Die gaat bij de stack.Joel22 schreef:Als je een kaart dubbelpakt gaat deze dan bij de stack of terug in de stapel?SigiScsi schreef: Als voorbeeld de 5+5+2
https://boardgamegeek.com/thread/131503 ... g-improvedJe maakt 3 stapels kaarten:DECK 1- Cards valued 1-6 (But no purple cards)------ Draw 5
DECK 2- Cards valued 7-14 (Again no purple cards)-----Draw 5
DECK 3- All of the purple cards-----------------------Draw 2
stapel 1: alle kaarten met dobbelwaarde 1-6 (uitgezonderd paars)
stapel 2: alle kaarten met dobbelwaarde hoger dan 7 (uitgezonderd paars)
stapel 3: alle paarse kaarten
Van stapel 1, maak je 5 stacks van verschillende gebouwen.
Van stapel 2, maak je 5 stacks van verschillende gebouwen.
Van stapel 3, maak je 2 stacks van verschillende gebouwen.
Als een stack op is, dan vul je aan vanuit de bijhorende stapel.
Machi koro + uitbreiding de moeite
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
rober
- Standaard moderator
Re: Machi koro + uitbreiding de moeite
All is fair in love, war and Carcassonne

Labels:
-
rober
- Standaard moderator
Bij 552 heb je wat meer keuze dan bij 442.Joel22 schreef:Wat is het voordeel van 442 boven 552? Als je met uitbreiding haven speelt kun je ook kiezen om de extra kaarten toe te voegen, maar niet de extra gebouwen die je als speler moet bouwen? Zodat het spel een snelle filler blijft. Ik overweeg het spel aan te schaffen voor een groepje vooral wat jongere kinderen (10-12). Ik twijfel tussen 2x het basisspel of basisspel + uitbreiding. Vandaar mijn vragenBaSL schreef: Gelukspel, zeker. Kan af en toe (af en toe!) vervelend uitpakken omdat je niet vooruit komt. Maar vooral erg plezierig. Vaak gespeeld; vooral met 2. Spelen wel met de 4-4-2 variant. Zeer leuk spel..
Verder heb ik geen idee wat het voordeel van de een boven de ander zou kunnen zijn.
Je kunt de extra bezienswaardigheden weglaten als je met de uitbreiding speelt. Zeker het dure vliegveld. Ik heb het zo zelf al meerdere keren gespeeld en dat scheeld aanzienlijk in de speeltijd.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Bruno
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Off topic hoor, maar het blijft voor mij een raadsel wat er voor zorgt dat een spel breed bekend wordt. Natuurlijk, een lage instap zorgt voor een groter publiek. Een aaibaar uiterlijk helpt waarschijnlijk ook. Maar dat binnen het enorme aanbod van spellen tegenwoordig Machi Koro nog relatief goede pers krijgt, gaat boven m'n pet.
Is dit wat mensen aanspreekt die Dominion te veel gedoe vinden of die niet de aandachtsspanne hebben voor Catan? Of horen we nooit meer van iedereen die het aanschafte en het na twee keer spelen aan de kant heeft gelegd?
Is dit wat mensen aanspreekt die Dominion te veel gedoe vinden of die niet de aandachtsspanne hebben voor Catan? Of horen we nooit meer van iedereen die het aanschafte en het na twee keer spelen aan de kant heeft gelegd?
-
Dakoina
- Meeple
Ja, ik ben ook van mening dat de uitbreidingen het spel langdradiger maken dan nodig. Die tips hierboven ga ik ook misschien eens proberen.