Spellenspektakel 2016
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spellenspektakel 2016
En heb je daarna nog zin in een spelletje, dan ben je ook van harte welkom om daar op dat balkon aan te schuiven bij mijn nieuwste (of oudste? Het is ontworpen voor Scuba) spel; The Dutch East Indies 
Keep Exploring Games
Labels:
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Pauly ik kom kijken hoor! Zet KTTCL maar klaar!!!16 Feet Pauly schreef:Als je dan toch op het balkon ben kun je ook aanschuiven bij Quined Games voor een spel.
Wij demonstreren:
- Papà Paolo
- Vanuatu
- Key to the City - London
Op aanvraag kun je ook Haspelknecht spelen
-
marman
- Rooster Booster
Hier kwam ik nog een lijstje tegen met beursaanbiedingen van de Rode Pion. Misschien toch maar een keer Carrara kopen.
https://www.derodepion.nl/spellenspektakel
https://www.derodepion.nl/spellenspektakel
-
RebelMage
- Regenmaker
Ik ben ook dit jaar weer in de Enigma stand te vinden. Dit keer niet in labjas, maar in een 1920's outfit bij het demoën van Arkham Horror the card game. 
How much experience do i get for the bard?
-
roubosga
- El Capitan
Even een praktisch vraagje (ik ben nog nooit op een beurs geweest). Kun je je jas daar kwijt, of moet je er de hele dag mee slepen?
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Er is een bewaakte garderobe. Weet niet of het iets kost, vorig jaar dacht ik gratis zelfs.
Everybody has the right to play...
-
aicirtap
- Critico
Ja er is een garderobe, ik dacht dat het niet gratis was, maar veel is het niet. Ik heb vorig jaar daar zowel mijn tas als een weekendtas achter gelaten 
Hij zit als je gebouw binnenkomt links. Misschien handig om te weten.
Hij zit als je gebouw binnenkomt links. Misschien handig om te weten.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Voor de kassa moet je eerst in de rij uiterst rechts. De middelste en linker rijen zijn al betaalde tickets. In het slechtste geval moet je een oversteek maken. Maar alleen als je er meteen 10 uur bent, na 10.30 is het al rustiger.
Vraag 1) Is er weer een goodiebag?
Vraag 2) Staat er weer een kar van GraSpac om spellen aan het goede doel te schenken?
Vraag 1) Is er weer een goodiebag?
Vraag 2) Staat er weer een kar van GraSpac om spellen aan het goede doel te schenken?
Everybody has the right to play...
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Ja, er is een goodiebag.
Nee, geen Graspac. Wel Stichting Het Vergeten Kind: http://www.bordspelmania.eu/spellenspek ... 18546.html
Nee, geen Graspac. Wel Stichting Het Vergeten Kind: http://www.bordspelmania.eu/spellenspek ... 18546.html

-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Waar blijven de posts over SpSp?! Was het wel leuk daar vandaag jongens? Ik ga morgen en keek uit naar een hoop voorpret; wat hebben jullie vandaag allemaal meegemaakt en gedaan?
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
roubosga
- El Capitan
Met mijn vrouw geweest, we hebben een aantal keren Codenames Pictures gespeeld. Dat is op de een of andere manier toch een stuk moeilijker dan de originele Codenames.
Het dobbelspelletje Keer op Keer gespeeld en direct aangeschaft. Een heel interessant soort Qwixx-achtig spelletje, maar veel tactischer.
Daarna KLASK. Een soort tafelvoetbal, het heeft natuurlijk niets met bordspellen vandoen, maar op de een of andere manier vonden we het beiden erg leuk.
Iedere speler heeft een pennetje dat rechtop het bord staat en een pennetje onderaan het bord. Deze zijn door middel van magneten met elkaar verbonden door het hout heen. Je moet proberen om het balletje in het doel (een ronde uitsparing) van de andere speler te krijgen. Ik denk dat de kleinkinderen er van zullen genieten, dus na enig twijfelen (de prijs is €50,-) toch maar gekocht.
We zaten tussen de middag in het restaurant aan een tafeltje waaraan een wat oudere man zat en we raakten in gesprek. De man bleek al ver in de 80 te zijn. Hij vertelde dat hij lid is van een bejaardenclub en dat hij daar een bordspellengroep heeft opgericht die een aantal keren in de week bij elkaar komt.
En wat denk je? Ze spelen geregeld spellen als In de Voetsporen van Marco Polo, geweldig vond ik dat.
Het gaf mij het gevoel dat ik bij leven en welzijn dus nog wel 30 jaar mee kan in deze scene.
Het dobbelspelletje Keer op Keer gespeeld en direct aangeschaft. Een heel interessant soort Qwixx-achtig spelletje, maar veel tactischer.
Daarna KLASK. Een soort tafelvoetbal, het heeft natuurlijk niets met bordspellen vandoen, maar op de een of andere manier vonden we het beiden erg leuk.
Iedere speler heeft een pennetje dat rechtop het bord staat en een pennetje onderaan het bord. Deze zijn door middel van magneten met elkaar verbonden door het hout heen. Je moet proberen om het balletje in het doel (een ronde uitsparing) van de andere speler te krijgen. Ik denk dat de kleinkinderen er van zullen genieten, dus na enig twijfelen (de prijs is €50,-) toch maar gekocht.
We zaten tussen de middag in het restaurant aan een tafeltje waaraan een wat oudere man zat en we raakten in gesprek. De man bleek al ver in de 80 te zijn. Hij vertelde dat hij lid is van een bejaardenclub en dat hij daar een bordspellengroep heeft opgericht die een aantal keren in de week bij elkaar komt.
En wat denk je? Ze spelen geregeld spellen als In de Voetsporen van Marco Polo, geweldig vond ik dat.
Het gaf mij het gevoel dat ik bij leven en welzijn dus nog wel 30 jaar mee kan in deze scene.
Laatst gewijzigd door roubosga op za 12 nov 2016, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sheila75
- Grote Dienaar
Lijkt mij een leuk spel dat Klask maar heb even gegoogled en is overal niet op voorraad.
Is dit van Jumbo?
Is dit van Jumbo?
-
roubosga
- El Capitan
Ja het is van Jumbo en werd vandaag voor het eerst uitgegeven als ik de demoër moest geloven.Sheila75 schreef:Lijkt mij een leuk spel dat Klask maar heb even gegoogled en is overal niet op voorraad.
Is dit van Jumbo?
-
kolibri-75
- Grote Dienaar
Een superleuke dag gehad! Eerst nog een kwartiertje moeten wachten voor de deur. Ik was mijn jas vergeten dus ik heb daar staan klappertanden! Toen we naar binnen konden en ik eindelijk een beetje ontdooid was heb ik eerst een verkennende ronde gemaakt. Bij de stand van De Rode Pion zag ik 1 (!) exemplaar van Dungeon Petz liggen. Die lag daar vast voor mij want dit spel stond bovenaan mijn verlanglijstje. Hup, in de boodschappenmand.
Tijdens mijn verdere verkenning kwam ik in een hoek terecht (ik weet niet van wie die stand was) waar twee grote rekken met beschadigde spellen stonden met flinke kortingen. Dat ging erg hard maar ik was net op tijd om Mystic Vale (€25) en The Glassroad (€30) te bemachtigen. In beide gevallen zat er een kleine deuk in de doos, niets serieus. Dusss...
Daarna veel spellen gespeeld of gekeken bij anderen. Droomhuis, lijkt me erg leuk en gekocht voor mijn dochter voor sinterklaas. Een spannend spel 7wonders duel gedaan. Geweldig!
Daarna de BSM mathtrade spellen opgehaald en afgegeven. Dat verliep uitzonderlijk soepe!
Toen een demo Odin. Ik vond het een pittig spel en het uitlegtempo lag best hoog. Begrijpelijk, er was ook zoveel uit te leggen. We hadden een uur om het spel te testen maar het duizelde me zo erg dat ik nog niet het idee heb dat ik het echt al doorheb. Dat wil ik nog eens rustig overdoen. Bij Queen games kwam ik uit bij een mooie aanbieding. De Fresco big bog voor €60. Die stond al een tijdje op mijn lijstje dus die heb ik ook meegenomen.
Tot slot nog een potje (lees : anderhalf uur) Papa Paolo gedaan. In eerste instantie probeerden we zelf de regels door te spitten maar dat viel best tegen. Gelukkig kregen we al snel hulp van een demoer (met trema op de e) en daarna ging het al snel beter. Wat een leuk en fris spel! Niet in de laatste plaats omdat ik mijn tafelgenoten op subtiele wijze heb ingemaakt.
Daarna nog een laatste ronde langs de Rode Pion. Ze hadden nog een mooie aanbieding voor Friese Velden (€30) en Mysterium (€27,50). Ook eindelijk Pandemie Legacy aan geschaft. En Ja hoor... I did it again... ik heb weer een spel gekocht wat ik helemaal niet ken. Maar het was zoooo mooi: Tokaido. Nu maar hopen dat het wat is.
En toen was het wel welletjes
(lees:blut
)
Tijdens mijn verdere verkenning kwam ik in een hoek terecht (ik weet niet van wie die stand was) waar twee grote rekken met beschadigde spellen stonden met flinke kortingen. Dat ging erg hard maar ik was net op tijd om Mystic Vale (€25) en The Glassroad (€30) te bemachtigen. In beide gevallen zat er een kleine deuk in de doos, niets serieus. Dusss...
Daarna veel spellen gespeeld of gekeken bij anderen. Droomhuis, lijkt me erg leuk en gekocht voor mijn dochter voor sinterklaas. Een spannend spel 7wonders duel gedaan. Geweldig!
Daarna de BSM mathtrade spellen opgehaald en afgegeven. Dat verliep uitzonderlijk soepe!
Toen een demo Odin. Ik vond het een pittig spel en het uitlegtempo lag best hoog. Begrijpelijk, er was ook zoveel uit te leggen. We hadden een uur om het spel te testen maar het duizelde me zo erg dat ik nog niet het idee heb dat ik het echt al doorheb. Dat wil ik nog eens rustig overdoen. Bij Queen games kwam ik uit bij een mooie aanbieding. De Fresco big bog voor €60. Die stond al een tijdje op mijn lijstje dus die heb ik ook meegenomen.
Tot slot nog een potje (lees : anderhalf uur) Papa Paolo gedaan. In eerste instantie probeerden we zelf de regels door te spitten maar dat viel best tegen. Gelukkig kregen we al snel hulp van een demoer (met trema op de e) en daarna ging het al snel beter. Wat een leuk en fris spel! Niet in de laatste plaats omdat ik mijn tafelgenoten op subtiele wijze heb ingemaakt.
Daarna nog een laatste ronde langs de Rode Pion. Ze hadden nog een mooie aanbieding voor Friese Velden (€30) en Mysterium (€27,50). Ook eindelijk Pandemie Legacy aan geschaft. En Ja hoor... I did it again... ik heb weer een spel gekocht wat ik helemaal niet ken. Maar het was zoooo mooi: Tokaido. Nu maar hopen dat het wat is.
En toen was het wel welletjes