RIP Kiala
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Lorthania
- Veenboer
Re: RIP Kiala
Hmm, misschien durf ik dan toch weer Kiala te proberen. Ik was met de perikelen voor de zekerheid overgestapt naar MondialRelay. Daar was ik erg tevreden over, maar het grote nadeel daar is dat er in Tongeren geen afhaalpunten zijn - ik moet steeds een kwartier met de auto om mijn pakje kwijt te raken of op te halen.
-
olavf
- El Capitan
De laatste tijd ook geen problemen met Kiala (het lijkt zelfs sneller te gaan), maar ik vrees voor het volgende: sinds kort worden pakjes bij het wegbrengen niet meer altijd ingescand en krijg je ook geen verzendbewijs meer. Je hebt dus wel Track&Trace maar geen bewijs dat je het hebt verstuurd. Als het niet in het systeem terecht komt, heb je geen poot om op te staan...
-
Traquan
- Stamhoofd
Ik heb ook geen problemen met Kiala. Wel heb ik ook opgemerkt dat je geen verzendbewijs meer krijgt. Misschien dat het handig is om direct bij inleveren de status online te checken, maar ik weet niet hoe lang het duurt voordat deze geüpdatet wordt. In ieder geval zou je op de dag van inleveren nog terug kunnen gaan naar de winkel als je pakket na enkele uren nog steeds niet geüpdatet is.
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Laatste tijd weer wat verzonden en gekregen via Kiala, gaat prima. DPD is sneller, maar veel mensen gebruiken liever Kiala. Gelukkig komt alles goed aan 
-
Barad_the_dwarf
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb onlangs voor de eerste maal sinds lange tijd nog eens een pakketje via Kiala ontvangen, ging eigenlijk perfect moet ik zeggen.
-
Waldo
- Jakkiebak!
Vorige week via Kiala een pak vanuit BE naar NL gestuurd. Maandagavond laat binnengebracht, vrijdag opgehaald! Alles prima dus.
Save a tree - Eat more beaver
-
Gebruiker 6854
Procentueel gezien, zal het hopelijk nog wel vaak goed gaan.
Bij mij heeft een pakje er een keer meer dan een maand over gedaan, niemand te bereiken, ik heb de spellen uiteindelijk nog gekregen, maar de doos en deels de inhoud was goed beschadigd hoor. Ik verstuur alleen nog met Kiala als de ontvanger het risico aan wil gaan.
DPD geeft automatisch een verzekering voor de spullen die ze vervoeren, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk uitwerkt... Kiala geeft in ieder geval niets als je geen extra verzekering hebt afgesloten, ze reageren niet eens op klachten.
Bij mij heeft een pakje er een keer meer dan een maand over gedaan, niemand te bereiken, ik heb de spellen uiteindelijk nog gekregen, maar de doos en deels de inhoud was goed beschadigd hoor. Ik verstuur alleen nog met Kiala als de ontvanger het risico aan wil gaan.
DPD geeft automatisch een verzekering voor de spullen die ze vervoeren, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk uitwerkt... Kiala geeft in ieder geval niets als je geen extra verzekering hebt afgesloten, ze reageren niet eens op klachten.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
OepsAnjaMostertman schreef: DPD geeft automatisch een verzekering voor de spullen die ze vervoeren, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk uitwerkt... Kiala geeft in ieder geval niets als je geen extra verzekering hebt afgesloten, ze reageren niet eens op klachten.
-
Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Kiala ook.. per kilo.AnjaMostertman schreef: Procentueel gezien, zal het hopelijk nog wel vaak goed gaan.![]()
Laatste 10 gespeeld:

-
Gebruiker 6854
Lieve bordspelmaniaken,
mijn ervaring met DPD is tot nu toe niet overweldigend. Ik heb een mailtje gekregen dat mijn pakketje niet in Rotterdam, maar in Evere bij Brussel is afgeleverd. Meteen contact opgenomen met de klantenservice natuurlijk en ze zeggen dat het een fout e-mailtje is en dat het wel naar mijn parcelshop in Rotterdam komt. We zullen zien...
Ik ben nu echt klaar met die goedkope shit-bedrijven en verstuur en ontvang alleen nog via PostNL. Hoewel het daar vaak ook misgaat (bij mij letterlijk 50% van de keren dat ik op hun website een pakket afreken), sturen ze mij in ieder geval elke keer het onterecht afgeschreven geld terug en heb ik (voor zover ik weet) alle pakjes nog ontvangen.
Bizar hoe de simpelste dingen zo mis kunnen gaat door over-privatisatie!
Duim voor mijn spelletjes, alsjullieblieft:-(
Groetjes,
Anja
mijn ervaring met DPD is tot nu toe niet overweldigend. Ik heb een mailtje gekregen dat mijn pakketje niet in Rotterdam, maar in Evere bij Brussel is afgeleverd. Meteen contact opgenomen met de klantenservice natuurlijk en ze zeggen dat het een fout e-mailtje is en dat het wel naar mijn parcelshop in Rotterdam komt. We zullen zien...
Ik ben nu echt klaar met die goedkope shit-bedrijven en verstuur en ontvang alleen nog via PostNL. Hoewel het daar vaak ook misgaat (bij mij letterlijk 50% van de keren dat ik op hun website een pakket afreken), sturen ze mij in ieder geval elke keer het onterecht afgeschreven geld terug en heb ik (voor zover ik weet) alle pakjes nog ontvangen.
Bizar hoe de simpelste dingen zo mis kunnen gaat door over-privatisatie!
Duim voor mijn spelletjes, alsjullieblieft:-(
Groetjes,
Anja
-
Eldrion
- Grote Dienaar
Ik heb de laatste tijd veel verstuurd en ontvangen via bPost en ben daar zeer tevreden over.
Voor € 4,00 kan het al naar een postkantoor of postpunt gebracht worden en het gaat redelijk snel.
Voor € 4,00 kan het al naar een postkantoor of postpunt gebracht worden en het gaat redelijk snel.