Spiel 2016 - algemeen

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Aras
Geheim Genootschap

Re: Spiel 2016

Bericht door Aras »

mezzamorphis schreef:Welke geeklist is het beste om te volgen als het gaat om releases?
https://boardgamegeek.com/geeklist/1935 ... 16-preview
Afbeelding

Labels:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door dirk »

Aras schreef:
mezzamorphis schreef:Welke geeklist is het beste om te volgen als het gaat om releases?
https://boardgamegeek.com/geeklist/1935 ... 16-preview
Is inderdaad elk jaar weer opnieuw dé referentie !!!
Top wat die Eric Martin telkens weer doet !!! :thumbup:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

Iets om te volgen!
derodehazen.be
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

leuke geeklist is dat! Ben gelijk gestart met m'n essen want to play lijstje :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
kersje86
Party Animal

Bericht door kersje86 »

Erg handig idd, alleen ook best wel irritant te volgen wat er nieuw is toegevoegd gezien het per publisher is gesorteerd. Of is dit in te stellen? Heb iig wel de optie gevonden om alle comments te hiden.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

kersje86 schreef:Erg handig idd, alleen ook best wel irritant te volgen wat er nieuw is toegevoegd gezien het per publisher is gesorteerd. Of is dit in te stellen? Heb iig wel de optie gevonden om alle comments te hiden.
Bovenaan de lijst op 'subscribe' klikken (daarna best op 'edit subscription' en 'comments' op 'no' zetten).
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
kersje86
Party Animal

Bericht door kersje86 »

Top!
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Eerste aanschaf met Essen pick-up!!!
Fan & Mallet
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
kersje86
Party Animal

Bericht door kersje86 »

The Iced One schreef:
kersje86 schreef:Erg handig idd, alleen ook best wel irritant te volgen wat er nieuw is toegevoegd gezien het per publisher is gesorteerd. Of is dit in te stellen? Heb iig wel de optie gevonden om alle comments te hiden.
Bovenaan de lijst op 'subscribe' klikken (daarna best op 'edit subscription' en 'comments' op 'no' zetten).
Is er een manier om in 1x alle nieuw geplaatste items te zien? Ik krijg nu een PM met de melding dat er 33 nieuwe items zijn toegevoegd. Als ik er op klik, zie ik 3 nieuwe items. Ga ik weer naar mijn inbox, zijn het er nu 30 nieuwe items. Dus ik moet alsnog bijna elke pagina langs(gaat er wel automatisch heen maar toch) of doe ik toch nog wat stoms? :P
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

kersje86 schreef:
The Iced One schreef:
Is er een manier om in 1x alle nieuw geplaatste items te zien? Ik krijg nu een PM met de melding dat er 33 nieuwe items zijn toegevoegd. Als ik er op klik, zie ik 3 nieuwe items. Ga ik weer naar mijn inbox, zijn het er nu 30 nieuwe items. Dus ik moet alsnog bijna elke pagina langs(gaat er wel automatisch heen maar toch) of doe ik toch nog wat stoms? :P
Dit is ook een feature die ik zou toejuichen. Technisch gezien weten ze al welke 33 items voor jou nieuw zijn, want ze kunnen het getal weergeven. Dus zouden ze ook een pagina kunnen maken met die losse items.
Echter, ze zijn bij BGG druk met de nieuwe lay-out, dus ik verwacht geen nieuwe features in de oude site.
Afbeelding
Lorthania
Veenboer

Bericht door Lorthania »

vrieskist schreef:
kersje86 schreef:
The Iced One schreef:
Dit is ook een feature die ik zou toejuichen. Technisch gezien weten ze al welke 33 items voor jou nieuw zijn, want ze kunnen het getal weergeven. Dus zouden ze ook een pagina kunnen maken met die losse items.
Echter, ze zijn bij BGG druk met de nieuwe lay-out, dus ik verwacht geen nieuwe features in de oude site.
Voor grote lijsten zoals de Spiel Preview blader ik gewoon elke twee à drie dagen eens door de hele lijst. Dan heb ik meteen alles gezien en hoef ik niet telkens via m'n subscriptions te gaan. Ook niet optimaal, maar telkens checken of je wel alles gelezen hebt is dat nog minder :D
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be

Bericht door ditterio »

Een lijst met zo'n groot succes zou toch gebruiksvriendelijker mogen worden gemaakt. Het is nochtans makkelijk op te lossen. In plaats van alles te rangschikken per uitgever, kan je de spellen ook gewoon willekeurig in de lijst zetten waardoor nieuwe spellen altijd op de laatste pagina worden toegevoegd. Dan weet je als lezer meteen vanaf welke bladzijde je moet beginnen lezen. Nu krijg je continu meldingen van nieuwe spellen die ergens tussenin staan. En niet alleen van de nieuw toegevoegde spellen, maar ook van aanpassingen aan omschrijvingen van spellen die al eerder waren toegevoegd. Ik zit continu spellen te verbergen met als reden "personal" zodat de lijst minder vol en overzichtelijker wordt, maar het blijft een heel gedoe.

Elk jaar roept iedereen dat het niet praktisch is en toch verloopt het elk jaar op dezelfde manier. Die koppige Amerikanen! :mrgreen:
woozle
Stamhoofd

Spiel 2016

Bericht door woozle »

Je kan altijd de weergave met enkel de titels oproepen en dan via de zoekfunctie in je browser op de pagina naar een bepaalde datum zoeken. Zo kan je alle items aflopen die op een bepaalde datum zijn toegevoegd.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

MADG0BLIN schreef:Dus net zoals eerdere jaren gewoon geld meenemen vanuit Nederland. :) Hoef je ook niet te wachten.
Vreemde omweg. Wij komen uit Vlaanderen... :wink:
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

woozle schreef:Je kan altijd de weergave met enkel de titels oproepen en dan via de zoekfunctie in je browser op de pagina naar een bepaalde datum zoeken. Zo kan je alle items aflopen die op een bepaalde datum zijn toegevoegd.
Het blijft een log systeem. Ik plaatste altijd in een comment welke spellen ik op welke datum had toegevoegd - de lijst was alfabetisch. Dat was nog de enige manier om redelijk bij te kunnen houden wat nieuw in de lijst kwam. Maar het hele systeem moet gewoon beter.
Afbeelding