Ik ga op reis en neem mee... (editie 2008)

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Dit jaar mee ingepakt:

Ticket to Ride: Kaartspel
Auf der Reeperbahn nachts um halb Zwei
Yahtzee
stok kaarten

In Barcelona nog Race for the Galaxy meegenomen.

Labels:
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Dierik schreef:
Ik ben net terug van 14 daagjes Itali en mijn lijstje van spellen komt aardig overeen met dat van Peter. Ik heb meegehad:

- Lost Cities (2x gespeeld)
- Koehandel (3x gespeeld)
- Boonanza (5x gespeeld)
- 6 Nimmt (5x gespeeld)

Geen slechte score gezien het warme weer en het gezelschap (vrouw en kinderen) :D
Jij hebt toch iets vaker gespeeld ;)
- Lost cities (1x)
- koehandel (1x)
- machiavelli (1x)
- attika (1x)

Boonanza is niet uit de doos gekomen en er bleek waarachtig ook nog stiekem ballonrace meegenomen te zijn, maar die is ook niet meer op de tafel beland.
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Zo, wij zijn weer thuis. De spellen staan weer in de kast. Tijdens de vakantie is heel de familie verslaafd geraakt aan Geschenkt. Iedereen wilde het lenen. Daarnaast heb ik nog wel de nodige spellen gespeeld:

Agricola 6 x de solovariant en die bevalt me goed
Caylus Magna Carta 2x
Elasund 1x
Die Weinhndler 1x
Geschenkt 16 x
Boonanza is ongeopend gebleven
Oeps mis! 4x
Risk express 3x
Hive is niet gespeeld
Medici vs. Strozzi 1x
Heersers der Woestijn is ook ongespeeld mee teruggekomen
Regenwormen 2x
Elfer Raus 1x
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

Ook weer terug van een heerlijk lange vakantie. Door de hitte hebben we het overdag op het heetst van de dag rustig aangedaan en daardoor veel spellen gedaan. Ook aan het eind van de dag is het lekker spelen.

20x Can't Stop (niet meegenomen aangezien het al daar aanwezig was)
5x Carcassonne (meegenomen als cadeau)
3x Kolonisten van Catan reiseditie, Domino, Coloretto en Take 5
2x Minoes en Slangen en ladders
Het reuzenkwartet van Dick Bruna is deze vakantie niet gespeeld en Yathzee ook niet.
Let's play games!
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Attika: 2x
Funkenschlag: Frankrijk 1x, Italië 1x
Galaxy Trucker: 1x
Carcassonne Jagers & Verzamelaars: 1x
Caylus Magna Carta en Go bleven onaangeroerd. (Ter plaatse nieuw gekochte spellen in totaal 5x gedaan.)

Mijn schoonmoeder is niet zo'n held met het abstracte blokkeren uit Attika (dat ik eigenlijk steeds beter ga vinden), maar is intuïtief vreselijk gehaaid met geld waardoor een economisch spel als Funkenschlag haar verschrikkelijk goed afgaat. Ze verslaat mij en mijn vriendin met beschamend speels gemak: na een paar beurten zit ze al op een fortuin aan electro's terwijl wij nog ploeteren om geld voor interessante centrales en goede plekjes op de kaart over te houden. Is daardoor altijd een succesnummer. J&V speelden we met 2 nichtjes van bijna 9 jaar: ik liet de hutten nog even achterwege, en kon na twee dozijn tegels voorzichtig uitleggen opmerken dat ze het spel al goed genoeg begrepen om elkaar het bloed onder de nagels vandaan te halen. Moeite hadden ze met de rivieren, vooral bronnen. Aan het eind wilden ze nog een keer, nu met hutten, maar toen werden ze door hun moeder naar bed gebonjourd. Komt nog wel eens. Galaxy Trucker tenslotte... Ik vind het bouwen een geniaal principe, maar het eigenlijke reizen begint daardoor wat flets af te steken. Je kunt op dat moment niet zoveel meer doen, en door een nare samenloop van omstandigheden kan zelfs een solide schip worden uitgeschakeld. Ik hoop dat de uitbreiding daar verbetering in brengt.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Wat gaat er mee in de koffer op vakantie?

Bericht door henk.rolleman »

henk.rolleman schreef:Wat gaat er mee in de koffer op vakantie?

Over twee weken ga ik eindelijk op een welverdiende vakantie naar de Belgische Ardennen.
Maar ik zit nu al te bedenken wat voor bord/kaartspellen ik mijn familie (vrouw, 2 kinderen, schoonvader & moeder en in de weekenden zwager en schoonzus) voor schotel.
Aangezien er twee jonge kinderen mee gaan zit er meestal s'avonds niet meer super veel puf bij de rest voor een wat zwaarder familiespel,
zoals El Grande of Eufraat en Tigris. Na aanleiding van de Spellen 100 heb ik Boonanza en Tai Pan maar aangeschaft. Saboteur en de Regenboogslang
heb ik ook maar mee besteld. Met de laaste titel wil ik mijn zoon van 5 verrassen. Verder denk ik nog Kardinaal & Koning, Machiavelli en Mr Jack mee te nemen.
Kardinaal & Koning staat al twee jaar ongespeeld in de kast en moet nodig eens een paar keer op tafel komen. Mr Jack doet er erg goed
bij mijn vrouw en schoonmoeder. Die het heerlijk vinden om je om de tuin te leiden als Jack de Ripper :) Hannibal Rome vs.Cathegena neem ik mee om
eens rustig de regels door te lezen en solo potje te spelen. Dan weet ik hoe het het spelsysteem aanvoelt. Meer dozen zal ik wel niet meenemen anders
passen de kleren van mijn vrouw er niet in de auto ;)

Welke spellen gaan bij jullie in de koffer?
Zitten er nog veel ongespeelde spellen van Spiel bij?
Door het mooie weer hebben één avondje een paar keer Saboteur gespeeld helaas voor mij is er verder niets op tafel gekomen. De anderen hadden er gewoon geen zin in. Hannibal heb ik toch maar thuis gelaten en daarvoor de handleiding van Crusader Rex meegenomen. Deze heb ik rustig kunnen doorlezen.

Vorige week ben ik nog een lang weekend in Limburg geweest en heb ik Aachen nog Genius voor twee spelers gekocht en drie keer gespeeld.