AD: Spelletjesfanaat Ted (27) heeft meer dan 90 spellen

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

WTULTC
Elfenkoning

Re: AD: Spelletjesfanaat Ted (27) heeft meer dan 90 spellen

Bericht door WTULTC »

Overigens als hij zo'n 12 uur per week met de hobby bezig is en er veel over leest waarom zit hij dan nog niet hier op het forum? lol
Afbeelding
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

WTULTC schreef: Overigens als hij zo'n 12 uur per week met de hobby bezig is en er veel over leest waarom zit hij dan nog niet hier op het forum? lol
Misschien omdat hij zich niet echt welkom zou voelen met zulke reactie's Begrijp ook niet wat hier LOL aan is.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik doelde er meer op, dat als hij zoals het stuk doet geloven zo bezig is met de hobby dan moet die bordspelmania wel eigenlijk kennen toch?
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Lucky Jack »

WTULTC schreef: Ik doelde er meer op, dat als hij zoals het stuk doet geloven zo bezig is met de hobby dan moet die bordspelmania wel eigenlijk kennen toch?
Dat zou je wel verwachten. Of minimaal enkele video's op YouTube gezien hebben, bijvoorbeeld van Nox die altijd filmt met zijn collectie op de achtergrond. Ted had dus als zichzelf respecterende bordspel fanaat geweten dat er legio 'verzamelaars' zijn met een collectie met makkelijk een factor 10 groter zijn dan die van hemzelf. Ik had denk ik de eer aan mijzelf gehouden als ik werd uitgenodigd voor een dergelijk artikel met mijn eigen relatief povere collectie.
Afbeelding
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Lucky Jack schreef:
WTULTC schreef: Ik doelde er meer op, dat als hij zoals het stuk doet geloven zo bezig is met de hobby dan moet die bordspelmania wel eigenlijk kennen toch?
Ik had denk ik de eer aan mijzelf gehouden als ik werd uitgenodigd voor een dergelijk artikel met mijn eigen relatief povere collectie.
Tja, wie ben jij om te bepalen wat een povere collectie is? In plaats dat iedereen het mooi vind dat er aandacht aan het bordspel wordt gegeven, wordt er alleen maar gepraat over de grote van de zijn collectie.

Denk niet dat Ted zich gaat aanmelden op het forum, met "slechts een povere" collectie van 90 spellen.
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Grappige discussie. Dit doet me denken aan een scene uit een film uit mijn jeugdjaren!

Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Kire schreef: Grappige discussie. Dit doet me denken aan een scene uit een film uit mijn jeugdjaren!

Afbeelding
:lol:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Aras schreef: Tja, wie ben jij om te bepalen wat een povere collectie is? (...)

Denk niet dat Ted zich gaat aanmelden op het forum, met "slechts een povere" collectie van 90 spellen.
Ik bepaal helemaal niet dat het een povere collectie is, hij is namelijk groter dan die van mij (hoewel ik incl. party- en kinderspellen waarschijnlijk ook wel de 90 haal). Het is een relatief kleine collectie en dat heeft Ted waarschijnlijk heel goed door aangezien hij er "12 uur per week" mee bezig is. Dan weet je ook dat er alleen in Nederland al genoeg bordspelspelers zijn met een collectie die vele malen groter is. Dat je vervolgens toch in vol ornaat in het AD gaat staan vind ik bijna gênant. Maar goed, dat zegt zoals reeds aangehaald ook meer over de kwaliteit van het AD.

Maar even for the record; er is niets mis met een collectie van 90 spellen, ik gun Ted alle plezier er mee en alle exposure van onze mooie hobby in de mainstream media is mooi meegenomen.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

MikeBzonderpuntje schreef: Het is best triest dat we met dit soort berichtgeving blij moeten zijn. Dat je als verslaggever anno 2021 nog af moet vragen of bordspelletjes niet "heel stoffig zijn"? Ik dacht dat er het nodige veranderd was sinds Kolonisten 24 jaar geleden verscheen.
De verzameling van sommigen is veel groter, maar ligt dan weer hoofdzakelijk te verstoffen :D

Voor alle jaloersen met een grotere piem.... Verzameling, die vinden dat het allemaal anders zou moeten, maak er werk van.
Ik vind het leuk dat er aandacht is voor bordspellen in de krant, en dat er iemand zichtbaar wordt die er enthousiast over is.
En als je vind dat hij niet enthousiast genoeg is, of geen groot genoege verzameling heeft, of hier niet zit en dat is erg, of wat voor negatief gezeur dan ook, probeer het dan eens door de bril van de gemiddelde mens met monopoly en rummikub in de kast te bekijken.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

MikeBzonderpuntje schreef: Wat ik jammer vind is dat het journalistiek zo slecht onderlegd is. Op zich is 90 spellen een grotere collectie dan de gemiddelde mens. Maar niet "nieuwswaardig" vanwege dat feit. "Dat is pas een collectie" vind ik echt een onterechte kop, zeker als je als journalist enigszins de moeite had genomen om je te verdiepen in het onderwerp. Ik ken hier binnen Utrecht de nodige mensen die heel wat meer spellen hebben. Het artikel komt op mij nu over alsof de journalist een kennis heeft die zich al redelijk in de hobby heeft verdiept en iets zegt over zijn passie. Wat me stoort is dat het gepresenteerd wordt alsof dit iets ontzettend unieks is, en dat iemand "echt heel veel spelletjes" heeft.
Hier ben ik het wel mee eens overigens. Op de journalistiek is zeker iets aan te merken, maar mijns inziens niet op de persoon die centraal staat in het artikel
Afbeelding