maartend schreef:dominique schreef:
De BGG solovariant voor Battlelore (Second Edition) is echt smullen.
Welke bedoel je precies? Kan er niet een vinden die echt als zeer gewaardeerd overkomt en heb toch alle varianten bekeken.
http://www.boardgamegeek.com/thread/109 ... s-workshop
Een van de belangrijkste aanvullingen is die van Michael Martin.
Ik citeer:
"I ditched lore for the AI dummy completely however, and just went with the training scenario rules - when the AI accumulates 4 lore (from die rolls, etc), it can trade them in for 1 VP. Other than that, I didn't have the AI collect any lore cards or free lore during the lore phase.
I figure the 2 command cards balance out the loss of lore. Overall, I felt it was good. Not fiddling with the dummy player's lore lowers the book keeping, which is a big plus, and the game I played like this was close, with the AI winning."
Hiermee kom je al een heel eind. Het blijft moeilijk winnen tegen de dummy speler en tegelijkertijd wordt de ingewikkelde lore boekhouding tot een minimum herleid.
Kort samengevat doet je met de dummy speler dit:
- twee command kaarten uitspelen en deze beschouwen als één kaart
- willekeurig bepalen welke eenheden worden geselecteerd (vrij te kiezen, zelf gebruik ik zeszijdige dobbelstenen)
- bepalen of ze agressief ageren (andere eenheden aanvallen) of voor de overwinningspunten gaan, waarbij ze zich verplaatsen in functie van de overwinningsvoorwaarden op de scenariokaart of de te behalen punten op het terrein (ook hier gebruik ik kleine zeszijdige dobbelstenen, rode voor agressie en blauwe voor punten, die ik in de hex van de eenheid leg voor een beter overzicht).
- telkens de dummy speler 4 lore heeft verzameld geef je hem automatisch 1 overwinningspunt
Door mij alvast zeer gewaardeerd, deze variant.