Ik wil dit jaar ook meer spelen. Spellen zijn jarenlang de bindende factor geweest in mijn vriendengroep en dat zou ik graag ook weer zo zien, nadat we het hebben laten verwateren. (Niet alleen vanwege het spelen is het goed dat we dat weer oppakken, er zijn ook andere redenen.) Sinds een tijdje heb ik ook met twee andere, recentere vrienden regelmatig een spelletje gespeeld. Ook met hun wil ik vaker om tafel gaan zitten.
Verder wil ik ook meer spellen met mijn vriendin doen en samen meer ontdekken wat we leuk vinden, wellicht weer naar het Spellenspektakel gaan en/of Zuiderspel, en ook misschien eens Roll the Dice bezoeken, samen of alleen.
Spelvoornemens 2017
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Mr Jummy
- Party Animal
Re: Spelvoornemens 2017
Ik heb mijn voornemen een beetje waar gemaakt. Ik heb wat spellen verkocht en nieuwe gekocht waardoor mijn collectie weer wat beter is geworden. Van het 3 tot 5 keer spelen is weinig terecht gekomen. Ik heb vooral veel nieuwe spellen gespeeld en ongespeelde spellen uit mijn collectie 1 a 2 keer gespeeld. Overall was 2017 een goed jaar met veel speelmomenten. Ik kan dus tevreden toekijken op een goed jaar.Mr Jummy schreef: Mijn voornemen is om de kwaliteit van mijn collectie te verhogen zonder dat de kwantiteit stijgt. Veel spellen uit mijn kast spelen dus. Alle spellen die ik na 5x niet meer hoef te spelen of die ik een rating geef van onder de 8 mogen eruit. Alle gaten zsm opvullen met nieuwe spellen die hopelijk een plek weten te veroveren in de kast.
Mijn voornemen is dus spellen 3 tot 5 keer spelen en harde keuzes maken.
Recent gespeeld:

-
BaSL
- Team Bordspelmania
Pff. 274 spellen gespeeld, dus dat is lang geen 365... Wel wat spellen kwijtgeraakt en rommel geruimd. Ook het een en ander kunnen strepen in de spellenlijst.
BaSL schreef:Minimaal 8 spellen spelen van deze lijst - ongespeeld en nieuw voor mij:
- Minimaal 365 spellen spelen
- Minimaal 5 spellen weggeven/ruilen/weggooien/...
- De rommelstapels opruimen
1. Amyitis
2. Call to Glory
3. Clash of Cultures
4. Comuni
5. Corona
6. Cruel Necessity
7. Edel, Stein & Reich
8. Das Ende des Triumvirats
9. Fifth Avenue
10. Hellweg westfalicus
11. Keythedral
12. Legacy: The Testament of Duke de Crecy
13. Mare Nostrum
14. Neuland
15. Die Paläste von Carrara
16. Perikles
17. Pocket Battles: Celts vs. Romans
18. Il Principe
19. Rokoko
20. Sumeria
21. Terra Mystica
22. Timbuktu
23. Trains
24. Union Pacific
25. Yspahan
Minimaal 8 spellen spelen van deze lijst - Games You Should Play Again Soon
1. Antike
2. Arkadia
3. Axis & Allies
4. Axis & Allies: Europe
5. Catan
6. Chicago Express
7. DVONN
8. El Grande
9. Genoa
10. Hansa
11. Hermagor
12. Ikusa
13. Jaipur
14. La Città
15. Lord of the Rings
16. O Zoo le Mio
17. Pandemic
18. Reef Encounter
19. Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648
20. Singapore
21. TAMSK
22. Ticket to Ride: The Card Game
23. Tikal
24. Trias
25. Verräter
Minimaal 7 spellen spelen van deze lijst - Diversen
1. 2 de Mayo
2. Alhambra
3. Amon Ra
4. Bluff im Zoo
5. Caylus
6. DruidenWalzer
7. ebbes
8. Hanzesteden
9. Hoogspanning
10. London
11. Luna
12. Magnum Sal
13. Neue Heimat
14. Paniek in de Wei
15. Peloppones
16. Race for the Galaxy
17. Trajan
18. Vanuatu
19. Wallenstein
20. Wizard

-
rober
- Standaard moderator
rober schreef: Ik heb geen andere spelvoornemens dan gewoon lekker spelen met gezellige mensen en daar enorm van genieten.
![]()
"Elk gespeeld spel is een gewonnen spel"
![]()
![]()
Veel spelplezier gewenst aan en voor allen in 2017.
YESSSSS
Het is me weer gelukt.
Hopelijk lukt dit in 2018 weer.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
SigiScsi
- Fabrieksmanager
SigiScsi schreef: 1. Véél minder spellen kopen, maar... toch nog de missende stukken van de Alea series (big, medium, small, very small) en de QMP serie zoeken.![]()
SigiScsi schreef: 2. Tijd vinden om wat te verdiepen in het DIY werk: laser wood cutting, foamcore inserts maken en mini's leren verven.![]()
SigiScsi schreef: 3. Naar Spiel 2017 gaan en proberen met zo weinig mogelijk naar huis te komen...![]()
SigiScsi schreef: 4. ... en vooral: veel, veel meer spelen! Misschien een lokaal spelgroepje inrichten want er is toch wel veel interesse in het bordspelgebeuren.![]()
Gebrek aan tijd is toch wederom de rode draad afgelopen jaar. Hopelijk lukt het in 2018 om nog meer aan de speltafel aan te schuiven.
-
Vogeltje
- Garnaal
Al met al een geslaagd jaar op spellengebied. 2018 is goed begonnen, hopelijk kan ik die lijn doortrekken.Vogeltje schreef: De voornemens voor 2017:
Het belangrijkste voornemen is natuurlijk om weer met plezier te spelen met vrienden, familie en andere geïnteresseerden.
Dit is zeker gelukt. Ik heb weer met veel plezier met verschillende mensen diverse spellen gespeeld
Om er dan toch maar wat getalletjes aan te koppelen:
- minimaal 365 spellen spelen
Het zijn er 317 geworden, net niet gehaald
- minimaal 75 verschillende spellen spelen
Dit zijn er 89 geworden
- H-index verhogen van 14 naar 18 (niet dat ik spellen specifiek uit ga kiezen om de H-index te verhogen)
H-Index is naar 16 gestegen
- minimaal 2 spellenbeurzen bezoeken
Met Zuiderspel, Spellenfestival en Spel zijn dat er 3 geworden
-
Veerle
- Jakkiebak!
Wat is de H-index 
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
De H-index geeft een waarde aan volgens onderstaande stelling:Veerle schreef: Wat is de H-index![]()
Je hebt minimaal H spellen H keer gespeeld.
Je H-index is bijvoorbeeld 10 als je minimaal 10 verschillende spellen 10 of meer keer hebt gespeeld. Om de H-index naar 11 te krijgen moet je dus minimaal 11 verschillende spellen 11 keer of meer gespeeld hebben.
Je kunt je ook aanmelden bij deze website, staat vol met statistieken!
PS Het klopt dat de site langzaam laadt....
-
DeKerstman
- El Capitan
Hierbij mijn goede voornemens voor 2017:
H-index omhoog brengen van 19 naar 25;
Huidige H-index is 22, dus ben halverwege gestrand....
De ongespeelde spellen uit m'n collectie spelen:
-Goa; gelukt! vond het leuk, maar niet top.
-Lancaster; Gelukt! heb het spel inmiddels verkocht aan iemand uit de speelgroep en hebben het vorig jaar wel 4 keer gespeeld
-Mijn Dorp; Helaas, nog steeds in folie
-Pandemic Legacy: Seizoen 1; Ook nog niet gelukt, maar gaat er binnenkort echt van komen
-Russian Railroads; Gelukt n prima bevallen
-Star Wars: Rebellion; Helaas nog niet gelukt
-Star Wars: Imperial Assault. Ook niet gelukt en inmiddels geruild voor Scythe, die wel voldoende speeltijd heeft gekregen
Het hele seizoen 1 van Pandemic Legacy spelen; Nog niet gelukt.
Gemiddeld 1 spel per dag te spelen; Ruimschoot gelukt (477 spelletjes)
Alle spellen uit mijn collectie minimaal 1 keer spelen; Bij lange na niet gelukt, te
veel cult-of-the-new binnen onze groep
De top-10 uit mijn collectie 10 keer spelen; ook niet gelukt
10 spellen uit mijn collectie 10 keer solo spelen; zelfs dat is me niet gelukt
In 2017 weer naar Spiel; gelukt, zelfs 3 dagen dit keer!
Reviews gaan schrijven samen met mijn zoontje; Heb inmiddels zelf een aantal reviews geschreven, maar mijn zoontje heb ik er nog niet bij kunnen betrekken...
Mijn collectie verder verbeteren: alles lager dan 7 eruit, alles lager dan 7,5 mag eruit als ik deze kan vervangen door betere titels. Deels gelukt, maar nog een hoop titels te gaan (wie maakt me los
Kortom, een ambitieus jaar! Dat is wel gebleken
Huidige H-index is 22, dus ben halverwege gestrand....
-Goa; gelukt! vond het leuk, maar niet top.
-Lancaster; Gelukt! heb het spel inmiddels verkocht aan iemand uit de speelgroep en hebben het vorig jaar wel 4 keer gespeeld
-Mijn Dorp; Helaas, nog steeds in folie
-Pandemic Legacy: Seizoen 1; Ook nog niet gelukt, maar gaat er binnenkort echt van komen
-Russian Railroads; Gelukt n prima bevallen
-Star Wars: Rebellion; Helaas nog niet gelukt
-Star Wars: Imperial Assault. Ook niet gelukt en inmiddels geruild voor Scythe, die wel voldoende speeltijd heeft gekregen
veel cult-of-the-new binnen onze groep
Kortom, een ambitieus jaar! Dat is wel gebleken
-
Veerle
- Jakkiebak!
thanks!pleunie.william schreef:De H-index geeft een waarde aan volgens onderstaande stelling:Veerle schreef: Wat is de H-index![]()
Je hebt minimaal H spellen H keer gespeeld.
Je H-index is bijvoorbeeld 10 als je minimaal 10 verschillende spellen 10 of meer keer hebt gespeeld. Om de H-index naar 11 te krijgen moet je dus minimaal 11 verschillende spellen 11 keer of meer gespeeld hebben.
Je kunt je ook aanmelden bij deze website, staat vol met statistieken!
PS Het klopt dat de site langzaam laadt....
-
Flash
- Wu Feng
Flash schreef: - ten minste 3 scenario-based (basis)spellen uitspelen (alle scenario's halen).
Van zowel Harry Potter: Hogwarts Battle, Unlock! als Escape Room: The Board Game zijn (van het basisspel) alle scenario's gespeeld.
Flash schreef: - Ameritrash.nl verder ontwikkelen en 30+ reviews schrijven.
Het verder ontwikkelen is niet gelukt. Er waren grote plannen, die geen van allen echt van de grond zijn gekomen. Wel heb ik de 30+ reviews gehaald.
Flash schreef: - Marvel Legendary compleet houden en een nieuw opbergsysteem verzinnen.
Ook dit jaar is Marvel Legendary compleet gebleven door de aanschaf van de X-men uitbreiding en de Noir & Homecoming uitbreidingen. Er is ook een nieuw opbergsysteem in huize Flash waardoor alles weer in één doos zit, maar helemaal tevreden daarover ben ik nog niet.