Wingspan uitbreiding Oceanië

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Pura Vida
Kardinaal

Re: Wingspan uitbreiding Oceanië

Bericht door Pura Vida »

StanTem schreef:
Pura Vida schreef: Ik ben benieuwd wanneer 999 met nieuws over de NL versie komt.
2 uur geleden werd aangekondigd dat ook zij deze uitbreiding gaan uitgeven.
Dát ze m gaan uitbrengen was al bekend, maar wanneer nog niet. Kom ikzelf nog nergens tegen behalve een 'coming soon' op fb. Wat op zich natuurlijk goed nieuws is.
Afbeelding

Labels:
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door StanTem »

Pura Vida schreef:
StanTem schreef:
Pura Vida schreef: Ik ben benieuwd wanneer 999 met nieuws over de NL versie komt.
2 uur geleden werd aangekondigd dat ook zij deze uitbreiding gaan uitgeven.
Dát ze m gaan uitbrengen was al bekend, maar wanneer nog niet. Kom ikzelf nog nergens tegen behalve een 'coming soon' op fb. Wat op zich natuurlijk goed nieuws is.
Ah ok. My bad.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

olavf schreef: Ik begrijp uit de informatie die Stonemaier op de site geeft dat de nieuwe borden gebruikt moeten worden als je met de nieuwe kaarten wilt spelen.
Uhm... Dat zou ik persoonlijk wel minder vinden. Ik kan mij namelijk best voorstellen dat deze uitbreiding als ik zo op het eerste oog bekijk wat complexer is dan de basis en Europa. Stel je legt Wingspan uit aan nieuwe spelers dan zou het kunnen dat deze uitbreiding er gelijk bij doen teveel uitleg/lastig is.

Tevens als je met de oude borden wilt spelen ben je dus verplicht dat je als je vogel van Oceanië trekt deze apart te leggen. Dat is wel een minpuntje vind ik.
Afbeelding
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

De cover van 999 Games:

Bijlagen
image.jpeg
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

En de volgende teaser staat alweer online op de site van Stonemaier. De vruchtenduif, de kaketoe en de regenbooglori. Afbeelding
Bijlagen
IMG_7261.jpg
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Een nieuw soort voedsel. Zal de dobbelstenen dan ook veranderen (bijv dmv graan/worm te vervangen door de nieuwe soort voedsel) of zou je op een andere manier aan dit soort voedsel kunnen komen?
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

In middels zelf al gevonden. Er zitten 5 nieuwe dobbelstenen en nectar tokens bij.
Featured Components

1 box (296x215x40mm)
15 egg miniatures (yellow)
5 player mats
5 wooden dice
69 nectar tokens
1 scorepad
more to come
Enige wat denk ik nog ontbreekt is het aantal nieuwe vogelkaarten.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

WTULTC schreef: Een nieuw soort voedsel. Zal de dobbelstenen dan ook veranderen (bijv dmv graan/worm te vervangen door de nieuwe soort voedsel) of zou je op een andere manier aan dit soort voedsel kunnen komen?
Idd 5 nieuwe dobbels. Kans op gooien van de oude voedselsoorten blijft hetzelfde. Ze hebben die nectar bij een bes en bij een graan gezet. Te gebruiken als jokervoedsel en het levert als het op je bordje belandt ook nog punten op.Afbeelding
Bijlagen
IMG_6806.jpg
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik heb het ook gelezen. Ik vraag mij af of nectar dan niet overpowerd zal gaan worden tov ander voedsel. Als je de keuze hebt pak je namelijk altijd nectar.

Nu heb ik wel gelezen dat je nectar na een ronde moet afleggen dus je zal in een ronde eerst de voedsel actie moeten doen en daarna de vogelactie wil je gebruik maken van nectar in een ronde. Daar komt iets meer plannen bij kijken.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Leuke nieuwe bonuskaarten en met name nieuwe ronde doeleinden. Oa meeste snavels naar links of rechts, geen doel (dan heb je de volgende rondes dus een actie meer) zijn leuk gevonden.

Is er eigenlijk al een app (liefst in het Nederlands) die willekeurig 4 rondedoeleindes selecteerd? Nu laat ik ze een voor een uit een volle gesloten hand vallen maar erg fijn en handig om zo willekeurig rondedoeleindes te kiezen is dat niet.
Afbeelding
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

WTULTC schreef: Leuke nieuwe bonuskaarten en met name nieuwe ronde doeleinden. Oa meeste snavels naar links of rechts, geen doel (dan heb je de volgende rondes dus een actie meer) zijn leuk gevonden.

Is er eigenlijk al een app (liefst in het Nederlands) die willekeurig 4 rondedoeleindes selecteerd? Nu laat ik ze een voor een uit een volle gesloten hand vallen maar erg fijn en handig om zo willekeurig rondedoeleindes te kiezen is dat niet.
Of een linnenzakje kopen van paar cent bij een winkel als spelspul.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

De update van Stonemaier waar we natuurlijk allemaal op zaten te wachten: de nieuwe gele eigenschappen, ofwel de "game end abilities":

Afbeelding

Ík vind ze alvast leuk. Verder blijken er straks dus 95 nieuwe vogelkaarten met Oceanië mee te komen.
Bijlagen
IMG_6808-rotated.jpg
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

En morgen komt er nieuws over de loopvogels die een vleugellengte van * hebben.
Ik ben benieuwd, want er zijn best veel kaarten in het spel (denk aan roofvogels) waarbij de lengte van de vleugelwaardes van belang is of ze bijv. succesvol jagen.

Overigens gezien wat er in deze uitbreiding zit verwacht ik wel dat de prijs duurder zal zijn dan de Europese uitbreiding. Ik gok dat de prijs toch wel tegen de 30 euro zal zijn.

Tot nu toe inclusief de bonuskaarten 100 nieuwe kaarten. Ik hoop dat dit zo blijft want dan zou het precies mooi 2 pakjes sleeves zijn.
Afbeelding
Colintebooij
Joker

Bericht door Colintebooij »

Was de Europese uitbreiding niet al 35 euro (of heb ik hem gewoon te laat gekocht en is hij nu altijd zo duur) Kan me niet herinnering dat hij ooit goedkoper was dan 30 euro. Ik denk inderdaad wel dat deze duurder zal zijn i.v.m. de nieuwe borden en dobbelstenen (eigenlijk materiaal wat ik zelf niet per se wil). Ik ga vooral voor deze uitbreiding vanwege de nieuwe vogels, gele krachten, doelkaarten en einde ronde doelen!
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik had toevallig nog bonnen liggen waarmee ik Europa heb gekocht. Dat was rond de 25 euro. Als je boven de 30 euro voor Europa hebt betaald, dan heb je wel teveel betaald. Overal word die uitbreiding onder de 30 euro aangeboden.

Dat gezegd hebben verwacht ik dat deze uitbreiding ergens tussen de 35 a 40 euro zal liggen. Pittig qua prijs want daarvoor heb je ook een nieuw spel. We gaan het zien of 999Games ons geliefd zal zijn zo vlak voor de feestdagen met een zacht prijsje.

Ik hoop eigenlijk dat eventuele volgende uitbreidingen alleen maar vogelkaarten zijn (zou ook in de kosten schelen). Met name vanwege de mooie vogelkaarten, weetjes en illustraties daarvan vind ik de uitbreidingen interessant.
Afbeelding
Plaats reactie