1. Mombasa: Voor mij absoluut de topper van het jaar! Veel mogelijkheden en grote herspeelbaarheid.
2. T.I.M.E Stories: Temidden van alle dertien-in-een-dozijn grondstof-verzamel-en-omzetspellen die in een jaar uitkomen verdient een dergelijk origineel concept wat mij betreft sowieso lof. Daarnaast was het eerste scenario een mooi en vermakelijk avontuur!
3. Tragedy Looper: Dit jaar pas kunnen spelen. Héél vreemd spel waarbij het echt even duurt voor "je je hoofd eromheen krijgt", maar ook zeer origineel en vermakelijk.
4. The Grizzled: Het thema is op mooie wijze verwerkt: dit is geen oorlogsspel, maar wel een leuke co-op.
5. Isle of Skye: Ik ben geen fan van tegellegspellen, dus had hier geen hoge verwachtingen van. Het leuke verkoopmechanisme en de verschillende scoor-doelen vond ik echter zeer geslaagd.
Welk spel vond je in 2015 het leukst met twee personen:
Ik speel nauwelijks met 2 spelers, laat ik zeggen Grand Austria Hotel, al is het alleen maar ter contrast van de vreselijke downtime als je dit met z'n vieren speelt!
Wat was de leukste beurs van 2015:
Zoals altijd: Spiel!
Wat was je leukste speelmoment van 2015:
Een paar die bij me opkomen: weer een geweldige pot Dungeon Lords, een hilarische tocht met zes personen in Westerly en de kick bij het oplossen van de puzzel in T.I.M.E Stories.
Mooiste spel: Artwork, materiaal of combinatie daarvan in 2015:
Kan even niets bedenken dat eruit sprong.
Welk spel was de grootste tegenvaller van 2015:
Ik denk Nippon. Geen slecht spel, maar het was wel in de lijst van vorig jaar degene waar ik de hoogste verwachtingen van had, en die zijn niet uitgekomen. Veel complexiteit voor een spel dat uiteindelijk grotendeels neerkomt op 'ordinaire' meerderheden. En die standaard What's Your Game-look mag van mij ook wel eens een keer veranderen!
Is je verwachting van 2015 uitgekomen:
Die van Nippon dus niet
Waar verwacht je veel van in 2016:
Ben heel erg benieuwd naar The 7th Continent, die ik nog ergens in 2016 hoop te kunnen spelen!