
Wat is dit nu, mogen we nu al niet meer keuvelen aan de toog over wielrenners?
Van mij wel, maar van Erwin mag je ze niet beschuldigen van doping. Dan ben je dom en zijn je hersens gekookt ;)

Al ben ik het eens met de redeneringen hierboven waardoor ik Sky niet zo verdacht vind. Ik vind het rijden van de Europcar renners verdachter.
Afbeelding
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

grunnboy schreef:
David schreef:Die tweederangsrenners die aan de kop sleurden, daar bedoelde ik natuurlijk niet Froome en Wiggens mee. Maar wel Rogers, Porte, Knees en misschien in mindere mate, Bo Hagen.
Ik vind dat geen tweederangs renners. En de uitslagen die ze in het verleden hebben gereden weerspreken dat ook.
Ok tweedrangsrenners is misschien wat overdreven, maar het zijn geen renners die voor dit jaar elke dag in de spits van de wedstrijd reden wanneer het bergop ging en al zeker niet vooraan in de groep waar de gele trui zit.
Afbeelding
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

Xildur schreef: Van mij wel, maar van Erwin mag je ze niet beschuldigen van doping. Dan ben je dom en zijn je hersens gekookt ;)

Al ben ik het eens met de redeneringen hierboven waardoor ik Sky niet zo verdacht vind. Ik vind het rijden van de Europcar renners verdachter.
Beschuldigen doe ik niet he. Iemand is pas schuldig als er bewijs is gevonden. Maar ik zei dat mijn maag keerde, waarmee ik bedoel dat ik dan denk, oh please laat het niet waar zijn he... Want natuurlijk hou ik van wielrennen, en heb ik stilaan genoeg van die tourwinnaars die uit de statistieken verdwijnen.

Europcar, tja, Voeckler doet dit wel al lang he. En hij moet wel afhaken als de beteren demareren. Hij haalt zijn bergtrui punten op momenten dat de echte klimmers nog niet echt aan't rijden zijn, en het is vaak op karakter dat hij zichzelf voortduwt he. Het gaat nooit gemakkelijk. Roland heeft zijn klimkunsten al eerder bewezen.
Afbeelding
lynyrdskynyrd
Garnaal

Bericht door lynyrdskynyrd »

Minder interessant voor sponsoren? Waarom dan? Ok dan zijn er minder sponsoren in beeld, maar dat zijn ze nu ook niet, als ze geen rit winnen, en nooit meekunnen als het erop aankomt.
Een ploeg die niet scoort, kost volgens mij meer dan ze opbrengt. Maar ik kan me vergissen.

Sponsoren zorgen ervoor dat een wielerploeg het hele jaar door kan koersen, er zijn natuurlijk meer wedstrijden dan alleen de tour. Als een ploeg bij voorbaat al niet vertegenwoordigd zal zijn in de belangrijkste (zeker qua media aandacht) koers, wordt het dus minder interessant voor een sponsor om de resterende wedstrijden te sponsoren.
Behalve de sponsornaam in beeld tijdens de tv-uitzendingen, zijn er voor/tijdens/na de tour natuurlijk nog vele andere momenten dat de naam genoemd wordt etc..

Het blijft inderdaad opvallend dat ""knechten"" in bergetappes klassementrenners uit het wiel rijden... maar ja onschuldig totdat schuld is bewezen.

David's hoopvolle prognoses voor 2013 : Nibali, van de Broeck, van Garderen vergeet Contador en Andy Schleck niet, en ik denk dat we Froome ook nog wel weer zullen zien. Van Wiggins weet ik het zo net niet..
lynyrdskynyrd
Garnaal

cab schreef:De poule is afgelopen dus we kunnen beginnen met het verdelen van de prijzen. Hieronder nogmaals de post van Piet met de prijzenpot.

Nogmaals gefeliciteerd aan de overduidelijke winnaar: lynyrdskynyrd

Je mag als eerste je prijs uit het onderstaande lijstje kiezen. Zoals gezegd, indien je een spel kiest wees je er dan van bewust dat de overdracht van het spel moet plaats vinden op een beurs als ducosim, spellenspektakel of spel.

Piet schreef:MEDEDELING MEDEDELING MEDEDELING MEDEDELING

Beste wielerfanaten,
morgen begint de Tour. Hoog tijd om wat prijzen kenbaar te maken.
We konden weer rekenen op de uitpuilende spellenkasten van enkelen onder ons, alsook over de gulle giften van heel wat gebruikers van bgg om onze prijzenkast te vullen.
De beste gokker mag eerst kiezen, vervolgens de tweede enz.
De prijzenkast ziet er als volgt uit:
- 150 gg (schenking van jullie allen)
- 75 gg
- 25 gg
- 20 gg
- Cartagena - die Meuterei of Cartagena - die Goldinsel (schenking van SKABRAM)
- Chocolatl (schenking van Dierik)
- Vrijdag (schenking van BSM)
- Callisto/Aton/Chicago Gangster of iets anders uit het rek (schenking van Piet)

Gezien BSM nauwelijks over financies beschikt, worden de gewonnen spellen niet opgestuurd. We proberen ze binnen een redelijke tijd te overhandigen op één of andere spellenbeurs.

Vanzelfsprekend komt het cab toe om volledig autonoom beslissingen te nemen, indien er discussie is. Ook over de prijsverdeling.
Het staat jullie natuurlijk vrij over zijn beslissingen te discussiëren op het forum. Ook dreigen met verbanning, mag.

De pronostiek kan nog ingevuld worden tot zaterdagmiddag.

Achter de 150 gg staat (allen), hetgeen niet correct is (heb namelijk niets bijgedragen :oops: Vind pooltjes leuk om de onderlinge concurrentie, -hetgeen hier iets minder is omdat ik geen van jullie persoonlijk ken-, het gaat mij niet om de prijzen.
Ik ben echter geen free-loader, dus er zonder inleg met de pot vandoor gaan vind ik niet kunnen. Opties:
1) ik zie af van het ""prijzengeld""
2) ik neem het """prijzengeld"" wel, maar jullie bepalen hoeveel hiervan naar een ander/ander doel gaat.

mvg Arjan
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

lynyrdskynyrd schreef:Het blijft inderdaad opvallend dat ""knechten"" in bergetappes klassementrenners uit het wiel rijden... maar ja onschuldig totdat schuld is bewezen.
Is dat uiteindelijk wel zo opvallend? De tijd dat het winnen van de Tour de France een individuele prestatie was, is wat mij betreft al enige tijd voorbij. Je zult er als team voor moeten gaan en daarbij de renner met de meeste kans op een zege naar voren moeten schuiven.

Met het parcours van de Tour de France 2012 (en met name het aantal tijdritkilometers) was van tevoren duidelijk dat Wiggins de grootste kan zou maken. Dat er dan rijders in het team zitten die in de bergen beter zijn dan Wiggins is op zich niet zo vreemd. Ze worden er uiteindelijk voor betaald om Wiggins zo snel mogelijk over de bergen heen te krijgen.

Mede daarom heeft hij de Tour gewonnen. Dat had een stuk lastiger geweest als hij geen goede bergrenner met zich mee had gehad.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Het was een vrijwillige bijdrage van 0 geekgold dus kies nu maar gewoon wat. :lol:
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Leg de volgende keer maar wat in. Verder ben je de verdiende winnaar! Dus kies. Dan kan ik daarna :lol:
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

grunnboy schreef:Leg de volgende keer maar wat in. Verder ben je de verdiende winnaar! Dus kies. Dan kan ik daarna :lol:

Kies gerust, je kunt een spel kiezen of GeekGold, als je voor GeekGold kiest staat het je vrij om weer terug te doneren bij een volgende poule of er op de Geek andere dingen mee te doen.
lynyrdskynyrd
Garnaal

ok ik neem dan de 150 gg (sta op bgg onder Tuckeroo) dank voor het vertrouwen, zal het niet beschamen !

grunnboy all yours...