Zuiderspel 2017 wel gaan of niet !?

Dé voorjaars-spellenbeurs van de Benelux!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Zuiderspel 2017 wel gaan of niet !?

Bericht door maxitaxi777 »

rober schreef:
maxitaxi777 schreef:
Dierik schreef: En ook nog eens gratis parkeren wat wil je nog meer! ;-)
Ja, dat is inderdaad wel een goedmakertje, als je met OV komt :lol:.

Wij gingen vanwege de locatie maar met de auto, ondanks een heel stuk over de N2 parallel aan de A2 (waar je maar 80 mag rijden), over 10 rotondes en langs 30 stoplichten binnendoor, toch de beste optie. Dit terwijl de locatie eigenlijk gewoon aan de A67 ligt :P, maar daar is klaarblijkelijk geen af- en oprit. Vanaf Eindhoven station met OV lijkt me niet echt een pretje. Zicht op andere locaties heb ik niet. Gratis parkeren is hier in elk geval een pluspunt, maar dan moet je wel met de auto kunnen komen.
Het is toch wat in dit land.
Ik zeg, de volgende keer met de helikopter komen.
Bedankt voor de tip :), neem ik in overweging! Kan ik daarmee ook gewoon op het terrein "parkeren" dan ;)?

Labels:
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

maxitaxi777 schreef:
rober schreef:
maxitaxi777 schreef:
Dierik schreef: En ook nog eens gratis parkeren wat wil je nog meer! ;-)
Ja, dat is inderdaad wel een goedmakertje, als je met OV komt :lol:.

Wij gingen vanwege de locatie maar met de auto, ondanks een heel stuk over de N2 parallel aan de A2 (waar je maar 80 mag rijden), over 10 rotondes en langs 30 stoplichten binnendoor, toch de beste optie. Dit terwijl de locatie eigenlijk gewoon aan de A67 ligt :P, maar daar is klaarblijkelijk geen af- en oprit. Vanaf Eindhoven station met OV lijkt me niet echt een pretje. Zicht op andere locaties heb ik niet. Gratis parkeren is hier in elk geval een pluspunt, maar dan moet je wel met de auto kunnen komen.
Het is toch wat in dit land.
Ik zeg, de volgende keer met de helikopter komen.
Bedankt voor de tip :), neem ik in overweging! Kan ik daarmee ook gewoon op het terrein "parkeren" dan ;)?
Volgens mij wel.
Ze hadden net de parkeerplaats flink uitgebreid en ontdaan van bomen en struikgewas. :P
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
heimdall
Rooster Booster

Bericht door heimdall »

Ach het parkeren of de ov is niet het probleem van deze beurs. Het is het minieme aantal verkopers die het ook nog eens in hun hoofd haalden om adviesprijs + 5 of 10 % erboven op te gooien op veel van de bordspelen. Alleen The Gamefreak had wat leuke aanbiedingen maar dat zijn vnl spellen die iedereen zo langzamerhand wel heeft. Ninjato, League of Six e.d. Conclusie: Zuiderspel, vast leuk maar niet (meer)voor mij. Essen here I come...
“I hate red cats, not the white or the brown or the black,not even the grey, just the red”
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

heimdall schreef: Ach het parkeren of de ov is niet het probleem van deze beurs. Het is het minieme aantal verkopers die het ook nog eens in hun hoofd haalden om adviesprijs + 5 of 10 % erboven op te gooien op veel van de bordspelen. Alleen The Gamefreak had wat leuke aanbiedingen maar dat zijn vnl spellen die iedereen zo langzamerhand wel heeft. Ninjato, League of Six e.d. Conclusie: Zuiderspel, vast leuk maar niet (meer)voor mij. Essen here I come...
Adviesprijs met 10% erop? Daar kan ik me als beursbezoeker niets bij voorstellen. Maak dit eens concreet met wat voorbeelden.
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Ik miste wel wat leuke beursaanbiedingen maar die vind je blijkbaar niet meer zolang de rode pion zijn greep houd op de Nederlandse spellenbeurzen. Ik was er al bang voor dat TGF zijn prijzen verhoogd had na starten van fysieke winkel en al helemaal na aankondiging van samenwerking met rode pion. Snap niet waarom er prijs afspraken zijn gemaakt. Het speel plezier en laagdrempeligheid van het aanschuiven maakt dit nog een leuke beurs maar om met volle tassen huiswaarts te keren is er niet bij. Heb alleen twee kaartspelletje meegebracht die ik tweedehands heb overgenomen en 1 spelletje afgeleverd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

finalstruggle schreef: Ik miste wel wat leuke beursaanbiedingen maar die vind je blijkbaar niet meer zolang de rode pion zijn greep houd op de Nederlandse spellenbeurzen. Ik was er al bang voor dat TGF zijn prijzen verhoogd had na starten van fysieke winkel en al helemaal na aankondiging van samenwerking met rode pion. Snap niet waarom er prijs afspraken zijn gemaakt. Het speel plezier en laagdrempeligheid van het aanschuiven maakt dit nog een leuke beurs maar om met volle tassen huiswaarts te keren is er niet bij. Heb alleen twee kaartspelletje meegebracht die ik tweedehands heb overgenomen en 1 spelletje afgeleverd.

TGF heeft na het openen van de fysieke winkel hun prijzen naar mijn weten niet verhoogd hoor. Nu na overname door de Rode Pion zijn ze (uiteraard) idd wel zo goed als gelijk. Dat is jammer, omdat TGF wat scherper zat qua prijzen.
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

maxitaxi777 schreef:
finalstruggle schreef: Ik miste wel wat leuke beursaanbiedingen maar die vind je blijkbaar niet meer zolang de rode pion zijn greep houd op de Nederlandse spellenbeurzen. Ik was er al bang voor dat TGF zijn prijzen verhoogd had na starten van fysieke winkel en al helemaal na aankondiging van samenwerking met rode pion. Snap niet waarom er prijs afspraken zijn gemaakt. Het speel plezier en laagdrempeligheid van het aanschuiven maakt dit nog een leuke beurs maar om met volle tassen huiswaarts te keren is er niet bij. Heb alleen twee kaartspelletje meegebracht die ik tweedehands heb overgenomen en 1 spelletje afgeleverd.

TGF heeft na het openen van de fysieke winkel hun prijzen naar mijn weten niet verhoogd hoor. Nu na overname door de Rode Pion zijn ze (uiteraard) idd wel zo goed als gelijk. Dat is jammer, omdat TGF wat scherper zat qua prijzen.
Geen zicht gehad op hun prijen meer na hun start met de winkel, ruime tijd ervoor waren ze vaak de goedkoopste en nu zelden.

woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

heimdall schreef: Ach het parkeren of de ov is niet het probleem van deze beurs. Het is het minieme aantal verkopers die het ook nog eens in hun hoofd haalden om adviesprijs + 5 of 10 % erboven op te gooien op veel van de bordspelen. Alleen The Gamefreak had wat leuke aanbiedingen maar dat zijn vnl spellen die iedereen zo langzamerhand wel heeft. Ninjato, League of Six e.d. Conclusie: Zuiderspel, vast leuk maar niet (meer)voor mij. Essen here I come...
Essen kan je toch niet vergelijken met beurzen als Zuiderspel, Spel of het Spellenspektakel?
Naar deze beurzen ga ik om wat nieuwe (en oude) spellen te kunnen spelen. Essen is voor mij vooral rondwandelen en heel af en toe eens iets te spelen.

Voor mij was het de eerste keer en ik vond het een leuke beurs.
Afbeelding
Bellegar
Veenboer

Bericht door Bellegar »

Minieme aantal verkopers? In mijn snelle rondgang tussen het geven van demo's door telde ik 3 winkels. Spel en Spellenspektakel zitten beiden op 1 winkel (2 als je de tweedehands meetelt). Inderdaad, Spiel heeft er meer, maar is toch totaal niet te vergelijken met alle drie de beurzen hier? :?
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Bellegar schreef:
Minieme aantal verkopers? In mijn snelle rondgang tussen het geven van demo's door telde ik 3 winkels. Spel en Spellenspektakel zitten beiden op 1 winkel (2 als je de tweedehands meetelt). Inderdaad, Spiel heeft er meer, maar is toch totaal niet te vergelijken met alle drie de beurzen hier? :?
Volgens mij telde Zuiderspel zeker vier of vijf winkels met nieuwe spellen en twee tweedehandsverkopers. Bovendien waren er ook diverse uitgevers die zelf verkochten.

Is een beurs niet in de eerste plaats bedoeld om nieuwe spellen te ontdekken? En om vervolgens enkele goede spellen uit de winkel mee naar huis te nemen. Talloze mensen waren op Zuiderspel in de weer om spelers uitleg te geven en te laten kennis maken met nieuwe en minder nieuwe spellen. Kortom de fijne beleving van een spellenevenement.

Ga je enkel voor de koopjes? Dan blijf je misschien beter thuis (je spaart zo al vervoerskosten en inkom uit) en schuim je het internet af op zoek naar de goedkoopste webshop.
el_crosso schreef: Het was ook onze eerste Zuiderspel en voor mijn ega zelfs haar eerste spellenbeurs.
Wij hebben on prima vermaakt en genoten van de relaxte sfeer op deze Nederlandse voorjaarsbeurs. Het verblijf bij het hotel het hele weekend sloot hier prima bij aan. :)
Hippe schreef: Ik vond het een leuke beurs. Niet te druk en best wel wat plek om te spelen. Verder stonden er een paar verrassende stands met leuke spellen (de Spanjaarden, Henmar games).
Wat mij betreft was deze beurs echt ook om wat meer te spelen ipv te kopen. Daarbij ook een aantal gezichten aan usernames kunnen koppelen en dat is ook erg leuk.
En als je dan toch met een goedgevulde tas naar huis gaat...
Spellen zien, kunnen vastnemen, aan de tafels laten uitleggen, mee naar huis nemen, relaxte sfeer, mensen ontmoeten, gezichten aan usernames koppelen, ... het lijkt bijna of gezelschapsspellen zorgen voor een gezellige sfeer met gezellige mensen...
Afbeelding
heimdall
Rooster Booster

Bericht door heimdall »

Bart schreef:
Bellegar schreef:
Volgens mij telde Zuiderspel zeker vier of vijf winkels met nieuwe spellen en twee tweedehandsverkopers. Bovendien waren er ook diverse uitgevers die zelf verkochten.

Is een beurs niet in de eerste plaats bedoeld om nieuwe spellen te ontdekken? En om vervolgens enkele goede spellen uit de winkel mee naar huis te nemen. Talloze mensen waren op Zuiderspel in de weer om spelers uitleg te geven en te laten kennis maken met nieuwe en minder nieuwe spellen. Kortom de fijne beleving van een spellenevenement.

Ga je enkel voor de koopjes? Dan blijf je misschien beter thuis (je spaart zo al vervoerskosten en inkom uit) en schuim je het internet af op zoek naar de goedkoopste webshop.
el_crosso schreef: Het was ook onze eerste Zuiderspel en voor mijn ega zelfs haar eerste spellenbeurs.
Wij hebben on prima vermaakt en genoten van de relaxte sfeer op deze Nederlandse voorjaarsbeurs. Het verblijf bij het hotel het hele weekend sloot hier prima bij aan. :)
Hippe schreef: Ik vond het een leuke beurs. Niet te druk en best wel wat plek om te spelen. Verder stonden er een paar verrassende stands met leuke spellen (de Spanjaarden, Henmar games).
Wat mij betreft was deze beurs echt ook om wat meer te spelen ipv te kopen. Daarbij ook een aantal gezichten aan usernames kunnen koppelen en dat is ook erg leuk.
En als je dan toch met een goedgevulde tas naar huis gaat...
Spellen zien, kunnen vastnemen, aan de tafels laten uitleggen, mee naar huis nemen, relaxte sfeer, mensen ontmoeten, gezichten aan usernames koppelen, ... het lijkt bijna of gezelschapsspellen zorgen voor een gezellige sfeer met gezellige mensen...
Misschien Bellegar heeft iedereen zo zijn eigen redenen om naar een beurs te gaan en misschien zou jij je daar niet mee moeten bemoeien? Misschien.. :D
“I hate red cats, not the white or the brown or the black,not even the grey, just the red”
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

heimdall schreef: Misschien Bellegar heeft iedereen zo zijn eigen redenen om naar een beurs te gaan en misschien zou jij je daar niet mee moeten bemoeien? Misschien.. :D
Uiteraard heeft iedereen zijn eigen mening over een beurs. Met spellen gaat dat trouwens net zo. Smaken en meningen verschillen, gelukkig maar. Hoe meer reacties er komen, hoe genuanceerder het beeld wordt.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Hoeveel winkels heb je dan nodig

Op Spel staat 1 winkel met nette prijzen en een groot aanbod. En de 2e hands stand. Dat is voor mij persoonlijk genoeg.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

heimdall schreef: Misschien Bellegar heeft iedereen zo zijn eigen redenen om naar een beurs te gaan en misschien zou jij je daar niet mee moeten bemoeien? Misschien.. :D
Misschien was Bellegar niet degene die het had over jouw redenen om naar een beurs te gaan, maar vroeg hij zich puur af of er nu inderdaad zo weinig winkeliers waren op deze beurs.....

Maar even terug naar die winkeliers. Vond je dan inderdaad echt dat er zo weinig winkeliers aanwezig waren? Zoals gezegd heeft het SpellenSpektakel er minder en als ik het goed begrijp Spel ook. Essen is uiteraard een ander verhaal.

Hadden deze winkeliers koopjes? Buiten het tweedehands aanbod en de gebruikelijke koopjes van TGF niet, dat ben ik helemaal met je eens. De prijzen waren m.i. de gewone prijzen. Was gezien de ontwikkelingen rondom de Rode Pion en The GameFreak (mits je daarvan op de hoogte bent) ook wel een beetje te verwachten.

Voor mij persoonlijk overigens geen probleem. Ik bezoek de beurs om gezellig te spelen en weer eens wat bekenden te zien en spreken. Zelfde reden als het SpellenSpektakel. En met de math trade en vooraf een mooi bestelling bij SpelSpul (tegen de gewone prijzen, verder wel uitstekend geholpen en duidelijke communicatie) kwam ik toch nog met een mooi gevuld tasje thuis!
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Zoals eerder gemeld ga je koopjes sneller op het internet vinden dan op een beurs waar er ook nog eens standgeld en personeel moet betaald worden.
Maar volgens mij is dat niet hetgene deze mensen zoeken.
Ze zoeken de beste spellen tegen DUMPINGSPRIJZEN.
En dan nog het liefst de allerbeste spellen.
Zo van een spel met een waarde van 60Euro tegen 5 a 10Euro maximum.
Wel mensen ik denk dat hiervoor onze hobby TE populair geworden is.
Ook op Essen was het vorig jaar zoeken naar deze koopjes ( en ik was daar de volle 4 dagen ).
En als je ze dan al vind zijn het veelal bagger spellen.
Plus maakt zo'n zaken de markt kapot en gaat de hobby terug naar af.
We worden allemaal graag rijkelijk verloont.
We gun de ontwerpers, designers en dergelijke dat dan ook.
Ik heb geen probleem met een eerlijke prijs te betalen en een slecht spel wil ik gratis nog niet.
Maar ja ik kom dan ook niet uit een alles moet gratis of toch bijna opvoeding.
Afbeelding
Gesloten