Spiel 2018 koopjes en weetjes

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

kolibri-75
Grote Dienaar

Re: Spiel 2018 koopjes en weetjes

Bericht door kolibri-75 »

Ik had ook het idee dat donderdag drukker was dan vrijdag. Ik plan de drukkere hallen wat meer aan het begin en einde van mijn dag. Hal 2 was goed te doen op vrijdag, daar ben ik bijna een hele dag zoet geweest.
Ik vond druk, maar wel te doen. Ik weet niet hoe het 'vroeger' was want ik ben vorig jaar pas voor het eerst gegaan. Ik weet wel dat ik na vorig jaar (toen was ik 4 dagen) nooooit meer op zaterdag ga!
Vorig jaar ging ik met de metro heen en weer naar de beurs en mijn hotel. Pfff.. de eerste keer heb ik er op de terugweg ruim een uur over gedaan om een plek in de metro te krijgen. Toen stond ik, bleek achteraf, op het tweede station na De Messe. Daar kwamen dus enkel overvolle metro's aan waar al niemand meer bijpaste. Ok, weten we dat ook weer.
Maar dit jaar dus met de auto van hotel naar beurs. Op donderdag heb ik er een uur over gedaan om een parkeerplek te vinden. Ik stond uiteindelijk op parking 2, waar ook een pendelbus naartoe ging. Dat bleek achteraf eigenlijk best een goede plek. Op meerdere plekken op de parkeerplaats haltes voor de shuttlebus en afgezet worden voor de deur. Ik ben overdag ook heen en weer geweest om spullen in de auto te droppen, was binnen 20 minuten terug. Op vrijdag ging ik maar gelijk voor P2 en stond binnen een kwartier op mijn plek.
Vanaf P2 kon je overigens goed lopend naar de beurs want er was een extra ingang bij hal 6. Van de beurs naar P2 lopen was toch net wat te ver weg vanwege de zware bepakking... dan dus met de shuttle
Maar na 2 dagen zit mijn trip er weer op, ik ben net thuis. Met een kofferbak vol spellen. Het was weer de moeite waard! Ook de mathtrade vond ik fantastisch. Al die mensen buiten met naambordjes omhoog om hun trader te vinden. En alle ruilen zijn gelukt. Fantastisch dat het zo goed werkt!

Een greep uit mijn aanwinsten:

- Detective (Eng, is voor 35 euro te vinden)

- Pandoria

- Wildlands (wel duur, dus laat het de moeite waard zijn :-))

- City of Gears

- Reykholt (blinde koop want Uwe Rosenberg)

- Cryptid (lijkt me heel leuk met de kinderen (11 en 12))

- Dice Hospital (vooral vanwege het thema)

- Ruthless (leuke verrassing)

- Architects (ben benieuwd)

- Arboretum

- Harry Potter Hogwarts Battle (via mathtrade)

Labels:
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Als je 1 dag gaat zou ik zeker niet op zaterdag gaan. Het is zo groot dat ik sowieso niet slechts 1 dag zou gaan. Levert alleen maar gestress en gehaast op.

En met de drukte op de weg er naar toe moet je rekening houden. Wij zijn door schade en schande wijs geworden en zijn nu altijd om 9 uur er al. Dan valt het nog mee met het verkeer.
Afbeelding
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Ik vond het qua drukte in de hallen nog wel meevallen, wel vergelijkbaar met vorig jaar misschien.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel liever hal 1 en 3 oversla, in de overige hallen heb ik toch nog wel redelijk vlot een tafel kunnen vinden om te spelen.

Trouwens, heeft iemand nog de Teotihuacan promo uit de Dice Settlers doos? Ik heb de omgekeerde Dice Settlers promo uit de Teotihuacan doos :)
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MADG0BLIN »

Ik ben donderdag tot en met zaterdag geweest. Voor het eerst drie dagen, maar ik ga volgend jaar gewoon weer 2 dagen. Ik vond zaterdag op sommige momenten bizar druk.
Relatief veel gespeeld en ook nog wel nieuwe onbekend titels.

Donderdag kwamen we een bevriend koppel tegen welke met zijn tweeën waren. Wij waren met vier, dus gestart met de giant versie van Captain Sonar. Vind het sowieso wel een leuk spel, maar met het grote bord was het erg geslaagd. Dit was direct donderdag ochtend dus qua drukte en lawaai was het prima te doen.
Hierna doorgelopen en een potje Ice Cool gespeeld. Ben nog steeds geen groot fan, maar was gezellig om ff te doen met zijn zessen. :P

Hierna konden we aanschuiven bij AEG om War Chest te proberen. Hier had ik al naar uitgekeken en was blij een pot te kunnen proberen. Wat mij betreft maakte hij ook zeker zijn reputatie waar. Ik vond het een zeer interessant spel. Ik heb deze dan ook aangeschaft.

Hierna kwamen we toevallig Shadows: Amsterdam tegen en deze zag er interessant uit en dus direct maar geprobeerd. Het is een spel wat bestaat uit kaarten met mooi artwork a la Dixit. Je wordt opgedeeld in teams waarbij er in beide teams iemand is die aanwijzingen geeft en de rest van het team dan moet raden waar je naar toe moet gaan. Het doel is om drie plekken te vinden op de kaart en dan naar een vooraf gedefinieerd punt te gaan. Lukt dit dan win je de ronde. Best of 3 wint het spel. De teamcaptains kunnen kiezen uit 10 verschillende kaarten met artwork, hier kiezen ze 1 of 2 uit. Het team moet dan kiezen op basis van deze kaarten waar ze heen lopen met hun karakter. Als er 1 kaart wordt gegeven kun je 1 stap lopen, krijg je 2 kaarten moet je 2 stappen lopen.
Wij vonden het allemaal erg leuk om te spelen en het legt enorm snel uit. Het speelt ook vrij vlot en de vormgeving is ook erg mooi. Ik heb hem direct aangeschaft, zeker de moeite waard voor 23 euro.

Hierna de kickstarters opgehaald van CO2: Second Chance en Endeavor. Deze waren als groepspledge georganiseerd door Björn. Ook het ophalen verliep erg soepel, even moeten wachten, maar dat hoort erbij. Tijdens het wachten even kennis gemaakt met Marlon van A Boardgame Life en gezelligd wat gekletst. Leuk om even kennis gemaakt te hebben met degene die achter het blog zit welke ik regelmatig lees! :)

Terwijl ik moest wachten op de kickstarters speelden de drie waarmee ik was Kitchen Rush en waren al druk bezig toen ik weer kwam, dus toen WHoosh van Artipia Games gespeeld. De art was erg leuk en daarmee is alles dan ook wel gezegd....

De vrijdag weer naar de beurs gegaan. Hier gestart met een 4 speler pot Monolith Arena.
Ik had weleens Neuroshima Hex gespeeld op de app en dit is een soort van herimplementatie. Een interessant spel wat relatief vlot weg speelt. Vormgeving en components zijn prima, de gameplay was ook tof, maar toch een spel wat waarschijnlijk niet vaak op tafel zou komen gezien het thema wat niet echt in de smaak valt bij mensen met wie ik vaak speel. Deze laten liggen, maar zeker een goed spel.

Hierna een plekje bemachtigd bij AEG om Scorpius Freighter te spelen. Dit leek een interessante euro waar je een smokkelaar in space speelt. Door middel van het verschuiven van 1 of 2 van de 4 karakter kaarten onder je spelersbord kun je 1 van de 3 schepen verplaatsen in het midden van het spelersbord. De plek waar je land bepaalt welke actie je dan kan kiezen. Het speelde opzich makkelijk weg, was niet al te complex, maar in de categorie, mwah, ik speel liever wat anders. Het zag er wel mooi uit en ook de components waren prima in orde.

Hierna direct doorgelopen om een demo van Fireball Island: The Curse of Vul-Kar te spelen. Deze all-in gebacked op kickstarter en was erg benieuwd naar het spel. Gelukkig een zeer positieve ervaring. Het spel werd gedemonstreert door Justin Jacobsen, de eigenaar van Restoration Games. Een ontzettend aardige vent en leuk om mee te spelen en kennis mee te maken. De components waren super, het spel is erg leuk en simpel maar door het rollen van de knikkers en het elkaar dwarszitten zorgt het ervoor dat het continue leuk blijft doordat de staat van het bord zo veel wijzigd. Blij deze gebacked te hebben.

Als laatste zijn we naar The Dice Tower Live Show geweest. Ook hier hebben we ons ontzettend vermaakt, altijd leuk om live bij aanwezig te zijn.

Zaterdag was onze laatste dag, maar man o man, ik was nog niet eerder op zaterdag geweest, wat een drukte!
In ieder geval genoeg gespeeld. Gestart met Chronicles of Crime, deze demo had ik van tevoren gereserveerd. Een erg leuke deduction game met als toevoeging een app welke je moet gebruiken om kaarten te scannen en zo de zaak op te lossen. Je speelt namelijk als detectives en moet een zaak oplossen. Uiteindelijk wel de zaak goed opgelost en de dader gepakt, alleen het verkeerde moordwapen. Een vriend van me heeft hem aangeschaft, dus deze gaan we zeker vaker spelen.

Hierna konden we vrij vlot aanschuiven om Chartered: The Golden Age te spelen. Weer een tijdje met Alexander, de designer staan kletsen. Ik had hem al eerder geprobeerd op Noorderspel, maar de 3 anderen waar ik mee was nog niet. Iedereen was positief over het spel, dus een leuke tijd gehad.

Hierna konden we toevallig Tokyo Highway proberen, maar tjonge wat een leuk spel! Ik had er al eerder over gehoord, maar niet echt bij stil gestaan. Een ontzettend simpel spel om uit te leggen en te spelen, maar het maakt het zeker niet minder leuk om te spelen. Deze staat nu op de verlanglijst!

Hiermee eindigde mijn vijfde Spiel. Weer een ontzetten toffe tijd gehad, leuke mensen ontmoet en gesproken, mooie spellen gespeeld en gezien. Nu eerst maar de buit spelen welke ik meegenomen heb.

Afbeelding
Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Stijnhoofd schreef: Dus, Essen-gangers, wie zou voor mij een Automa-deck voor Patchwork mee willen nemen? :) Stuur me een PB!
El Crosso to the rescue!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Klinkt verschrikkelijk. Beurzen zouden een maximum moeten aanhouden.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Zelfs op zaterdag was de beurs goed begaanbaar. Alleen het is geen beurs waar je 1 dag heen moet gaan.

En buiten is het qua verkeer ook goed geregeld.

Dat gezegd hebbende ben ik wel benieuwd naar volgend jaar. Dan is weer een nieuw deel klaar en kan het maar zo zijn dat ingang oost ook weer open is en nog meer beursvloer gebruikt kan worden
Afbeelding
montagne14
Jakkiebak!

Bericht door montagne14 »

Ik ben donderdag, vrijdag en zondag geweest en dit was goed te doen. Wij rijden standaard naar P10, geen stress en de pendelbussen zijn goed geregeld. Staan altijd al klaar en omdat ik een zitplek wilde met de kleine in de draagzak, af en toe 2 minuten wachten op de volgende. Wat dat betreft kunnen ze daar bij evenementen in NL wel wat van leren. Donderdag was naar mijn idee het drukst. Wij kwamen pas rond een uur of 3 aan en een paar spellen waren al uitverkocht (Newton, Teotihuacan, Everdell, A Feast for Odin: Norwegians). De vrijdag was iets rustiger, alhoewel rond het middaguur in de Galeria wel een ontstopping was. De zaterdag sla ik altijd over, dan schijnt het toch wel erg druk te zijn. Op zondag nog even terug voor de laatste inkopen, er zijn dan toch nog wel wat kortingen te verkrijgen (bijv Santa Maria voor 22 euro). Al met al weer een geslaagde Spiel. Volgend jaar weer!
Afbeelding
LarsVanSchagen
Locomotief

Bericht door LarsVanSchagen »

Raja’s of the ganges mango village promo voor 3 euro bij Huch! Dat is de promo uit de adventskalender vorig jaar. Deze ging voor 15-20 euro online weg laatste tijd. Toen we dat gezegd hadden tegen de spellengroep heeft iedereen er 1 opgehaald.
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Ik vond Guilds of London voor 15 euro een mooie prijs.
Ook tevreden met the gallerist voor 60 euro. Blijft veel geld, maar ik had hem nog niet eerder goedkoper gezien.
Viceroy voor 6 euro was een mooie prijs.
We live to survive our paradoxes
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

LarsVanSchagen schreef: Raja’s of the ganges mango village promo voor 3 euro bij Huch! Dat is de promo uit de adventskalender vorig jaar. Deze ging voor 15-20 euro online weg laatste tijd. Toen we dat gezegd hadden tegen de spellengroep heeft iedereen er 1 opgehaald.
Mooie vondst!
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Zo te zien 190.000 bezoekers geweest deze versie van Spiel: https://twitter.com/SpieltageEssen/stat ... 8559753216
Afbeelding
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Leuke editie weer.

Veel koopjes niet echt gevonden. Toch niet het genre spelen dat ik graag speel.
Heel wat dingen die op mijn lijstje staan waren jammer genoeg reeds uitverkocht. Op zich geen probleem, dat is dan meer centjes voor andere dingen.

Veel kunnen spelen. Waaronder enkele hele leuke spelen. Bijvoorbeeld: THE faceless. Of Racoon tycoon. Ook de kans gekregen om met de designer van burgler bross zij spel te spelen. Altijd leuk om dit te doen.

Qua parking stonden we vorige keer op p1 en nu op p2. Best handig

Wat heb ik gekocht:
- greedy kingdoms
- arboretum
- Nippon en uitbreiding
- railroad revolution
- Marco polo kleine uitbreiding
Afbeelding
Steep
Sojaboon

Bericht door Steep »

Onze zaterdag in Essen speelde zich grotendeels af in hallen 1 en 2, en we hebben ook nog het laatste deel van hal 3 aangedaan.

Wij ervaarden het als drukker dan donderdag maar of dat echt zo was weet ik niet. Wel gelukkig net als donderdag weer veel kunnen proefspelen, hieronder een kort overzichtje voor de geïnteresseerden:

Blue Lagoon :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Fiches en huisjes plaatsen op een bord met 8 eilanden en zeetegels erop in twee ronden. Simpele beurten (1 fiche of huisje aanleggen en eventueel 1 van de goederen pakken) maar genoeg interessante keuzes over waar je iets neerlegt om iemands weg te blokkeren of goederen te pakken.

Wij vonden dit erg leuk want het speelt snel en is makkelijk uit te leggen en vrienden van ons hebben het spel dan ook direct aangeschaft.

Gravity Superstar :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Het spelbord stelt de ruimte voor en bestaat uit vakjes, op sommige vakjes staan vloeren/muren. Je legt dan verschillende gekleurde sterren erop en probeert met je eigen astronaut zoveel mogelijk sterren te verzamelen.

Je speelt elke ronde een kaart uit waardoor je astronaut beweegt of draait. Omdat het de ruimte is val je dan net zoveel vakjes verder als je een vloer tegenkomt. Alle sterren die je onderweg passeert mag je pakken. Verder kun je andere spelers raken en een ster stelen, en ontvang je op bepaalde vakjes een bonusfiche zodat je twee acties mag uitvoeren in een beurt in plaats van eentje.

Het spel speelt vlot en het laat je op een andere manier nadenken over je beweging omdat je rekening moet houden met het gebrek aan zwaartekracht. Je bent binnen 20 minuten klaar met een potje. We vonden het erg leuk maar Spiel houdt in dat je keuzes moet maken in wat je koopt en Gravity Superstar haalde de aankooplijst helaas (net) niet.

Spring Rally :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:

Simpel slagenspel met een racebord: Wie de slag wint mag zijn raceauto vooruit bewegen, win je niet dan mag je je autootje opwinden. Wacht je lang genoeg met het winnen van een slag dan ga je ineens erg hard vooruit, maar wacht je te lang dan draait je opwindmechanisme door en verlies je dat voordeel.

Het was wel aardig maar voor ons te licht voor wat het was. Misschien is het leuk met jongeren kinderen om ze het principe van een slagenspel te leren want de regels die daarbij horen zijn erg simpel en er zijn maar drie speelkleuren.

Pikoko :ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:

Nog een slagenspel, maar nu zie je de kaarten van iedereen behalve jezelf. Voor de ronde begint zet je fiches in bij alle spelers waarin je gokt hoeveel slagen iedereen haalt. Daarna begint de ronde en iedereen speelt met de kaarten van je linkerbuurman.

Het concept klonk interessant, maar we vonden het niet bepaald iets toevoegen dat je alle kaarten ziet behalve die van jou. Verder is het mooi uitgevoerd (iedereen steekt zijn kaarten in een plastic pauw en dat ziet er erg leuk uit) maar werkt het niet echt fijn dat je kaarten uit die pauw moet trekken bij de andere spelers want ze zitten er behoorlijk stevig in. Het alternatief is ze aanwijzen, maar al met al wordt dat al snel een irritante vertragende factor.

Door de plastic pauwen kostte het ook nog eens 25 euro en zit het in een behoorlijk forse doos en dat waren voor ons ook factoren om het snel af te strepen van ons lijstje.

Hanamikoji

Dit is zeker niet nieuw, maar lag wel uit om te spelen bij Kosmos. Mijn vriendin en ik waren er erg van gecharmeerd, dus we hebben het daarna aangeschaft bij de Kosmos Shop voor de vriendelijke prijs van €11.50.

Darwinning :ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster:

Ja, het was laat op de dag en ja, we waren allemaal vrij vermoeid van een hele dag slenteren, luisteren, spelen en indrukken opdoen maar Darwinning was voor ons aan het begin van de dag ook geen succes geweest gok ik.

De finse dame die het uitlegde deed haar best maar dit spel had zoveel bijzondere regeltjes en mechanismen (waaronder een uitgeklede pokervariant voor het uitspelen van kaarten en enorm veel verschillende manieren om een kaart te gebruiken nadat je die hebt verworven) dat we na 1 proefrondje er al snel een eind aan hebben gemaakt. Niet voor ons.

Tales of Glory :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Bij Ankama speelden we eerst Tales of Glory. Je speelt 10 rondes waarin je steeds een tegel verzamelt. Elke ronde zie je 8 tegels open liggen je kiest tegelijkertijd een kaartje met het nummer van de tegel die je wilt hebben.

Wij vonden het een leuk en vlot spel waarbij je gedurende het spel geld-, toverdrank-, moed- en magiefiches spaart om later in het spel betere tegels te kunnen kopen. De tegels zelf leg je aan in je eigen koninkrijkje waarbij ze uiteraard wel moeten passen. Na tien rondes kijk je nog wie het meeste fiches heeft van elke soort en krijg je punten van bepaalde kaartjes die scoren in het eindspel en dan heb je een winnaar.

Mijn vriendin en ik waren er erg van gecharmeerd en hebben het later die dag gekocht.

Trool Park :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:

Ook bij Ankama lag Trool Park wat we meteen na Tales of Glory hebben gespeeld. Het heeft hetzelfde spelsysteem met tegels in het midden waarbij je tegelijk in het geheim moet kiezen voor welke tegel je gaat. Dit voelde voor ons een beetje aan als de kinderversie van Tales of Glory: Minder manieren om punten te verzamelen en een random getrokken weer-factor die invloed heeft op hoe goed je het in een ronde doet.

Wellicht geen slecht spel, maar de vergelijking met Tales of Glory viel voor onze groep duidelijk uit in het voordeel van de laatstgenoemde.

Spirits of the Forest :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Je legt tegels in 9 verschillende kleuren neer in 4 rijen van 12 tegels. Op de tegels staan spirits en elke beurt mag je 1 of 2 tegels (van dezelfde kleur) pakken. Alleen de tegels aan de linker- en rechter buitenkant zijn beschikbaar. Daarnaast krijg je nog twee juweeltjes die je kunt gebruiken om alvast tegels te reserveren voor latere beurten. Alle andere spelers kunnen dit nog ongedaan maken, maar dan verliezen zij hun juweel.

Zo verzamel je zoveel mogelijk 'spirits' want die leveren punten op als je de meerderheid hebt. Je krijgt strafpunten voor een kleur waarin je helemaal geen tegels bezit en verder nog punten voor verschillende 'elementen' die ook op bepaalde tegels staan.

Het speelde vlot en gaf genoeg tactische keuzes om te maken. De tegels die verzameld zijn liggen steeds open dus je kunt goed zien wie wat heeft en wie in welke soorten op dat moment nog een meerderheid heeft. Wij vonden alleen de eindtelling een beetje chaotisch om te verwerken (de scorekaart houdt geen rekening met dat je tijdelijk in de min staat) en het lage aantal punten waarmee iedereen eindigde een beetje onbevredigend.

Die minpuntjes zorgden ervoor dat we het niet hebben gekocht, maar probeer dit zeker een keer uit.

Twin It! :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:

Een Jungle Speed-achtige game: Draai een kaartje om en leg het in het midden van het bord. Wanneer je een paar ziet wijs je ze zo snel mogelijk aan en dan heb je een punt. De eerste met vijf punten wint het spel.

De patronen op de kaartjes zijn moeilijk genoeg om er een match bij te zoeken dus het werkt goed. Wij hebben Jungle Speed echter al en dan voegt dit spel nauwelijks iets toe.

Shadows: Amsterdam :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Twee teams gaan op zoek naar aanwijzingen op een modulair speelbord in Amsterdam. Alle tegels op het bord beelden een scène uit in de stad. Elk team heeft een teamleider die aanwijzingen geeft door middel van het geven van 1 of 2 kaarten aan de teamleden. Op die kaarten staan ook scènes uitgebeeld. Aan de hand van die kaarten kiezen de teamleden waar ze naartoe gaan op het bord.

Elke teamleider heeft een mini-kaart van het speelbord waarop staat naar op welk vakje een aanwijzing ligt, en sommige vakjes bevatten een kruis, wat betekent dat je de politie tegenkomt. De ronde gaat door totdat een team drie aanwijzingen vindt en naar de plaats delict gaat (die je ook vindt op de mini-kaart), of totdat een team die keer een politie-vakje betreedt en daarmee uit het spel is.

Het lijkt een soort Mysterium-on-steroids. Je speelt met beide teams tegelijk dus er is tijdsdruk om zo snel als mogelijk alle aanwijzingen te vinden. Dat laat geen ruimte voor lange discussies over waar naartoe te gaan en dat is meteen ons probleem met het spel: Vaak doe je maar wat omdat de kaart(en) die je krijgt zo vaag is dat het vanalles kan betekenen en hoop je maar dat het goed is, terwijl je bij Mysterium de tijd krijgt om eens rustig goed na te denken over wat de gever van de aanwijzing(en) ermee kan bedoelen. Van de zes gevonden aanwijzingen hadden we er maar eentje (een bootkaart, terwijl het vakje op het bord een haven was) die we konden herleiden en de rest was giswerk.

Niet ons spel, maar ik kan snappen dat je houdt van de chaos en je een hoop lol ermee kunt hebben als je kunt loslaten dat je niet al teveel invloed hebt op de uitkomst van het spel.

Gekocht:

Hanamikoji (€11.50)
Tales of Glory(€31.50)

Mijn uitgebreidere reviews zijn ook weer te vinden op Boardgamegeek:

https://boardgamegeek.com/geeklist/2476 ... tem6504612
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Ik heb op Spiel de 4 speler versie van Tokyo Highway gespeeld. Ik kan deze zo niet ergens vinden in Nederland. Weet iemand waar en of deze te koop is ergens? Achteraf spijt dat ik hem daar niet heb meegenomen.
Afbeelding