SpellenSpektakel 2014: het is begonnen!

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

EdwinM
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Wallaciaan

Re: SpellenSpektakel 2014: het is begonnen!

Bericht door EdwinM »

Na tien jaar Spiel in Essen dit jaar voor het eerst naar het Spellenspektakel, had al veel goeie verhalen gehoord van spelvrienden, nu moest het er maar een keer echt van komen.

De binnenkomst op zaterdag ging vrij vlot, dat kwam omdat we een arrangement met toegang hadden geregeld via Holiday Inn en daarin zat geen scankaartje maar een knipkaartje :)

De brede paden waren erg prettig, ook de akoestiek was aangenaam in tegenstelling tot het lawaaierige geroezemoes op Spiel. Veel gespeeld, o.a. bij Emma games, Ducosim en boven bij de Polen, even bijkomen met een bakje koffie en even bijkletsen met bekenden... en weer verder.

's Avonds in het hotel nog lekker gespeeld in de grote zaal waar een ieder met de verse beursaanwinsten aankwam, erg leuk!

Zondag op tijd op om snel aan te schuiven bij Quined voor een potje Aquasphere, daarna nog langs de kleinere uitgevers gelopen om nog wat te spelen, o.a. Rifugio, leuke tegellegger, waarmee de maker je uitdaagde van hem te winnen, het scheelde uiteindelijk maar een punt of zes.

Grootste pluspunten vond ik de sfeer en gemoedelijkheid, geen grote mensenmassa's en
altijd wel een plekje om wat te spelen.

De horeca prijzen waren om te huilen, koffie met een snack voor zes euro is niet echt grappig. Daarna ook nog eens betalen om weer af te wateren...

Voor de rest vond ik het een zeer geslaagd weekend. Helaas geen prijs in de BSM fotoquiz ;)

Organisatie bedankt en graag tot volgend jaar! :thumbup:
Nunc est ludendum

Labels:
kluistertijd
Matroos

Bericht door kluistertijd »

Ook wij hebben ons weer prima vermaakt. Helaas had ik gister geen tijd en ben ik alleen zaterdag geweest, maar ik had me ook een 2de dag niet verveeld.
Opzet van de beurs is top! Complimenten daarvoor. Fijn dat er wederom kinderopvang is geregeld. Dat maakt voor jonge ouders de drempel toch lager om naar de beurs te gaan.

Volgend jaar gaan we weer!
C&S
Grote Dienaar

Bericht door C&S »

Wij waren dit jaar een half uurtje later (C + S = L, en L bepaalt tegenwoordig hoe laat wij weg mogen), dus we zagen de rij zaterdag wel staan, maar toen schoot het al heel erg op.

Was weer een leuke dag, maar voor ons gevoel ook wat druk om lekker veel demo's te kunnen spelen. Had ook het idee dat er te weinig demonstrateurs om bepaalde spellen uit te leggen (I'm looking at you 999), maar dat kan ook komen omdat het dit jaar ook flink wat "grote" spellen werden gedemonstreerd die veel uitleg vragen.

Anyhow, hier kwamen we mee thuis:
- Pyromidion
- Realm of Wonder
- Principato
- Limes
- Concordia
- The Golden Ages
- Noorderwind
- Machi Koro
- Klussen met koeien
- Khan
en 2x Bonje in de stal natuurlijk (naast een aantal promo's)!

En o ja, een Dicosim litmaatschap!
Afbeelding
Bart51
Grote Dienaar

Bericht door Bart51 »

Bartjes! schreef: Terwijl de oudste in de Cartoon Network-tent zat te kleuren en tv te kijken (daarvoor ga je immers naar een spelletjesbeurs :lol: ), konden wij een vlot potje Kruiswoord spelen. Dat viel nog niet mee, zo'n eerste keer, en ik kwam niet veel verder dan een schamele 52 punten. In ieder geval is het een lekker laagdrempelig en toegankelijk woordspelletje, dat mijn ouders graag mee zullen doen.
Die 52 punten zijn volgens mij niet zo heel erg schamel. Werd het NK niet gewonnen door een mevrouw die 59 scoorde, of vergis ik me? Of was dat tijdens een ander Kruiswoord-tornooi dat er een mevrouw won met een score van 59?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ik hoorde van Dierik dat de winnares over de 80 punten had! :shock:
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

BaSL schreef:Ik hoorde van Dierik dat de winnares over de 80 punten had! :shock:
Klopt.
De winnares had 86 punten.
Van mij mag die meteen in het Guiness Book of records.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Beide toernooi winnaars schenen inderdaad fantastische scores behaald te hebben - ook die van het Qwixx toernooi op zaterdag.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Klavertje4 schreef:en vooruit, ook minpunten: de prijzen/aanbiedingen van de diverse spellen vielen mij wel tegen.
Voor zover ik het kan beoordelen is er dit jaar meer ingezet op aanbiedingen op recentere spellen. Qwixx voor EUR 6,75, Machi Koro voor EUR 13,50 en Istanbul voor EUR 27,00 vind ik in elk geval behoorlijk scherp. :)
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

rober schreef:
BaSL schreef:Ik hoorde van Dierik dat de winnares over de 80 punten had! :shock:
Klopt.
Zeker als je beseft dat je theoretisch 100 punten kunt halen!
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Dierik schreef:
rober schreef:
Klopt.
Zeker als je beseft dat je theoretisch 100 punten kunt halen!
Pfff, dan mist ze dus nog 14% van alle punten. Das best veel... :wink:
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

BaSL schreef:Beide toernooi winnaars schenen inderdaad fantastische scores behaald te hebben - ook die van het Qwixx toernooi op zaterdag.
Qwixx was inderdaad met 170 punten ook extreem hoog.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ik heb weer een fantastisch weekend gehad! Heerlijk op onze Bordspelmania stand allerhande enthousiaste bordspelers ontvangen die vervolgens fanatiek onze Uitgevers Rally liepen. Er werden diverse omkooppogingen gedaan om maar meer kans te hebben om te winnen, maar allen onsuccesvol :D . Op beide dagen waren we door onze formulieren heen en er kwamen een recordaantal formulieren terug! 225 en 224 ingevulde antwoordformulieren - fantastisch! Veel winnaars dankzij onze goedgevulde prijzentafel en mooie resultaten in de schiftingsvraag.

Op zaterdag werd gevraagd hoeveel alle te winnen spellen tezamen wogen. Het was 12605 gram - de winnaar gaf 12600 gram op! :clap: Op zondag was de vraag hoeveel berichten wij moderatoren hadden gepost in ons privé topic over het SpellenSpektakel. De winnaar zat er met 200 berichten maar 1 van af! :thumbup:

Ik vind het ieder jaar weer een feest om met ons team te mogen staan op diverse beurzen. Dit jaar wederom twee zeer gezellige dagen met Bart, Piet, Els en Esmeralda - top om in zo'n leuk team te mogen werken! En dan alle bekende gezichten natuurlijk, fijn om weer eens een praatje hier en daar te kunnen maken. Ik heb het zeer naar mijn zin gehad. Het was vermoeiend, maar het was vooral geweldig! En wederom meer bezoekers, zo leek het mij. Top!
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ook ik heb me weer prima geamuseerd op het Spellenspektakel.
2 dagen spellen uitleggen voor WGG, was weer een genot.
Zaterdag was het met name Istanbul, maar ook Genius, Pagode en nog wat hier en daar.
Zondag stond ik bij het NK Kruiswoord, en dat heeft me toch wel verrast hoe leuk dat dat was om daar te staan.
Waar de die hard gamers (en daar reken ik mezelf ook onder) wellicht wat sceptisch naar dit soort spelletjes kijken, was het leuk om te zien hoe fanatiek er gespeeld werd, zodra met aan tafel zat. De meest fantastische woorden werden verzonnen en vaak moets de Dikke van Dale er aan te pas komen om een en ander op te zoeken. En soms is dat nog leerzaam ook.
Nooit geweten dat een Ai een drietenige luiaard is. :thumbup:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Flash schreef:
BaSL schreef:Beide toernooi winnaars schenen inderdaad fantastische scores behaald te hebben - ook die van het Qwixx toernooi op zaterdag.
Qwixx was inderdaad met 170 punten ook extreem hoog.
Hoe was het Qwixx toernooi ingericht? Normaliter maakt je aantal punten toch niet uit, als je maar meer hebt dan de anderen aan je tafel? i.e. afhankelijk van hoe je ervoor staat, kun je juist een rij sluiten of toch doorgaan om nog meer punten binnen te halen.
Afbeelding
Bart51
Grote Dienaar

Bericht door Bart51 »

rober schreef:
Klopt.
Zou het kunnen dat die 59 dan van één of ander Kruiswoord-tornooi was - Hoofddorp of Noorderspel? Of heb ik me dat echt helemaal ingebeeld dat ik dat ergens gelezen had in een melding van WGG.

In elk geval is 86 een supermooi resultaat. Daar kom ik voorlopig niet toe :D .