Wijziging in portaal?

Algemene informatie over Bordspelmania

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Mistharfare
Website beheerder

Re: Wijziging in portaal?

Bericht door Mistharfare »

vdW schreef:
Mistharfare schreef: Om wat voor een tijdsbestek praten we wanneer je weer opnieuw moet inloggen?
elk bezoek, dus dat is sowieso meerdere keren per dag.
Had dit trouwens altijd begrepen dat iedereen tijdens dat ze ingelogd waren werden uitgelogd. Dit is in mijn ogen dus niet echt een probleem gezien het best zou kunnen dat de sessie time out op 2 uur staat maar dat ga ik nakijken.
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Kire »

Mistharfare schreef:
vdW schreef:
Mistharfare schreef: Om wat voor een tijdsbestek praten we wanneer je weer opnieuw moet inloggen?
elk bezoek, dus dat is sowieso meerdere keren per dag.
Had dit trouwens altijd begrepen dat iedereen tijdens dat ze ingelogd waren werden uitgelogd. Dit is in mijn ogen dus niet echt een probleem gezien het best zou kunnen dat de sessie time out op 2 uur staat maar dat ga ik nakijken.
Bij andere websites moet ik zo goed als nooit opnieuw inloggen. Bij BSM heel regelmatig wel. Meestal onthoudt mijn browser het userid en pw maar soms niet en dan ben ik wel even bezig met het pw te zoeken.
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Ik moet op andere sites ook zelden inloggen. Hier elke keer ik de website bezoek. Vroeger was dit niet het geval en bleef ik ingelogd.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

Het ligt dus niet aan mij :D
Ik mis ook vooral de snelkoppeling naar nieuwe berichten die eerst op de begin pagina stond. via Forum -> Nieuwe berichten kom ik er ook snel met de PC maar met een tablet/telefoon is dit misschien lastiger.
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
StanTem
Fabrieksmanager

Bericht door StanTem »

Sinds het opnieuw mogelijk is om links aan te melden en de 'mij onthouden' knop in te drukken, blijf ik wél aangemeld. Lag dus toch aan de veranderingen en was het dus niet puur door de forumsoftware.
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

StanTem schreef: Sinds het opnieuw mogelijk is om links aan te melden en de 'mij onthouden' knop in te drukken, blijf ik wél aangemeld. Lag dus toch aan de veranderingen en was het dus niet puur door de forumsoftware.
Deels ;-) Onthoud mij was inderdaad weg en dat was niet handig.

Sessieduur gaan we nog naar kijken.
Gert12555
Professor Pimpel

Bericht door Gert12555 »

Portaal is terug naar oude toestand gebracht zie ik. Persoonlijk vind ik het beter zo, al zal je nooit voor iedereen goed kunnen doen. :clap: :thumbup:
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Gert12555 schreef: Portaal is terug naar oude toestand gebracht zie ik. Persoonlijk vind ik het beter zo, al zal je nooit voor iedereen goed kunnen doen. :clap: :thumbup:
Bedankt!
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Ik heb dezelfde opmerkingen als anderen: ik moet een paar keer klikken voor ik bij mijn ongelezen berichten kom. Het forum is wel het voornaamste onderdeel dat ik bezoek, dus dat is iedere keer nodig.

Wat betreft het inloggen: geen idee of het met het nieuwe portaal te maken heeft, maar het is wel veel erger geworden. Vroeger moest ik op mobiel af en toe opnieuw inloggen, nu bij ieder nieuw bezoek. Op de pc moet het nu ook regelmatig, wat voorheen nooit het geval was.
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Peter Hein schreef: Ik heb dezelfde opmerkingen als anderen: ik moet een paar keer klikken voor ik bij mijn ongelezen berichten kom. Het forum is wel het voornaamste onderdeel dat ik bezoek, dus dat is iedere keer nodig.
Inmiddels niet meer als het goed is.
Afbeelding
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

Ah, heel fijn dat het weer teruggezet is!
Ik had me, 't zelfde als Gert, al afgevraagd of t aan mezelf lag of een site aanpassing was...
Ik gebruikte t portaal ook altijd al zo en dat is natuurlijk gewenning, maar vond het ook de afgelopen periode toch wat moeizamer gebruiken van de site.
Ps. lees veel inlog problematiek, die heb ik dan gelukkig weer niet
Afbeelding
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

Bart schreef: Graag, of moet ik zeggen: helaas, blijft dit forum volledig draaien op de inspanningen en vrije tijd van een aantal vrijwilligers. Het zou helpen als we wat meer helpende handen -in dit geval, helpende input en toetsenborden- zouden hebben. Dat kan gaan over modereren, IT, screenen van spellennieuws en plaatsen van nieuwe berichten, meedenken over verbeteringen, IT, af en toe een column schrijven, aanvullen spellendatabase, ...

Het is nog altijd zo dat vele handen het werk licht maken.
Deze post mag best een keer geciteerd worden dunkt mij, opdat het gehoor zal vinden...
Ik ben eigelijk best bereid een bijdrage te leveren, ben toch elke dag één of meerdere keren aanwezig.
Moet wel gezegd, ik ben zelfstandig ondernemer en heb sommige weken meer tijd voor nevenactiviteiten als andere weken. Kan daarom niet goed inschatten hoe hoog de 'verplichtingsdruk' is.
Zal een pb sturen voor verdere info
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Portaal
Het gebruikersmenu is terug maar daarnaast hebben we tevens het portaal extra blokken toegevoegd met nieuwe berichten, recente onderwerpen en het één en ander verplaatst en minimaal aangepast.

Nieuwe berichten zijn berichten waarop een nieuwe reactie is verschenen waarbij ongelezen berichten de berichten zijn waar nieuwe reacties op verschenen zijn die jij nog niet hebt gelezen.

Actieve onderwerpen zijn onderwerpen waarop frequent berichten op komen en recente onderwerpen zijn onderwerpen die recent zijn aangemaakt.

Opnieuw inloggen
Als het goed is zul je nu minder vaak in hoeven loggen op zowel mobiel / laptop en vaste computer.

De sessieduur is aanzienlijk verruimd, het is niet meer gelinkt aan een IP adres of browser maar we hebben wel een maximum ingesteld zodat je na enige tijd weer opnieuw moet inloggen ook al gebruik je "onthoud mij". Uiteraard is de duur dat je sessie onthouden wordt langer bij de optie "onthoud mij", vele malen aanzienlijk langer maar hier kies je dan ook voor.

Let op dat je "onthoud mij" niet aan zet wanneer je op een publieke computer zit! Het is zelfs aan te raden dat wanneer je "onthoud mij" niet gebruikt uit te loggen op een publieke computer want zoals aangegeven is de sessieduur aanzienlijk verruimd.

Het klopte dat je over het algemeen vaak in moest loggen aangezien de sessieduur maar 1 uur was! :lolno: Met "onthoud mij" speelde dit niet alleen wel het wisselen van IP adres of browser betekende wel elke keer een nieuwe sessie.

Voor het inloggen op mobiel of laptop kon het inderdaad zijn dat je veel vaker opnieuw moest inloggen. Dit vanwege dat het IP adres meegenomen werd in de sessie en browser afhankelijkheid aan stond. Oftewel in simpele woorden: Als je met je mobiel het ene moment thuis zit en vervolgens bij familie en er was een tijd verstreken van zelfs minder dan één uur dan was je sessie beëindigd omdat je niet meer met het IP adres waarmee je inlogde was verbonden.
StanTem
Fabrieksmanager

Bericht door StanTem »

Goed bezig! :thumbup:
Afbeelding
Obelix
Garnaal