RIP Kiala

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Lorthania
Veenboer

Re: RIP Kiala

Bericht door Lorthania »

Hmm, misschien durf ik dan toch weer Kiala te proberen. Ik was met de perikelen voor de zekerheid overgestapt naar MondialRelay. Daar was ik erg tevreden over, maar het grote nadeel daar is dat er in Tongeren geen afhaalpunten zijn - ik moet steeds een kwartier met de auto om mijn pakje kwijt te raken of op te halen.
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

De laatste tijd ook geen problemen met Kiala (het lijkt zelfs sneller te gaan), maar ik vrees voor het volgende: sinds kort worden pakjes bij het wegbrengen niet meer altijd ingescand en krijg je ook geen verzendbewijs meer. Je hebt dus wel Track&Trace maar geen bewijs dat je het hebt verstuurd. Als het niet in het systeem terecht komt, heb je geen poot om op te staan...
Traquan
Stamhoofd

Bericht door Traquan »

Ik heb ook geen problemen met Kiala. Wel heb ik ook opgemerkt dat je geen verzendbewijs meer krijgt. Misschien dat het handig is om direct bij inleveren de status online te checken, maar ik weet niet hoe lang het duurt voordat deze geüpdatet wordt. In ieder geval zou je op de dag van inleveren nog terug kunnen gaan naar de winkel als je pakket na enkele uren nog steeds niet geüpdatet is.
Afbeelding
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Laatste tijd weer wat verzonden en gekregen via Kiala, gaat prima. DPD is sneller, maar veel mensen gebruiken liever Kiala. Gelukkig komt alles goed aan :)
Afbeelding
Barad_the_dwarf
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Barad_the_dwarf »

Ik heb onlangs voor de eerste maal sinds lange tijd nog eens een pakketje via Kiala ontvangen, ging eigenlijk perfect moet ik zeggen.
Waldo
Jakkiebak!

Bericht door Waldo »

Vorige week via Kiala een pak vanuit BE naar NL gestuurd. Maandagavond laat binnengebracht, vrijdag opgehaald! Alles prima dus.
Save a tree - Eat more beaver
Gebruiker 6854

Bericht door Gebruiker 6854 »

Procentueel gezien, zal het hopelijk nog wel vaak goed gaan. :lol:

Bij mij heeft een pakje er een keer meer dan een maand over gedaan, niemand te bereiken, ik heb de spellen uiteindelijk nog gekregen, maar de doos en deels de inhoud was goed beschadigd hoor. Ik verstuur alleen nog met Kiala als de ontvanger het risico aan wil gaan.

DPD geeft automatisch een verzekering voor de spullen die ze vervoeren, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk uitwerkt... Kiala geeft in ieder geval niets als je geen extra verzekering hebt afgesloten, ze reageren niet eens op klachten.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

AnjaMostertman schreef: DPD geeft automatisch een verzekering voor de spullen die ze vervoeren, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk uitwerkt... Kiala geeft in ieder geval niets als je geen extra verzekering hebt afgesloten, ze reageren niet eens op klachten.
Oeps :oops:, dat wist ik niet. Dan is DPD nu zeker de betere keuze! Ik dacht dat het altijd gewoon op eigen risico ging, daarom verstuur en ontvang ik gewoon met allebei, afhankelijk van wat de koper/verkoper wil, omdat het mij niet veel uitmaakte en Kiala de laatste tijd weer prima ging.
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl

Bericht door Ruud2009 »

AnjaMostertman schreef: Procentueel gezien, zal het hopelijk nog wel vaak goed gaan. :lol:

Bij mij heeft een pakje er een keer meer dan een maand over gedaan, niemand te bereiken, ik heb de spellen uiteindelijk nog gekregen, maar de doos en deels de inhoud was goed beschadigd hoor. Ik verstuur alleen nog met Kiala als de ontvanger het risico aan wil gaan.

DPD geeft automatisch een verzekering voor de spullen die ze vervoeren, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk uitwerkt... Kiala geeft in ieder geval niets als je geen extra verzekering hebt afgesloten, ze reageren niet eens op klachten.
Kiala ook.. per kilo.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
Gebruiker 6854

Bericht door Gebruiker 6854 »

Lieve bordspelmaniaken,

mijn ervaring met DPD is tot nu toe niet overweldigend. Ik heb een mailtje gekregen dat mijn pakketje niet in Rotterdam, maar in Evere bij Brussel is afgeleverd. Meteen contact opgenomen met de klantenservice natuurlijk en ze zeggen dat het een fout e-mailtje is en dat het wel naar mijn parcelshop in Rotterdam komt. We zullen zien...

Ik ben nu echt klaar met die goedkope shit-bedrijven en verstuur en ontvang alleen nog via PostNL. Hoewel het daar vaak ook misgaat (bij mij letterlijk 50% van de keren dat ik op hun website een pakket afreken), sturen ze mij in ieder geval elke keer het onterecht afgeschreven geld terug en heb ik (voor zover ik weet) alle pakjes nog ontvangen.

Bizar hoe de simpelste dingen zo mis kunnen gaat door over-privatisatie!

Duim voor mijn spelletjes, alsjullieblieft:-(

Groetjes,

Anja
Eldrion
Grote Dienaar

Bericht door Eldrion »

Ik heb de laatste tijd veel verstuurd en ontvangen via bPost en ben daar zeer tevreden over.

Voor € 4,00 kan het al naar een postkantoor of postpunt gebracht worden en het gaat redelijk snel.